Triky Mountfieldu mají skončit. Pravidla pro slevy zpřísní
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2020 | 195 komentářů
Obchodníci na krátkou dobu skokově zdraží, aby pak mohli lákat na větší slevu. EU chce, aby se k zákazníkům chovali férověji.
Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.
Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.
Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2020 | 195 komentářů
Obchodníci na krátkou dobu skokově zdraží, aby pak mohli lákat na větší slevu. EU chce, aby se k zákazníkům chovali férověji.
Články | Simona Ely Plischke | 19. 12. 2003
Mezi finančními institucemi drží ve výdajích na reklamu jednoznačné prvenství banky – utrácejí za ni dokonce více než pojišťovny a stavební spořitelny dohromady. Zajímá vás, na kolik takové "bankovní zviditelnění se" přijde, kdo do reklamních ploch sype nejvíce a které komunikační kanály "frčí"?
Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů
Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.
Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů
Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů
Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.
Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 8. 2013 | 9 komentářů
Ekonomie už nám vysvětlila, jak bychom se měli v určitých situacích chovat. Behaviorální ekonomie, o které jsme si povídali s Petrem Houdkem, se snaží najít vysvětlení, proč se tak ve skutečnosti nechováme. Dlužno přiznat, že oproti světu klasických ekonomů, kde nenajdete než suchopárné a přísně racionální osoby, je svět behaviorálních ekonomů, kde je místo i pro ty, kteří se rozhodují i neracionálně, hravě nebo třeba i pošetile, poněkud barevnější a veselejší místo.
Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023
Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.
Sloupek | Michal Kašpárek | 1. 2. 2013 | 18 komentářů
Potlačená sexualita přetavená v pracovní zápal byla hybnou energií fašistické i komunistické propagandy. Na totalitní tradici teď svým videem s natvrdlou Katkou navázal symbol kapitalismu: McDonald’s.
Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 13 komentářů
Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.
Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022
Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.
Co se děje | Pavla Adamcová | 2. 2. 2024 | 5 komentářů
Novela spotřebitelského zákona platí v Česku už déle než rok. Prošli jsme, jak vypadají cenovky řetězců. Ukázalo se, že kouzlení se slevami nezmizelo, řada obchodníků si nová pravidla vyložila po svém.
Co se děje | Jiří Hovorka | 22. 7. 2021 | 14 komentářů
Dominik Stroukal je další z řady známých osobností, jejichž jméno podvodníci zneužívají, aby z lidí dostali peníze. A jsou úspěšní, jak ukazují příběhy mnoha podvedených, kteří se na Stroukala obracejí.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů
Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?
Když se řekne | Michal Kašpárek | 13. 7. 2012 | 2 komentáře
Věděli jste, že vám lidi můžou poslat 25 milionů dolarů za něco, co můžou používat i bezplatně? Provozovatel Wikipedie už to ví.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře
Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.
Seriál | Jan Müller | 14. 7. 2023 | 1 komentář
Psychologie je mocná čarodějka. Nejen jasní podvodníci, ale i firmy a obchody s nejlepší reputací používají manipulační techniky, aby z vás dostali peníze. Někdo za ně dá něco jako protihodnotu, jiný je sbalí a sbohem. Když budete vědět, jak ty triky fungují, poznáte je a neskočíte na ně.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 28. 8. 2014 | 2 komentáře
Večírek pouze pro zvané, lázně, indická masáž, kostýmy, roadshow, velkorysé rauty. Rozmařilá jízda, za kterou by se nemusel stydět ani velký Gatsby. Tak vypadá státní propagace „kvalitních potravin“. Přišla na stamiliony ročně. Problém je, že nikdo nedokáže uspokojivě doložit, k čemu byla dobrá.
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář
Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…
Články | Petr Vykoukal | 22. 9. 2006 | 9 komentářů
Jméno Otta dnes už mezi mladšími příliš známé není. Naše babičky si ale praní bez mýdla s rakem či Omýru neuměly představit. Právě to byly výrobky továrny Františka Otty, která po "zásahu" komunistů nesla jméno Rakona.
Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Analýza | Jan Müller | 22. 2. 2012 | 3 komentáře
Tento týden jsme pro Jana Müllera ze serveru Malé peníze vybrali z dotazů čtenářů Peníze.cz jeden velestručný a veleaktuální: „Vyplatí se koupit akcie Fejsbůku?“
Tip na knihu | Petr Čermák | 11. 5. 2009 | 11 komentářů
Češi by po letech utrácení a zadlužování měli zasednout ke stolům a začít si dělat rodinný rozpočet. Lépe si tak naplánují budoucí výdaje, zajistí jejich financování a zároveň budou schopni spořit, radí kniha Rodinný rozpočet a společnost spotřeby.
Komentář | Michal Kašpárek | 7. 10. 2011 | 16 komentářů
Ještě že ten nápad dostal Nečas, a ne Jakeš: stačilo totiž letáčkem vysvětlit perestrojku a komunisté by vládli dodnes. Blbost? Ano. Fantasmagorie? Bohužel ne.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022
Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?
Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023
V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 1. 10. 2011 | 4 komentáře
V prvním díle exkluzivního rozhovoru se mediální a marketingový expert Daniel Köppl obul do krátkozrakosti zadavatelů reklamy i tvůrců médií. V tomto díle jízda pokračuje, mezi terče však přibudou také banky a politikové.
Co reklama neřekla | Dušan Šídlo | 17. 12. 2012 | 17 komentářů
Banky před vánočními svátky zintenzivnily reklamní kampaně na spotřebitelské půjčky. Řinčí slevami, nabízejí bonusy, zdůrazňují svou flexibilitu. Ve všem tom lomozu ovšem tak nějak zapomínají na pořád dokola omílanou, ale pro klienty pořád důležitou transparentnost.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 30. 1. 2008 | 13 komentářů
Čeští spotřebitelé budou od poloviny roku zase o něco více chráněni před nekalými reklamními praktikami. Z obchodů by třeba měly zmizet nápisy oznamující bankroty firem. Podle některých odborníků je však další regulace zbytečná.
Stránka 1/6
Předchozí
Následující