Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Maximovi do maxima ještě něco chybí

Články | Jan Žáček | 16. 8. 2002

Maximovi do maxima ještě něco chybí
-2

Moderní, kreativní a graficky dobře provedené stránky první kreditní karty v Čechách jsou sice plné informací, ale za konkurencí silně kulhají v nabídce (lépe řečeno nenabídce) on-line služeb.

Bez peněz do hospody nelez?

Články | Lucie Šťastná | 10. 7. 2001

Bez peněz do hospody nelez?
-2

Téměř každé geniální myšlence většinou předchází velká náhoda. Nejinak tomu bylo s platební kartou. Zjištění, že za určitých okolností staré přísloví neplatí, vedlo ke vzniku kousíčku plastu, který s sebou nosí většina z nás.

Předplacená existence

Články | Petr Vykoukal | 2. 8. 2001

Předplacená existence
-3

Do mobilu si můžete koupit předplacenou kartu a nemusíte se tak upisovat žádnému operátorovi, můžete si předplatit volání z pevné sítě (samozřejmě z budky), předem můžete zaplatit i za benzín a zanedlouho si možná budete moci předplatit i platební kartu. Pak vám možná i vaše banka bude radit: "Nevaž se, odvaž se."

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná

Články | Petr Vykoukal | 10. 10. 2000

Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná
-3

Jak by se mohlo zdát z reklam, kapesní bankovnictví si pro sebe přivlastnil Paegas. Wapové řešení, které nabízí i Eurotel, zatím podporuje pouze jediná banka. Budoucnost je spíše v řešeních nezávislých na operátorech - ovšem nikdo neví, kdy se jich dočkáme a kolik budou stát.

Celé kapesné dá za mobil

Články | Petr Vykoukal | 1. 11. 2002

Celé kapesné dá za mobil
-3

Dnes vám přinášíme další příběh z naší série. Tentokrát o teenageru Vojtovi, který sice teprve nedávno oslavil osmnácté narozeniny, stihl už ale rok studovat ve Spojených státech, utvořit si vlastní názor na českou školu a naučit se psát články.

Šlechtění reklamní džungle

Články | Simona Ely Plischke | 13. 1. 2004

Šlechtění reklamní džungle
-3

Klíčem ke správnému bankovnímu marketingu je dostat do prezentace suché, kredibilní a uzavřené instituce jednoduchou informaci, emoce, lidskost a pokud možno i humor. Návod zní jednoduše, trvalo ale velmi dlouho, než kvalitní komunikace a propagace zdomácněla i v českých finančních domech.

Postavme se nefér jednání finančních institucí

Články | Kristýna Havligerová | 11. 3. 2004

Postavme se nefér jednání finančních institucí
-3

Česká spořitelna opět nedrží slovo a neplní, co přislíbila klientům. Po problémech se studentskými konty nyní odmítá přiznat desetitisícovou prémii i Penzijní fond České spořitelny. Poučí se jeho klienti z případu studentů?

Akcie: burzy se po rekordních týdnech "dočkaly" ztrát

Akcie | Pavel Slavík | 13. 2. 2007

Akcie: burzy se po rekordních týdnech "dočkaly" ztrát
-3

Pražská burza zakončila týden s nepatrnou ztrátou. Také maďarské a americké akcie korigovaly zisky z minulého týdne. Své růsty udržel jen německý trh. Které tituly stály za poklesy a které naopak zapříčinily, že tyto poklesy nebyly tak dramatické?

Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?

Kvíz | Gabriel Pleska | 20. 7. 2024

Víc než BMW nebo Apple. Vyznáte se v nejslavnějších značkách?
-3

Jsou všední značky. Jsou značky slavné a prestižní – jako Apple, BMW nebo Louis Vuitton. A pak jsou superznačky. Značky, co byly tak silné, že po nich pojmenováváme celou třídu výrobků. Každý průtokový ohřívač vody je karma, každá kopírka xerox a všichni vysáváme luxem. Ukažte, jak je znáte a co o nich víte!

Je pomoc s převodem účtu, kterou nově nabízí GE Money Bank, legální?

Běžné účty | Kateřina Boušová | 26. 2. 2007

Je pomoc s převodem účtu, kterou nově nabízí GE Money Bank, legální?
-4

Kampaň, kterou začátkem února spustila GE Money Bank, rozpoutala vlnu diskuze o legálnosti nabízené služby. Do GE se "opřela" nejen média, ale také konkurenční banky v čele s Poštovní spořitelnou. Poštovní spořitelna upozorňuje na možná rizika spojená s převodem účtu a požaduje, aby se GE zaručila ke kompenzaci případných ztrát. GE striktně odmítá, že její model je pro klienta rizikový, a ohání se souhlasem ČNB. Pojďme se na celou kauzu podívat blíže.

Akcie: léky a technologie

Články | Jiří Pospíšil | 20. 9. 2004

Akcie: léky a technologie
-4

V USA nyní rostou akcie farmaceutických společností, protože investoři očekávají, že Bush zvítězí ve volbách. Protikandidát Kerry by totiž podporoval snížení výdajů státu na léky umožněním levnějších dovozů z Kanady. V Evropě se tahouny růstu staly především technologické společnosti.

Peníze.CZ mají nového akcionáře

Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004

Peníze.CZ mají nového akcionáře
-4

Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.

Jak vyrobit banner ve formátu flash

Články | redakce Peníze.CZ | 13. 7. 2004

-4

Aby bylo možné zjištovat statistiky počtu kliknutí na bannery ve formátu flash je potřeba předat reklamnímu systému informaci o kliknutí. Pokud by flash banner rovnou přesměrovával uživatele na cílovou URL, reklamní systém by se nedozvědel, že ke kliknutí došlo. Zde je popsán způsob jak vytvářet flash bannery, které umožnují zaznamenávat statistiky kliků.

Case study - Skanska

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-4

Už zase brouzdám a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 10. 5. 2001

Už zase brouzdám a vydělávám
-4

Nejrozšířenější způsob, jak si přivydělat brouzdáním na internetu, je zobrazování reklamních proužků na monitoru počítače. Tuto službu provozuje řada zejména amerických firem, jedna ale už funguje i u nás. Dá se na tom však zbohatnout?

Case studies

Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2003

-5

Mávnete rukou nad 10 000 korunami?

Články | Michal Hazi | 14. 5. 2003

Mávnete rukou nad 10 000 korunami?
-5

Spořitelna připravila tisíce klientů o slíbené prémie. Projde jí to, nebo může čekat sérii žalob?

Šťastný nový rok, internete!

Články | Leoš Bárta | 21. 12. 2001 | 1 komentář

Šťastný nový rok, internete!
-5

Skončil rok 2001 a spolu s ním končí i první ročník soutěže, která hodnotí marketingové aktivity finančních institucí na internetu. Jaká ta soutěž byla a co přinesla? A hlavně, co můžeme očekávat od internetu v roce 2002? Co přinese a jaký bude? Pojďte spolu s námi přemýšlet o tom, co přijde. Taková předvánoční filosofická rozprava přece nemůže škodit?

Hypotéku? Na poslední chvíli?

Články | Jiří Šedivý | 20. 9. 2004

Hypotéku? Na poslední chvíli?
-5

Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?

Spolupracovat s REALTIÍ se vyplatí

Články | PR článek | 2. 10. 2007

-5

Požadujete kvalitní služby, která Vám jako klientovi (podílníkovi) umožní mít transparentní přehled o svých penězích? Sledovat vývoj vlastních prostředků online nebo prostřednictvím příjemné operátorky, nikoliv záznamové služby? Jste obchodník (investiční zprostředkovatel) a pro obsluhu svých klientů si přejete využívat systém, který Vám přinese dokonalý přehled o rozpracovanosti smlouvy, o přehledu produkce nebo o vývoji smlouvy v dalším období?

Pionýři, pionýři, malované děti…

Články | Leoš Bárta | 12. 7. 2002

Pionýři, pionýři, malované děti…
-6

Poslední hodnocenou prezentací investiční společnosti Pioneer se dostáváme do závěru 3. kola soutěže Best Web 2002. Tímto kolem se rozloučíme s investičními fondy a jejich weby, tímto kolem se také rozloučím já s Vámi a s postem hlavního hodnotitele. Tak tedy naposledy: pojďme na to.

Nebudeme se přece soudit se studenty

Články | Michal Hazi | 12. 8. 2003

Nebudeme se přece soudit se studenty
-6

Když loni v prosinci změnila Česká spořitelna podmínky poskytování prémií ke studentskému účtu, lavinu kritických článků a hrozby soudních sporů ze strany studentů nečekala. Dnes by prý postupovala jinak.

Návod na výdělek

Články | Lucie Šťastná | 21. 8. 2001 | 1 komentář

Návod na výdělek
-6

Každý dělá, co umí, a snaží se, aby měl za co možná nejméně práce co nejvíce peněz. No to je jeden pohled. Pak jsou lidé, kteří mají dva, někteří až tři pracovní poměry zároveň, dělají od rána do večera, o víkendu, nemají dovolené...

Leden jako z pohádky

Články | Tomáš Prouza | 5. 2. 2001

Leden jako z pohádky
-6

Zatímco loňské druhé pololetí bylo ve znamení červených a ještě červenějších čísel (takže některé společnosti pomalu začaly vidět rudě), první měsíc nového tisíciletí je zcela jiný. Většina čísel je správně černých, dokončují se reklamní plány a připravují se nové produkty.

Pokles pokračuje

Články | Tomáš Prouza | 4. 12. 2000

Pokles pokračuje
-6

Každou neděli se těším, že budu moci napsat, že do českých fondů přišlo mnoho nových peněz a že jejich výkonnost šla prudce nahoru. Minulý týden tomu ale bylo přesně naopak.

Jsou sportovci přepláceni?

Články | Tomáš Janča | 9. 3. 2001 | 5 komentářů

Jsou sportovci přepláceni?
-6

Ne, nebojte se, Peníze.CZ se nesnaží lacině získat čtenáře některých bulvárních plátků. Právě naopak, v tomto článku se pokusíme podívat na platy sportovců trochu jinak než jak je obyčejně prezentováno v médiích.

Skřípající investice

Články | Petr Vykoukal | 22. 2. 2001

Skřípající investice
-6

Tajemné televizní a billboardové reklamy na "symfonickou" investici si všimli mnozí z nás. Peníze.CZ zkusily vypátrat, co firma AGW.CZ skutečně nabízí.

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara

Články | Zdeněk Fekar | 26. 3. 2001

Sedm pohledů pro Peníze... Zdeňka Fekara
-6

Desítky rozhodnutí, nad nimiž zůstává hlava stát - a nebo signály, které dávají naději na lepší budoucnost. To vše přináší každý z dvaapadesáti týdnů v roce. Každé pondělí nyní budou Peníze.CZ otevírat ohlédnutím za sedmi událostmi, jež v uplynulém týdnu zaujaly autora sloupku.

Česká televize: spíš city, než rozum

Články | Zdeněk Fekar | 23. 2. 2001

Česká televize: spíš city, než rozum
-9

Přišel do České televize v dubnu 1998 společně s tehdejším generálním ředitelem Jakubem Puchalským. Oba tam vydrželi zdánlivě krátkou dobu - kolem dvou let. Jenomže od té doby se měřítka posuzující vnímání času na Kavčích horách výrazně změnila - jeden ředitel střídá druhého jako svatí na pražském orloji.

Už to víte? Právě to prasklo!

Články | Zdeněk Fekar | 15. 2. 2001

Už to víte? Právě to prasklo!
-10

Dneska už to víme, ale včera šlo ještě o přísně embargované tajemství. Co skrývala Česká pojišťovna, a hlavně – proč?

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services