Články | redakce Peníze.CZ | 5. 1. 2007
![Události uplynulého měsíce: prosinec]()
Uteklo vám v prosinci něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru prosincových událostí.
Články | Petr Vykoukal | 22. 9. 2006 | 9 komentářů
![Od přání k mýdlu s rakem]()
Jméno Otta dnes už mezi mladšími příliš známé není. Naše babičky si ale praní bez mýdla s rakem či Omýru neuměly představit. Právě to byly výrobky továrny Františka Otty, která po "zásahu" komunistů nesla jméno Rakona.
Články | Martin Zika | 8. 9. 2006
![Ušetřete na bankovních poplatcích: zrušte papírový výpis]()
Platba za papírový výpis z účtu patřila k nejkritizovanějším položkám bankovních sazebníků. Některé banky už ale konečně umožňují papírový výpis zrušit a objednat si elektronický. Díky tomu můžete odlehčit lesům i spalovnám a sobě ušetřit desítky korun za rok. Která banka vám dovolí zrušit papírový výpis? Kdo nabízí podobu elektronickou, za jakých podmínek a kolik za to po vás bude chtít?
Články | Simona Ely Plischke | 15. 12. 2005
![Proč zahraniční podílové fondy již funí domácím za krk?]()
Většina nově investovaných peněz do podílových fondů teče do zahraničí. Již tradičně, konzervativně plníme zejména fondy peněžního trhu, dobře ale slyšíme i na magické slůvko "zajištěný". Zato akciových fondů se stále bojíme jako čert kříže, přesto ale jejich obliba roste. Podívejme se na vývoj trhu podílových fondů, zejména pak na to, co stojí za úspěchem fondů zahraničních.
Články | Dana Chytilová | 2. 12. 2005 | 1 komentář
![Výhodné vánoční půjčky zavánějí lichvou]()
Toužíte letos po bohatších Vánocích? Půjčte si na ně, nabádají mnohé bankovní domy. Jsou jejich nabídky opravdu tak výhodné, jak inzerují? Můžete vůbec údajům na reklamních letácích věřit? Bohužel, opak je často pravdou.
Články | Tisková zpráva | 24. 3. 2005 | 1 komentář
![Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč]()
Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.
Články | Jiří Pospíšil | 20. 9. 2004
![Akcie: léky a technologie]()
V USA nyní rostou akcie farmaceutických společností, protože investoři očekávají, že Bush zvítězí ve volbách. Protikandidát Kerry by totiž podporoval snížení výdajů státu na léky umožněním levnějších dovozů z Kanady. V Evropě se tahouny růstu staly především technologické společnosti.
Články | Jiří Šedivý | 20. 9. 2004
![Hypotéku? Na poslední chvíli?]()
Úrokové sazby na českém trhu se v prvním pololetí roku odrazily od pomyslného dna a zamířily vzhůru. Tento trend se na trhu projevuje i zdražením hypotečních úvěrů, především s kratší dobou fixace. Některé banky však lákají klienty na dočasné zmrazení sazeb a výhodnost půjčky. Jak se věci skutečně mají? Jaké jsou další novinky trhu hypoték?
Články | Kristýna Havligerová | 17. 9. 2004
![Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky]()
Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?
Články | redakce Peníze.CZ | 13. 7. 2004
Aby bylo možné zjištovat statistiky počtu kliknutí na bannery ve formátu flash je potřeba předat reklamnímu systému informaci o kliknutí. Pokud by flash banner rovnou přesměrovával uživatele na cílovou URL, reklamní systém by se nedozvědel, že ke kliknutí došlo. Zde je popsán způsob jak vytvářet flash bannery, které umožnují zaznamenávat statistiky kliků.
Články | Simona Ely Plischke | 16. 6. 2004
![Sedm křišťálových špendlíků rozdáno!]()
Komora pojišťovacích makléřů 15. 6. slavnostně vyhlásila držitele titulu Pojišťovna roku 2003 a vítěze dalších šesti kategorií. Co ovlivnilo makléře v jejich hlasování, proč se vrátilo pouze 26 % platných hlasovacích lístků a jak jsou zástupci pojišťoven s výsledky ankety spokojeni?
Články | Petr Fejtek | 15. 3. 2004
![Fondy: z prázdnin do zajištěných kolejí]()
Prodeje fondů minulý týden citelně zabrzdily. Snad to způsobily prázdniny, snad se lidé chystají na růst cen a zvyšují likvidní rezervy.
Články | Kristýna Havligerová | 11. 3. 2004
![Postavme se nefér jednání finančních institucí]()
Česká spořitelna opět nedrží slovo a neplní, co přislíbila klientům. Po problémech se studentskými konty nyní odmítá přiznat desetitisícovou prémii i Penzijní fond České spořitelny. Poučí se jeho klienti z případu studentů?
Články | Tomáš Prouza | 28. 1. 2004
![Peníze.CZ mají nového akcionáře]()
Během několika málo měsíců vám Peníze.CZ představí další produkty a nově budovaná divize nabídne zajímavé služby finančním poradcům. Výrazně totiž rozšiřujeme svoji strategii.
Články | Simona Ely Plischke | 13. 1. 2004
![Šlechtění reklamní džungle]()
Klíčem ke správnému bankovnímu marketingu je dostat do prezentace suché, kredibilní a uzavřené instituce jednoduchou informaci, emoce, lidskost a pokud možno i humor. Návod zní jednoduše, trvalo ale velmi dlouho, než kvalitní komunikace a propagace zdomácněla i v českých finančních domech.
Články | Simona Ely Plischke | 19. 12. 2003
![Komunikační miliony]()
Mezi finančními institucemi drží ve výdajích na reklamu jednoznačné prvenství banky – utrácejí za ni dokonce více než pojišťovny a stavební spořitelny dohromady. Zajímá vás, na kolik takové "bankovní zviditelnění se" přijde, kdo do reklamních ploch sype nejvíce a které komunikační kanály "frčí"?
Články | Simona Ely Plischke | 25. 11. 2003
![Když ptáčka chytají… na dovolenou snů]()
Minulý týden oslovila v Carrefouru Annu dáma s dotazem, jestli ráda cestuje. Anna, náruživá turistka, přitakala a vyhrála bezplatnou týdenní dovolenou pro dva - na Maltě, Kanárských ostrovech nebo ve Španělsku. Podmínkou bylo převzít si ji na prezentační akci Platinum International. Kamarádka se tak dostala do soukolí "cestovního klubu"…
Články | Michal Hazi | 12. 8. 2003
![Nebudeme se přece soudit se studenty]()
Když loni v prosinci změnila Česká spořitelna podmínky poskytování prémií ke studentskému účtu, lavinu kritických článků a hrozby soudních sporů ze strany studentů nečekala. Dnes by prý postupovala jinak.
Články | Petr Vykoukal | 31. 7. 2003
![Sliby chyby českých bank]()
Přesně podle rčení "když ptáčka lapají, hezky mu zpívají" se chovají české banky při prodeji spotřebitelských úvěrů. V reklamě nabízejí úrokovou sazbu "od". To, že ta skutečná se bude lišit, je jasné, ale už není moc jasné, proč se někdy liší u téměř všech klientů o pět či šest procent. Směrem nahoru samozřejmě.
Články | Petr Vykoukal | 14. 5. 2003
![Platový průzkum II.]()
Pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace najdete v druhé části našeho průzkumu.
Články | Michal Hazi | 14. 5. 2003
![Mávnete rukou nad 10 000 korunami?]()
Spořitelna připravila tisíce klientů o slíbené prémie. Projde jí to, nebo může čekat sérii žalob?