Reklamace

Další články na téma reklamace najdete na Finmag.cz.

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

Aktuality | Jiří Hovorka | 6. 10. 2021

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu
+2

Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby
+60

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2021 | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit
+30

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy je skutečná cena nižší než udaná.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu
+153

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny. 

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte
+61

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete
+68

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

Aktuality | Petr Kučera | 5. 8. 2020 | 2 komentáře

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy
+4

Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku
+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat
+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší
+28

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce
+71

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů

Aktuality | Petr Kučera | 25. 11. 2019

Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů
+7

V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 25. 11. 2019 | 2 komentáře

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad
+131

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad
+83

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad
+85

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby
+12

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou
+18

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj
+3

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!
+9

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
+4

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?
+41

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích
+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka

Co se děje | Monika Veselíková | 3. 12. 2018 | 21 komentářů

Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka
+172

Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?

Jak na to | Monika Veselíková | 27. 7. 2018 | 1 komentář

Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?
+37

V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Jak na to | Petra Dlouhá | 24. 7. 2018

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké
+16

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 6. 2018 | 3 komentáře

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě
+21

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet
+205

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 12. 2017

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem
+1

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko
+20

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli
+22

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services