Recenze | Vojtěch Dobeš | 23. 8. 2022
![Dvakrát tolik za skoro stejné auto? Cupra Ateca versus Škoda Karoq]()
Tahle auta si nejsou jen podobná. Využívají srovnatelnou techniku a vyrábějí se ve stejné továrně. Přesto Karoq začíná na 639 tisících a vrcholná Cupra Ateca může stát skoro o milion víc. Může i tak dávat smysl?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
![Fabia za půl milionu. Testovaný kus ukazuje, jak nevybírat výbavu]()
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 3. 12. 2021 | 9 komentářů
![Nová Škoda Kodiaq RS. Obratný obr, co zabíjí nudu]()
Když jsme testovali původní verzi, nazvali jsme ji „snem českého manažera i chalupáře“. Teď je tu inovovaná verze. Kromě faceliftu přichází především s benzinovým motorem místo původního naftového. Dokáže i bez něj okouzlit svou všestranností?
Aktuality | Jiří Hovorka | 26. 8. 2021 | 1 komentář
![Balík do kufru. Alza a kurýři doručují do Škodovek]()
Zákazníci e-shopu Alza.cz a přepravních společností Dodo a Zásilkovna mohou nově využít doručování do kufru svých aut. Zmíněné firmy spustily ve spolupráci se Škodou Auto pilotní projekt, který potrvá do konce roku 2021.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů
![První test nové Fabie. Vyrostla víc než její cena]()
Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 7. 2021 | 8 komentářů
![Škodovky pro fajnšmekry: Stojí Octavia RS a Scout za milion?]()
Auta z Mladé Boleslavi byla v Česku vždycky symbolem dostupného vozu a cena milion korun zase symbolem vozu opravdu nedostupného. Dvě nejdražší verze nejprodávanější Škodovky, Octavia Scout a Octavia RS, sice nestojí milion v základu, ale s trochou výbavy se přes něj přehoupnou velice snadno. Může být Octavia za milion dobrý obchod?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2020 | 3 komentáře
![Škoda Octavia RS v hybridu: Skvělé rodinné auto za milion]()
Může kombinace benzinové čtrnáctistovky a elektromotoru nabídnout sportovní dynamiku? Testovali jsme hybridní Škodu Octavii RS iV.
Komentář | Vojtěch Dobeš | 18. 8. 2020 | 110 komentářů
![Škodovka změní kurz. Proč z ní nebude druhá Dacie]()
Mateřský Volkswagen chce změnit směřování Škody Auto. A Českem proběhla vlna odporu: zlí Němci už nedovolí Škodovce stát se českým BMW. Ve skutečnosti bychom možná měli být za změnu rádi – ať jako zákazníci domácí automobilky, nebo lidé víc či míň ekonomicky závislí na její prosperitě.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 2. 6. 2020 | 56 komentářů
![Nová Octavia: Jako Audi bez příplatku za značku, ukázal test]()
Nová generace nejprodávanějšího českého auta je zase o něco větší, nabízí zase o něco modernější technologie a měla by i lépe jezdit. A samozřejmě i lépe vypadat. Otestovali jsme kombíka.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 5. 2020 | 4 komentáře
![Sen českých manažerů? Hybridní Superb umí víc než parkování zdarma]()
Flotiloví manažeři mají důvod zapochybovat, jestli musí být služební vůz v tédéíčku. Škoda Superb přichází i jako hybrid. Slibuje neuvěřitelnou spotřebu a možnost volného parkování ve všech pražských modrých zónách. Vyplatí se novinka víc než klasický turbodiesel? Vyzkoušeli jsme ji.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů
![První elektrická Škodovka: Do města skvělá, ale dojede do Humpolce?]()
Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
![Dokonalý vůz pro rodinu. Zkusili jsme rychlého Kodiaqa]()
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
![Test nové Škody Kamiq: Mistr městského terénu]()
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
![Dieselgate. Než se to promlčí]()
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
![Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné]()
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů
![Outsourcing – peklo, nebo ráj? Co si o tom myslíte?]()
Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 10. 2013 | 36 komentářů
![Super, ale na prd? Babiš má s podporou inovací pravdu]()
Kvalifikovaná pracovní místa najdete spíš v koncernech než pidifirmách – a podpora inovací má v Česku zatím jen mlhavé výsledky.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 13. 2. 2013 | 6 komentářů
![Trh aut 2013: Kdo zlevní, vyhraje!]()
Český trh s novými vozy vykazuje počátkem letošního roku řadu zajímavých přesunů, které souvisejí především s cenovou politikou jednotlivých automobilek. Kdo navzdory zvýšené DPH zlevnil, slavil v prvním souhrnu trhu roku 2013 až nečekané úspěchy.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
![Nové ceny škodovek. O procento vyšší DPH nemá vliv]()
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Analýza | Jindřich Hradecký | 9. 1. 2013 | 6 komentářů
![Obří srovnání: cena nové Octavie ve světle(ch) 20 hlavních konkurentů]()
Mladoboleslavská automobilka prozradila cenu nové generace Octavie a evidentně ji nasadila níž, než v původních podzimních úvahách zamýšlela. K přívlastku „nejmodernější a největší v dějinách“ totiž Škoda chtěla připojit i slůvko „nejlevnější“. Tedy při uvedení na trh, dodáváme my. Protože Octavia Tour 2011 stávala jen malinko nad čtvrtmilion.
Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012
![Okradli vás v práci? Kdy škodu platí zaměstnavatel]()
K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 24. 7. 2012 | 6 komentářů
![Ceny aut narazily na dno. A vydaly se vzhůru]()
Kolikrát se říkalo, že níž už to nejde. A přesto prodejci nových aut v Česku kvůli konkurenčnímu boji posouvali cenové dno níž a níž. Letní měsíce 2012 to mění.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 2. 5. 2012 | 14 komentářů
![Český hit Octavia: na co přijde a kolik stojí ostatní?]()
V seriálu o cenách nejžádanějších aut jednotlivých kategorií se po mini, malých vozech a nižší střední třídě dostáváme k té střední. Do ní Svaz dovozců automobilů, z něhož vycházíme v žebříčku prodejnosti jednotlivých modelů, řadí Octavii, dochází na nejžádanější auto Česka. Jako horní hranici našeho výběru jsme zvolili 600 000 Kč.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 16. 3. 2012 | 13 komentářů
![Očima expertů: České firmy ve světě. Kdo nám dělá dobré jméno?]()
Co vás napadne za firmu, když se řekne Švédsko? IKEA, Volvo, vodka Absolut? A jaká firma či značka by mohla vytanout cizinci, když se řekne Česko? Ptáme se ekonomů Pavla Kohouta, Petra Macha, či Lukáše Kovandy, ale i politologa Jiřího Pehe a dalších osobností, kdo podle nich „vzorně reprezentuje“ Česko.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
![Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!]()
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 18. 1. 2012 | 2 komentáře
![Auta v roce 2012: leden, v nízkých cenách vedem]()
Dalo se to čekat: s lednem se výrazně změnily ceníky nových aut. Skvělou zprávou je, že značky v roce 2012 spíš zlevňují. Třeba některé škodovky jsou nyní nejlacinější v historii. Jiní s velkými slevami vyprodávají skladové vozy z minulého roku. Jednoduše: nikdy nebylo výhodnější jít si pro nové auto než teď.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 11. 1. 2012 | 1 komentář
![Automobilkám se vede, víc prodává svět i Česko]()
Rok 2011 si většina automobilových značek včetně Škody odškrtla coby úspěšný. A vděčí tomu za odbyty ve světě i v Česku. Tuzemská výroba nových vozů dokonce loni trhala veškeré rekordy.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
![Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun]()
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
![Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?]()
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Komentář | Michal Kašpárek | 26. 8. 2011 | 4 komentáře
![Tunit rezavého favorita, nebo koupit nové auto? „Reformní“ vlády roky zkoušejí to první]()
Ať už si voliči v poslední dekádě vybrali, že chtějí jezdit levnou dacií nebo luxusním volvem, všechny reformy připomínaly lepení dílů z těchto aut na starého favorita. Státní správa drandí ve dvacet let starém modelu a chybí odvaha definitivně ho poslat do šrotu.