Články | Dušan Hradil | 6. 11. 2001
![Zůstat u staré anebo najít novou?]()
Sazby povinného ručení pro rok 2002 přidělaly další vrásky na čele všem motoristům. Mnozí teď kalkulují, zda by nebylo výhodnější změnit pojišťovnu. Jednotlivé nabídky se totiž značně liší.
Články | Jan Heřman | 27. 2. 2002
![Schlingova nová auta]()
Populistický návrh ministra dopravy na dotaci na nákup nových aut má sice mizivou šanci na přijetí, nicméně vedle majitelů ojetin ho uvítají i výrobci automobilů a různí vynalézaví obchodníčci. Je to tak jednoduché. Sešrotovat vrak, dostat dotaci, koupit auto a honem s ním do bazaru.
Články | Jindřich Hlaváč | 29. 11. 2000 | 7 komentářů
![Rozbil mi čelní sklo a ujel]()
Známý problém – auto přede mnou odmrštilo kamínek, který mi zničil přední sklo. Dříve se to řešilo jednoduše, kamarád se "přiznal" jako viník a pojišťovna sklo zaplatila. Teď již to tak jednoduché není.
Články | Dušan Hradil | 21. 5. 2001
![Sedm pohledů pro Peníze... Dušana Hradila]()
Hokejoví mistři světa jsou zpátky doma. Škodovky u vlády neuspěly. Ministerstvo zahraničí (ne)šetří na zdraví svých úředníků. Další osobní data v ohrožení. Uplynulý týden prostě stál za to.
Články | Stanislav Volek | 17. 5. 2002
![Mezinárodní hospodářská krize (1836-1838)]()
Velká hospodářská krize, která navštívila v druhé polovině třicátých let 19. století některé evropské země i USA, byla v tomto století jednou z nejhorších. Bylo to hned několik faktorů v různých zemích, které vedly nakonec ke kolapsu.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 8. 2021 | 24 komentářů
![První test nové Fabie. Vyrostla víc než její cena]()
Jen málo aut je pro český trh tak důležitých jako Škoda Fabia. Pro soukromé zákazníky dost možná žádné. I přes svoje malé rozměry se v Česku stala ztělesněním „minimálního univerzálně použitelného auta“, které může posloužit jako cokoliv od služebáku po rodinný vůz. A samozřejmě také měřítkem velkých částek, které se s oblibou vyjadřují v tom, kolik by za to či ono bylo Fabií. Teď se budou muset měřítka posunout, protože nová Fabia je dražší. Ale zároveň se posunula mnohem blíže onomu „univerzálnímu autu“, vyrostla a stala se mnohem dospělejší.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 1. 11. 2007 | 4 komentáře
![Co dostanete navíc k povinnému ručení]()
Kdo si hodlá sjednat povinné ručení, může se nechat zlákat od pojišťoven na leccos. Vybrat si může z násobků bonusů kvůli lepší sazbě či z palety dárečků. Od zrušení monopolu na povinné ručení konkurenční boj mezi pojišťovnami sílí, takže každým rokem přicházejí se zajímavější nabídkou.
Články | Tomáš Skřivánek | 24. 7. 2001
![Depozitář Akra Svět: Nejsme o moc dál než před měsícem]()
Pavel Trcka je ředitelem divize v pražské centrále Raiffeisenbank. Do jeho kompetence spadá také útvar, který vykonává funkci depozitáře fondů investiční společnosti Akro. "Když to silně přeženu, není současná situace jasnější než před měsícem. Pokud řešení problému vezmu jako abecedu, jsme někde u D, maximálně u K. Rozhodně se neblížíme k Z," říká v rozhovoru Pavel Trcka.
Co se děje | Věra Tůmová | 13. 6. 2008
![Nejoblíbenější pojistné podvody]()
Řady tuzemských podvodníků s pojistkami se „úspěšně“ rozrůstají. Pojišťovny už za letošek hlásí nárůst těchto případů oproti loňsku o desítky procent. Trvale nejpopulárnější jsou podvody s pojištěním aut a často se neprávem uplatňují i živelní škody.
Články | Petr Vykoukal | 30. 1. 2003
![Drahé tři týdny]()
Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.
Články | Lukáš Půda | 26. 10. 2001
Bydlení | Věra Tůmová, Jan Stuchlík | 15. 10. 2007 | 3 komentáře
Žadatelů o dotace na opravy panelových domů je čím dál víc. Vláda pro ně ale pro příští rok chce vyčlenit méně peněz než letos. Dotace proto budou nejspíš nižší, říká Jan Wagner, ředitel Státního fondu rozvoje bydlení.
Co se děje | Věra Tůmová | 28. 12. 2007 | 8 komentářů
![Šokované rybičky pojišťovna neproplatí]()
Pojišťovny prý dovedou pojistit leccos. Jejich klienti se ale také pokoušejí leccos neuvěřitelného pojišťovnám vykázat jako škodu. Často je to boj kdo s koho, při němž se jedná i o škody v řádech milionů. Nejkurióznější případy řeší pojišťovny kolem Silvestra.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 14. 12. 2011 | 3 komentáře
![Ceny aut stále klesají. Kdy nakoupíme pod sto tisíc?]()
Renault hodlá uvést na trh vůz, který bude stát 2 500 eur – tedy pouhých 64 tisíc korun. Zpráva z konce listopadu jen dokládá, kam se trh s auty dostal. Zatímco rohlíky zdražují a zdražují, auta stále zlevňují. Přitom jsou bezpečnější a umějí toho víc než dřív.
Rozhovor | Martin Vlnas | 18. 3. 2018 | 4 komentáře
![Dieselgate. Než se to promlčí]()
Aféra dieselgate: koncern Volkswagen přiznal, že naftové motory vybavoval softwarem zkreslujícím výsledky emisních testů. Letos v září to budou tři roky. A je možné, že kdo si přijde stěžovat později, na toho Volkswagen udělá dlouhý nos: Je to promlčené!
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 5. 2011 | 8 komentářů
![Za škodu v práci jste předem vinni. Odbory chtějí změnu]()
Pan Jan pracuje jako jediný prodavač v malém obchodě. Se svým zaměstnavatelem podepsal takzvanou dohodu o hmotné odpovědnosti za případný schodek či manko.
Když se řekne | Věra Tůmová | 22. 6. 2011
![Kdo je kdo v pojišťovně: mobilní technik]()
Mobilní technici v pojišťovně jsou takoví fajnšmekři. Nestačí jim mít jen odbornost a nadšení pro auta či nemovitosti. Musí mít i velký cit pro nesrovnalosti. Pokud na ně mají opravdu dobrý nos, pojišťovně zachrání hromadu peněz, jež by jinak vyplatila za škody, které ani nenastaly.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
![Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun]()
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Když se řekne | Barbora Buřínská | 24. 7. 2012
![Okradli vás v práci? Kdy škodu platí zaměstnavatel]()
K základním povinnostem zaměstnavatele patří vytvořit na pracovišti bezpečné prostředí. A v bezpečí nemají být jen zaměstnanci, ale i jejich věci. Pokud jim je někdo odcizí nebo poškodí, musí jim zaměstnavatel zaplatit škodu v plné výši. Tedy... za určitých podmínek.
Rozhovor | Martin Vlnas | 17. 3. 2018 | 6 komentářů
![Dieselgate. Koupili jste cinknuté auto? Řekněte si o odškodné]()
V Česku je přes 150 tisíc dieselových aut, do kterých automobilky koncernu Volkswagen instalovaly podvodný software. Ten vozům pomohl projít emisními testy. Když to prasklo, v Americe koncern své zákazníky plošně odškodňoval tisíci dolarů. Jinde se mu do toho nechce. Zatím?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 20. 5. 2020 | 4 komentáře
![Sen českých manažerů? Hybridní Superb umí víc než parkování zdarma]()
Flotiloví manažeři mají důvod zapochybovat, jestli musí být služební vůz v tédéíčku. Škoda Superb přichází i jako hybrid. Slibuje neuvěřitelnou spotřebu a možnost volného parkování ve všech pražských modrých zónách. Vyplatí se novinka víc než klasický turbodiesel? Vyzkoušeli jsme ji.
Co si o tom myslíte | Martin Vlnas | 29. 1. 2015 | 15 komentářů
![Outsourcing – peklo, nebo ráj? Co si o tom myslíte?]()
Protože optimalizovat se prostě musí… Jenže všechno má svou cenu.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 10. 2013 | 36 komentářů
![Super, ale na prd? Babiš má s podporou inovací pravdu]()
Kvalifikovaná pracovní místa najdete spíš v koncernech než pidifirmách – a podpora inovací má v Česku zatím jen mlhavé výsledky.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 11. 8. 2022
![Fabia za půl milionu. Testovaný kus ukazuje, jak nevybírat výbavu]()
„Jedna Fabia“ se občas používá jako základní jednotka pro přiblížení, jak je něco drahé. Většina lidí si ale nepředstavuje, že by měla být za půl milionu korun. Zvlášť pokud jde o základní motorizaci s tříválcem bez turba. Testovaná Fabia 1.0 MPI ale ceníkovou cenu přes půl milionu měla.
Analýza | Jindřich Hradecký | 6. 2. 2013
![Nové ceny škodovek. O procento vyšší DPH nemá vliv]()
O procento vyšší DPH měla logicky zvednout ceny všech výrobků, na něž vztahuje. Včetně automobilů. Ale často se tak vůbec nestalo. V boji o zákazníka některé značky procento navíc do ceny nezahrnuly, a jiné dokonce své vozy ještě zlevnily.
Co se děje | Jindřich Hradecký | 25. 1. 2012 | 67 komentářů
![Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!]()
Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 12. 2. 2020 | 7 komentářů
![Dokonalý vůz pro rodinu. Zkusili jsme rychlého Kodiaqa]()
Už od časů „škodovky stovky“ se zahrádkou na střeše, spoilerem a s nálepkou Castrol se základní chutě typického českého tatíka od rodiny nezměnily. Základem je praktické auto, se kterým dojede na chalupu nebo sjezdovku. A potřebuje se také opájet pocitem, že je na dálnici nejrychlejší a ukázat, že na to má. Splňuje současná nejdražší Škodovka všechny tyto požadavky?
Recenze | Vojtěch Dobeš | 10. 3. 2020 | 5 komentářů
![První elektrická Škodovka: Do města skvělá, ale dojede do Humpolce?]()
Ještě před pár lety byla elektrická auta jen hračkou pro nadšené podivíny. Teď se zdá, že přichází úsvit elektrického věku. A domácí automobilka nechce zůstat stranou.
Recenze | Vojtěch Dobeš | 15. 11. 2019 | 20 komentářů
![Test nové Škody Kamiq: Mistr městského terénu]()
Vypadá trochu jako auto do terénu: je vyšší než hatchback či kombík, ale má poháněnou jenom jednu nápravu. Sám výrobce tvrdí, že je vhodné do města. Proč si takového křížence koupit? Má móda zvýšených aut nějaký smysl? Nová Škoda Kamiq je důkazem, že ano.