Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 1. 2016 | 3 komentáře
![dTest radí: Jak ušetřit na pravidelných výdajích hned teď]()
Možná také občas přemýšlíte nad tím, kde byste mohli ušetřit nějakou tu korunu. Můžete si říct, že tenhle měsíc ušetříte o měsíc víc, že nebudete tolik chodit po kávičkách, že si tu nekoupíte tamto, tu ono. Když se podaří, gratulujeme. Lepší než ušetřit jednou deset tisíc je ušetřit pár stovek – ale každý měsíc na pravidelných platbách.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 9. 2015 | 8 komentářů
![Na shledanou! Jak a kdy můžete odejít od operátora]()
S mobilním operátorem na věčné časy? Kdepak, klidně můžete zvednout kotvy a jít hledat štěstí jinam. Přečtěte si, jak a kdy je možné operátorovi vypovědět smlouvu.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 7. 2015 | 1 komentář
![Změnil vám operátor smlouvu? Nebojte se ji vypovědět]()
Případů, kdy telefonní operátoři zasahují do uzavřených smluv a mění jejich podmínky, stále přibývá. Poradíme vám, na co byste si měli dávat největší pozor a jak se můžete bránit.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 2. 2015 | 38 komentářů
![Kdo vyhlásí dluhovou amnestii: Bělobrádek? Babiš? Sobotka?]()
V Chorvatsku se dohodli na odpuštění dluhů nejchudším. Škrtnout závazky zhruba 75 tisíc lidí se zavázala vláda, obce, banky, telekomunikace… Ať už byl důvod pragmatický, nebo tu rozhodl nějaký morální imperativ, bude zajímavé sledovat, jestli chorvatský příklad nestrhne lavinu… Kdo by se podle vás takového nápadu ujal v Česku?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 10. 2014 | 6 komentářů
![Očima expertů: Klienta na řetěz? Co si vyjednali mobilní operátoři u poslanců]()
Jde o skandální okleštění práv zákazníků mobilních operátorů, nebo žádná zásadní změna v zaběhnuté praxi nepřijde? Řeč je o novele zákona o elektronických komunikacích. Jaké bude mít novelizace důsledky, se ptáme zástupců spotřebitelských sdružení, mobilních operátorů či člena rady Českého telekomunikačního úřadu.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 4. 9. 2014
![Nezaplatíš za telefon – nedostaneš úvěr? Čím hrozí registry dlužníků]()
Černý puntík v rejstříku dlužníků! V úvěrových registrech se ukládají informace o tom, jak vzorně či naopak nepříkladně splácejí své závazky klienti bank, nebankovních finančních společností, telekomunikačních firem či dodavatelů energií. Když je vaše platební morálka nízká, může to mít tuze nepříjemné důsledky, až budete třeba od banky něco vážně potřebovat.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 11. 4. 2014 | 7 komentářů
![Očima expertů: EU ruší roaming. Zdraží domácí hovory?]()
Evropská unie se snaží prosadit zrušení roamingových poplatků. Díky tomu by mělo výrazně zlevnit mezinárodní volání. Nepokusí se operátoři zareagovat zdražením domácích hovorů? Zeptali jsme se člena Rady ČTÚ Ondřeje Malého, novináře Patricka Zandla, europoslankyně Zuzany Roithové, zástupců mobilních operátorů a mnoha dalších odborníků.
Co se děje | Petra Dlouhá | 19. 3. 2014 | 1 komentář
![Neplatíte faktury za mobil? Dluhy u operátorů podraží!]()
Češi dluží mobilním operátorům na nezaplacených fakturách miliardy. Teď vláda chystá novelu, která pravidla sporů mezi operátory a zákazníky mění. Když projde, neplatiči faktur si ve výsledku připlatí: spory o nízké částky se výrazně prodraží. A když nepůjde o víc než deset tisíc, ztratíte šanci se odvolat.
Aktuálně.cz | Jiří Hovorka | 9. 2. 2014
![Chcete volat levněji? Sankce za předčasný odchod klesly]()
Lidé, kteří chtějí opustit svého mobilního operátora před původně domluveným termínem, získají lepší postavení než dosud. Pokuty za předčasné ukončení smlouvy totiž díky vloni schválené novele klesají na maximálně pětinu součtu zbývajících paušálů s tím, že klient bude muset doplatit i cenu zvýhodněného zařízení, například telefonu, pokud si ho při podpisu zařídil.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 29. 11. 2013 | 2 komentáře
![Očima expertů: Čtvrtý operátor nebude. Jak to ovlivní ceny mobilního volání?]()
Češi se čtvrtého mobilního operátora opět nedočkají. V ostře sledované aukci kmitočtů uspěli jen tři zavedení hráči. K výraznějšímu zlevnění cen volání tak podle všeho nedojde. Co si o tom myslí člen Rady ČTÚ Ondřej Malý, manažerka T-Mobilu Alice Selby, neúspěšný účastník dražby Tomáš Budník, zástupce Tarifomatu Petr Fajmon a další odborníci?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 8. 2013 | 3 komentáře
![Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává]()
V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice, které nejen přitáhly pozornost, ale ještě dnes se na ně vzpomíná. V pokračování rozhovoru jsme s Pavlem Turkem mluvili o sponzorování sportu a o sportovním marketingu v Česku, o fotbalovém bahně a samozřejmě také o tom, co on sám právě teď podniká.
Co se děje | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2013 | 16 komentářů
![Kalkulačka cen mobilních operátorů: Dokážeme vám ušetřit až 50 procent z ceny tarifu]()
Nejste spokojeni s cenou svého mobilního tarifu? Rozčilujou vás nekvalitní služby stávajícího mobilního operátora? Potřebujete víc volných minut nebo neomezený internet? Končí vám studentský tarif a hledáte podobně levnou alternativu? Vyzkoušejte naši kalkulačku nejlevnějších mobilních tarifů. Dokážeme srazit cenu volání až o polovinu.
Co se děje | Ondřej Tůma | 18. 4. 2013 | 14 komentářů
![Revoluce v cenách mobilních tarifů? Sotva!]()
Nové tarify mobilních operátorů nejsou skutečnou cenovou revolucí. A jejich „převratné“ nabídky skrývají pěkné háčky.
Analýza | Juraj Urbančík | 22. 3. 2013 | 4 komentáře
![Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: Telefónica Czech Republic]()
Akcie Telefóniky jsou nejníž za několik posledních let, aktuálně na úrovni z roku 2004. Každoroční výplata vysoké dividendy přinesla svou daň. Společnost vyplácí každoročně dividendu odpovídající desetině výnosu a my se podíváme, co to znamená pro hospodaření firmy. Je ještě čas přidat se k těm, kteří si ji užijou, nebo už jste prošvihli příležitost? Koupit, nebo prodat?
Aktuálně.cz | ČTK, Kateřina Vokurková | 17. 3. 2013 | 4 komentáře
![Konec čekání na levnější hovory, noví operátoři se na trh třesou]()
Na český trh vstoupí nový virtuální operátor Centropol Telecom. Služby začne zákazníkům nabízet letos v září. Virtuálním operátorem se chce stát také Tesco a mediální skupina Mafra.
Aktuálně.cz | Zuzana Kubátová | 13. 1. 2013 | 5 komentářů
![Zlom v životě nejbohatšího Čecha. Chystá velký obchod]()
Po 16 letech pouští Petr Kellner ze svého portfolia Českou pojišťovnu. Další český cíl? Rozjet čtvrtého mobilního operátora.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 2. 11. 2012 | 2 komentáře
![Očima expertů: Přinese čtvrtý mobilní operátor lepší ceny a služby?]()
Telefonisti, tedy všichni, pozor! Možná přijde i čtvrtý operátor. Přinese nižší ceny a lepší služby? Ptali jsme se člena Rady Českého telekomunikačního úřadu Ondřeje Malého, Romana Nováčka z projektu Tarifomat a dalších zajímavých osobností.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 10. 2012 | 17 komentářů
![Ukradený mobil vám policie nelokalizuje. Nejde o závažný trestný čin]()
Na konci loňského roku vlastnilo mobilní telefon přes šest miliard lidí. V Česku máme aktivních SIM karet víc než obyvatel – čtrnáct milionů. Operátoři od začátku října všechna data o našem telefonování, textování i pohybu opět archivují pro policii. Pomůže nám to, když nám někdo mobil ukradne?
Co se děje | Petra Dlouhá | 24. 10. 2012 | 14 komentářů
![Sledování mobilů: Operátoři naše data zase sbírají pro policii]()
V Česku je přes čtrnáct milionů aktivních SIM karet. Na jednoho člověka (včetně novorozeňat, která ale zas tak často nevolají) u nás tedy připadá téměř jeden a půl telefonního čísla. Údaje o všech našich hovorech, esemeskách i pohybu operátoři od začátku října opět povinně sbírají – pro policii.
Co se děje | Petra Dlouhá | 18. 9. 2012 | 19 komentářů
![Příběhy všedního dne: proč se u nás zatraceně volá tak draze?]()
Předražené volání, donebevolající marže, jedna z nejhorších mobilních sítí v Evropě, oligopol tří firem, selhávající regulace. Podobné vysvědčení vystavují odborníci fungování mobilních operátorů v Česku opakovaně. Pojďme se na to ale podívat očima běžného občana. Proč se u nás zatraceně volá tak draze?
Co se děje | Petra Dlouhá | 17. 7. 2012 | 8 komentářů
![Řešení dluhů v novém kabátě! Spojencem věřitelů se stává Česká pošta]()
Češi nezvládají své dluhy. V prodlení se splácením je už milion lidí. Celková dlužná částka po splatnosti v Česku přesahuje čtyřicet miliard. Věřitelům se nabízí nový a překvapivý spojenec: Česká pošta. Pošťáci rozjíždějí nový byznys: vyrážejí na lov dluhů.
Co reklama neřekla | Jiří Hlavenka | 19. 6. 2012 | 11 komentářů
![Operátoři na hraně zákona: každá koruna dobrá]()
Triky a fauly telefonních operátorů.
Jak na to | Jiří Hlavenka | 12. 6. 2012 | 9 komentářů
![Jak neprotelefonovat majlant: obejděte operátora!]()
Možná už tento týden budou zveřejněny podmínky aukce, jejíž vítěz by se mohl stát čtvrtým mobilním operátorem. Možná ale není potřeba čekat, jestli z něj vyroste štika mezi línými kapříky. Možnost tak trochu obejít operátory a volat levně má totiž stále víc z nás. A dneska už to ani nemusí bolet.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 11. 3. 2012 | 8 komentářů
![Telefonování musí zlevnit. Vládě už došla trpělivost]()
Vládní koalice chystá zatím nejvýraznější krok, který má lidem a menším firmám zlevnit telefonování. Reaguje tak na další studii potvrzující, že Češi platí jedny z nejvyšších cen v Evropské unii.
Co se děje | Ondřej Tůma | 21. 2. 2012 | 12 komentářů
![Mobilní operátoři: levnější volání na obzoru?]()
Zákazníkům mobilních operátorů v České republice dochází trpělivost. Volají po levnějším volání – a dovolat se nemůžou, na druhé straně ticho. Existují vyhlídky na změnu k lepšímu, nebo nám bude vysoký účet za telefon pít krev na věky věků?
Jak na to | Roman Baroš | 3. 1. 2012 | 24 komentářů
![Škola finanční gramotnosti: utahování opasků]()
Tak, Vánoce za námi, dárky rozdány, stromečky dosloužily a odpočívají na smetišti, i poslední cukroví už zmizelo. Přichází návrat do reality a čas splácet loňské hříchy. Tím myslím především půjčky, které jste si i přes naše varování vzali. Ale i pokud nedlužíte, můžete ocenit tipy a rady, jak ušetřit.
Jak na to | Michal Kašpárek | 4. 11. 2011 | 8 komentářů
![Máte chytrý telefon? Vysmějte se operátorům a bankám, prozradíme jak]()
Pět aplikací a mobilních webů vám pomůže najít bankomat, přepočítat ceny z cizích měn na koruny nebo taky najít restauraci, kde nebudete litovat utracených peněz.
Když se řekne | Věra Tůmová | 29. 10. 2011
![Kdo je kdo v pojišťovně: vedoucí oddělení péče o zákazníky]()
Šéfka call centra je šedá eminence pojišťovny: osobně se s ní téměř nesetkáte, ale ona přesto musí vědět, co jako klienti chcete a potřebujete. A abyste byli spokojení vy jako klienti, musí být spokojení i její podřízení, což jsou především operátoři call centra, na jejichž práci denně dohlíží.
Jak na to | Ondřej Tůma | 11. 10. 2011 | 26 komentářů
![Srovnání tarifů pro mladé. Poradíme, jak volat co nejvýhodněji!]()
Mobilní telefon k dnešní mládeži neodmyslitelně patří. Spousta provolaných minut s kamarády, desítky esemesek rodičům, sledování Facebooku přes internet na mobilu. Kdo však mladým nabízí tyto služby nejvýhodněji? To se dozvíte v naší srovnávačce.
Když se řekne | Martin Vlnas, Věra Tůmová | 30. 9. 2011 | 2 komentáře
![Kdo je kdo v pojišťovně: operátorka call centra musí umět poradit každému]()
Na první pohled se může zdát, že práce operátorů v call centru pojišťovny musí být nuda a stereotyp. Naopak! Uklidňování rozčileného klienta nebo skládání puzzle z kusých informací je někdy adrenalinový sport. Operátorka navíc musí zvládat i všetečné dotazy pojišťovacích makléřů, kteří pojistky prodávají.