Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001
![Spořitelní i-banking odhalen]()
Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.
Články | Zdeněk Fekar | 11. 4. 2001
![Bankovní eChaos]()
Říká se, že banky živí úroky z poskytnutých úvěrů a poplatky za služby. Jako ostříži by si tedy bankéři měli pohlídat, zda neplánovaně neposkytují neplacené služby. Přesto se můžete setkat se situací, kdy bance peníze doslova vnucujete - ale nikdo je nechce.
Články | Jan Urban | 10. 4. 2001
![Inflace je, o kolik víc zaplatíte v hypermarketu]()
Statistický úřad včera zveřejnil nová čísla o inflaci. Slovo inflace slyšíme denně. Přemýšlíme o něm při pohledu na ceny v obchodech či na svou výplatní pásku, ale i tehdy, kdy přemýšlíme o investicích. Co to ale inflace je?
Články | Tomáš Skřivánek | 9. 4. 2001
![Mají dluhopisy nejlepší za sebou?]()
Co pozitivního se stalo ve fondovém byznysu v týdnu, kdy akciové indexy jeden jako druhý hledaly svá nová – hlubší – dna? Dobré zprávy se i tentokrát najdou a zdaleka ne všechny pocházejí jen z prostředí fondů peněžního trhu.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
![Nemilé překvapení klientům chystají Česká spořitelna a ČSOB]()
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Články | Tomáš Skřivánek | 3. 4. 2001 | 1 komentář
![Komerční banka má internetové bankovnictví]()
Zatímco významné světové banky, naposledy ABN Amro Bank, ustupují od záměru vybudovat internetové banky, v ČR je situace opačná. Jen během dubna se chystají do ringu vstoupit tři banky. První z nich – Komerční banka – své internetové bankovnictví spustila hned počátkem měsíce.
Články | Michal Hazi | 2. 4. 2001
![Aprílový kousek spořitelny]()
Od začátku roku ležel na pobočkách České spořitelny nový sazebník. Ještě před týdnem jej však lidé na pobočkách před svými klienty ukrývali a pouze z něj jednotlivé položky předčítali. Dokonce ještě včera na internetu 'visela' stará verze ceníku. Co tedy duben znamená pro vaše sporožira?
Články | Danuše Pecharová | 30. 3. 2001
![Česká spořitelna: Změny jsou vidět]()
Do třetice všeho … a tentokrát dobrého. Třetí největší banka chce používat svou internetovou prezentaci jako komunikační kanál. Svou webovou stánkou nás docela potěšila.
Články | Zdeněk Fekar | 30. 3. 2001
![Muž na straně klientů]()
Teprve od patnáctého prosince loňského roku funguje v České spořitelně institut ombudsmana. Oficiálně nejde o jednu konkrétní osobu zastávající tuto funkci, ale o celý tým. V jeho čele stojí Pavel Kysilka, hlavní ekonom spořitelny a dřívější viceguvernér České národní banky. Je to ale on, s kým si většina zasvěcených spojuje ombudsmana.
Články | Dana Zwiebová | 28. 3. 2001
![Vyšší poplatky za nižší úroky]()
V loňském roce jsme byli svědky historicky nejnižších úrokových sazeb. Snižování úroků se promítlo jak do nových půjček, tak bohužel i do vkladů. Na běžných účtech a termínovaných vkladem mají občané uloženo stále téměř osmdesát procent všech úspor. Tento vysoký podíl především drobných klientů bankám samozřejmě nahrává, a proto také stále více peněžních ústavů rozšiřuje svou orientaci právě na retailové bankovnictví.
Články | Lenka Fialová | 27. 3. 2001
![Mohly by vydělávat aneb Co dokáže dvacet tisíc korun]()
Pracovala jsem tři měsíce. Při studiu. A vydělala dvacet tisíc. Pravda, není to částka závratná, ale také to není zrovna málo. Co teď s nimi? Nic většího kupovat nechci a ani nepotřebuji. Schovám si je na léto. Do té doby zbývají tři měsíce. S tím by se mělo dát něco dělat.
Články | Lukáš Půda | 23. 3. 2001
![Maloměšťáci nemají šanci]()
Pokud dnes žádá klient u Citibank o vydání kreditní karty a bydlí přitom na malém městě, má smůlu. Banka totiž produkt poskytuje pouze klientům majícím bydliště či práci v jednom z devíti vyvolených měst. Dříve inzerovaná snaha Citibank o vstup do retailového bankovnictví tak vyznívá poněkud komicky.
Články | Lukáš Půda | 21. 3. 2001
![Šekovému systému odzvonilo?]()
Kdo by se nesetkal v obchodě s logy platebních karet, kterými je možné nákup zaplatit? Mezi VISA, EC/MC a Maestro se však někdy zatoulá také logo červené královské koruny. Označuje místo, kde má zákazník možnost platit prostřednictvím Zaručeného šekového systému. Jen velmi málo spotřebitelů o takovém způsobu platby ví a ještě méně z nich jej využívá.
Články | Petr Vykoukal | 20. 3. 2001
![Investice do dluhopisů: moc šancí nemáte]()
Obligace, především státní jsou ve finanční teorii považovány za bezpečnou konzervativní investici. Mnoho odborníků je doporučuje jako vhodný doplněk snižující riziko akciového portfolia. Nákup českého státního dluhopisu je však pro běžného drobného investora skoro nemožný.
Články | Zdeněk Fekar | 15. 3. 2001
![Mailujte spořitelně, odpoví]()
Téměř součástí bontonu jsou v bankovním světě kyselé úšklebky pokaždé, když se vedle sebe objeví slovní spojení Česká spořitelna a moderní banka. Uplynulé tři dny jsme zkoušeli, zda spořitelní bankéři dokáží komunikovat s klienty prostřednictvím e-mailů.
Články | Dana Zwiebová | 14. 3. 2001
![Jeden účet pro několik osob šetří peníze]()
Všechny banky dnes svým klientům běžně nabízejí možnost, aby s jedním účtem disponovalo více osob. Jediné, co je pro to potřeba udělat, je zajít s vybranou osobou (osobami), kterým jste se rozhodli umožnit přístup ke kontu, na pobočku banky spravující peníze.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2001
![Depozitní certifikáty, přežijete?]()
Poté, co nabídku depozitních certifikátů Československá obchodní banka, včetně své divize IPB, zrušila a ostatní velké banky na ně také zanevřely, by se mohlo zdát, že plamínek tohoto zajímavého bankovního produktu vyhasl. Není tomu tak. Plzeňská banka a Raiffeisenbank stále plápolají, druhá jmenovaná banka navíc počátkem března přiložila do ohně novou emisí v objemu 250 milionů korun. Proč a k čemu vůbec depozitní certifikát?
Články | Lukáš Půda | 7. 3. 2001
![Úvěrová karta jako bonus]()
Na trhu kreditních karet se přiostřuje. Česká pojišťovna představila nový produkt, který umožňuje bez dostatku vlastních peněz nakoupit zboží či dokonce vybrat hotovost. Nová kreditní karta se může pochlubit nejnižší úrokovou sazbou z úvěru na našem trhu.
Články | Petr Vykoukal | 6. 3. 2001
![Papírové euro už čeká za rohem]()
Úderem konce roku zazvoní umíráček německé marce a brzy i ostatním jedenácti měnám eurozóny. Zatímco bezhotovostní euro se nás moc nedotklo, ti z nás, kteří mají doma hotové peníze zemí měnové unie, by se měli na změnu připravit.
Články | Zdeněk Fekar | 2. 3. 2001
![Ještě počkat. A když už, udělejte si to sami!]()
Přesně takové doporučení se vám dostane od obchodníků s cennými papíry, pokud se rozhodnete prodat balíček akcií Komerční banky. Vyplývá to z testu, který redakce Peníze.CZ uskutečnila včera.
Články | Dana Zwiebová | 26. 2. 2001
![Rychlá a drahá náplast na nečekané výdaje]()
Snad každému už se stalo, že potřeboval nutně něco zaplatit, ale neměl dost peněz. Pokud nebyli právě na dosah majetní známí, poslední "záchranou" byla banka a spotřebitelský úvěr.
Články | Petr Vykoukal | 21. 2. 2001 | 3 komentáře
![Peníze strýčkovi do Ameriky raději neposílejte, je to moc drahé]()
Úhrady do zahraničí mají zajímavou vlastnost, nikdo vám dopředu neřekne, kolik vás bude stát. Především u malých transakcí tak můžete zaplatit až deset procent ze zasílané částky.
Články | Lukáš Půda | 8. 2. 2001
![Karta fuč!]()
Ztráta platební karty je určitě nepříjemnou situací, v které by se nikdo nechtěl ocitnout. Pokud však už nastane, je třeba jednat rychle, aby případný "nálezce" nemohl kartu zneužít a připravit vás tak o peníze.
Články | Petr Fejtek | 7. 2. 2001
![Čas ničím nenahradíš]()
Ke svým penězům se chováme přímo macešsky, v tomto směru jsme dokonce nejexotičtější zemí široko daleko – chtělo by se až říci, že když už ne banánovou, tak nějakou bramborovou republikou. Mnohé údaje sice vyvracejí podezření, že ještě lezeme po stromech, ale právě to, jak spravujeme své úspory musí vyděsit každého civilizovaného člověka – jakoby pojem kapitál byl u nás ještě neslýchaný a kapitalismus nevídaný. Je to divné, protože obé běžně fungovalo již před 250 lety. Ledaže bychom stále ještě dali víc na jiný Kapitál, ten Marxův.
Články | Petr Vykoukal | 6. 2. 2001
![Jde to i bez poplatků]()
Nechávejte na svém účtu vysoký zůstatek a my vám odpustíme některé poplatky. Tak zní nabídka několika českých bank, zkusili jsme pro vás spočítat, jestli se skutečně vyplatí.
Články | Pavel Pršala | 2. 2. 2001
![Nesnášet vejce do jednoho hnízda]()
Představme si, že jsme se již rozhodli nenechávat věci náhodě a chceme si vytvářet rezervy pro životní situace, ve kterých nám operativní hotovost na běžném účtu nebude stačit. Stojíme ale před dalším rozhodnutím – kam, do jakých produktů své peníze ukládat? Neprodělám?
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
![Citibank si jde pro drobné klienty]()
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Články | Tomáš Skřivánek | 23. 1. 2001
![Stále regulujeme málo, říká František Jakub]()
Od počátku roku působí podílové fondy v novém právním prostředí. Nejen o nových způsobech regulace vyplývající z novely zákona o investičních společnostech a fondech si Peníze.CZ povídaly s předsedou Komise pro cenné papíry Františkem Jakubem (31).
Články | Petr Vykoukal | 11. 1. 2001
![Nechoďte do banky, vždyť nemusíte]()
Ještě před rokem platilo rčení "všichni tam musíme" i o pobočkách bank, dnes se díky rostoucí nabídce služeb elektronického bankovnictví stává osobní návštěva banky spíše zbytečnou ztrátou času. Před dvanácti měsíci nabízela většina bank pouze zjištění zůstatku po telefonu a homebanking, dnes je v nabíce každé z nich alespoň jedna možnost přímé komunikace, kterou využívá každý desátý klient.