Očima expertů | Ondřej Tůma | 13. 3. 2015 | 26 komentářů
Maturitní zkouška z matematiky se možná brzy znovu stane strašákem mnoha středoškolských studentů. Bude povinná. Je to potřeba a je to k dobrému? Ptáme se ministra školství, zástupců vzdělávacích organizací, učitelů a také ekonomů a podnikatelů.
Co se děje | Petr Čermák | 25. 3. 2009 | 12 komentářů
Rozhodování, kdy a jak si vyměnit peníze na cestu do zahraničí nebo co dělat s neuváženým dluhem, měl na svých bedrech učitelský sbor ze základní školy v Buštěhradě. Učitelé si tak vyzkoušeli, co vše se skrývá pod pojmem finanční gramotnost.
Články | Jiří Šedivý | 22. 9. 2004 | 1 komentář
Náklady na práci jednoho zaměstnance, to nejsou jenom jeho mzda a zákonné pojištění, ale řada dalších nezbytných výdajů. Je u nás práce drahá, nebo levná? Jaké jsou podíly nemzdových nákladů, tedy odvodů do zákonných fondů, státní kasy a dobrovolných výdajů?
Seriál | Martin Víta | 9. 3. 2016
Když chcete vybrat vysokou školu, která vás bude bavit, vyplatí se zajímat se o ni hlouběji. Průzkum bojem stojí příliš mnoho peněz a času. Informací, ze kterých si můžete složit poměrně slušný obrázek, je dost. Jen vědět, kam pro ně sáhnout. Pár tipů a triků jsme v našem seriálu už přinesli, dnes máme další: zjistěte si, o čem se na „vašem“ oboru píšou bakalářské práce. Proč?
Seriál | Martin Víta | 30. 3. 2016 | 6 komentářů
Jedním z hlavních cílů našeho seriálu je podněcovat uchazeče o studium k tomu, aby se rozhodovali na základě faktů, ne pocitů a dojmů. Dostat se k nejrůznějším číslům je čím dál snazší při jejich interpretaci je ale třeba postupovat obezřetně a kriticky.
Seriál | Martin Víta | 23. 2. 2016
Mám jít studovat informatiku na Matematicko-fyzikální fakultu UK, nebo na Fakultu informačních technologií ČVUT? Vyhovovala by mi víc práva v Praze, nebo v Brně? Tyto a podobné otázky trápí každoročně tisíce uchazečů o vysokoškolské vzdělání – ať už ve fázi podávání přihlášek, nebo po úspěšně absolvovaných přijímačkách.
Rozhovor | Monika Veselíková, Ondřej Tůma | 22. 10. 2016 | 2 komentáře
Ondřej Šteffl patří mezi největší kritiky českého školství. Sám už víc než čtvrt století dokazuje, že vzdělávání může vypadat jinak. Začínal se středoškoláky, teď se soustředí na základní školy, tam prý děti ještě nejsou tolik „pokažené“.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 7. 1. 2017 | 2 komentáře
S rokem 2016 skončila také šance vybrat peníze z anonymních vkladních knížek. Nevybraných jich zbylo dva a půl milionu. Peníze z nich, 1,78 miliardy korun, zůstanou České spořitelně. Ta si je pro sebe ale nechat nechce.
Komentář | Michal Kašpárek | 30. 12. 2011 | 12 komentářů
Plošné testování naučí žáky dvěma nesmyslům: že je lepší být ve všem průměrný než v něčem výjimečný a že se neúspěch neodpouští. Oboje se může podepsat na jejich životech a kariérách.
Rozhovor | Tereza Mynářová | 19. 7. 2017 | 10 komentářů
Česká republika nemá problém s nedostatkem technicky zaměřených absolventů, ale se zastaralými školami. Většina z nich vůbec nereaguje na to, že význam manuální práce klesá, tvrdí Bohumil Kartous z obecně prospěšné společnosti EDUin.
Komentář | Michal Kašpárek | 15. 4. 2016 | 18 komentářů
Obliba komentářů Václava Klause ml. je potvrzením jeho vlastního přesvědčení, že má české školství velký problém.
Seriál | Martin Víta | 21. 3. 2016
Špatná volba vysoké školy je nepříjemná věc. Často znamená rok ztraceného života. Přitom je docela snadné si školu – aspoň do jisté míry – ozkoušet sice na nečisto, přesto na vlastní kůži.
Co se děje | Petr Čermák | 8. 4. 2008 | 11 komentářů
„Když vlastní člověk firmu, může zkrachovat, když nebude poptávka po jeho zboží,“ shodli se žáci deváté třídy v hodině finanční gramotnosti na riziku majitele podniku. Zatím jsou v Česku první vlaštovkou, ale za pár let by se u nás o financích měly učit všechny děti na základních a středních školách.
Rozhovor | Kateřina Hovorková | 26. 5. 2023
Šest a půl miliardy korun získal český stát od Evropské unie na to, aby do roku 2025 proškolil 130 tisíc lidí v informačních technologiích. „Pokud by se kdokoliv rád stal ‚ajťákem‘ nebo si chtěl jen doplnil znalosti v excelu či wordu, může se hlásit,“ říká Kateřina Štěpánková z ministerstva práce a sociálních věcí.
Jak na to | Petra Dlouhá | 27. 3. 2013 | 35 komentářů
Nemůžete najít práci? Na cestě z nezaměstnanosti vám může pomoct rekvalifikační kurz. Stát vám na rekvalifikaci přispěje až padesát tisíc, kurz si můžete vybrat sami. Ne každý ale na rekvalifikaci dosáhne a ne každému vzdělávací kurz či trénink na trhu práce pomůže.
Komentář | Michal Kašpárek | 29. 8. 2014 | 16 komentářů
„Už za devět let o tvojí kariéře, tvých příjmech a tvém místě ve světě definitivně rozhodne jediný test, ale zkus se tím nestresovat, čumáčku.“
Komentář | Michal Kašpárek | 20. 2. 2015 | 9 komentářů
Nenechej si poplést hlavu průměrnými platy absolventů nebo chytrými řečmi o tom, jak bude svět vypadat za třicet let.
Publicistika | Tomáš Fürst | 5. 6. 2013 | 2 komentáře
Budoucí prosperita země je závislá na kvalitě vzdělání. A to pak na funkčním školství. Jenže o funkční vysoké školství dnes zřejmě není zájem. Především na vysokých školách ne.
Komentář | Michal Kašpárek | 29. 1. 2016 | 6 komentářů
Strach o to, abychom náhodou učitele nepřeplatili, je v důsledku strachem o to, aby se náhodou příští generace neměly moc dobře.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 23. 1. 2016 | 26 komentářů
Proč nám ve mzdách kromě Západu uniká i sousední Slovensko? Jak chtějí odbory skoncovat s levnou prací v Česku? A co přinese čtvrtá průmyslová revoluce? Čtěte si exkluzivní rozhovor s předsedou Českomoravské konfederace odborových svazů Josefem Středulou.
Komentář | Michal Kašpárek | 17. 1. 2014 | 15 komentářů
Pokud se české školy budou štítit principů asertivity a zdravého sebevědomí, jen tím zametou cestu k moci pro další generaci psychopatů.