Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
![On the road…]()
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
![Abyste v létě nestrávili dovolenou zase na letišti]()
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Články | Jan Urban | 10. 4. 2001
![Inflace je, o kolik víc zaplatíte v hypermarketu]()
Statistický úřad včera zveřejnil nová čísla o inflaci. Slovo inflace slyšíme denně. Přemýšlíme o něm při pohledu na ceny v obchodech či na svou výplatní pásku, ale i tehdy, kdy přemýšlíme o investicích. Co to ale inflace je?
Články | Lukáš Půda | 23. 5. 2001 | 4 komentáře
![V cestovkách se k zákazníkům chovají lépe]()
Nastává doba dovolených. Stovky tisíc lidí využívají každoročně služeb cestovních kanceláří. U koho si zájezd koupit? Dát přednost malé nebo větší cestovce? Rozhodování sice ovlivňuje cena, ale důležitou roli hraje také příjemné chování a informovanost pracovníků pobočky. Reportér Peněz.CZ po roce zopakoval test s cílem zjistit, nakolik se chování cestovek zlepšilo.
Články | Eva Hníková | 20. 6. 2001
![Rozbijeme prasátko?]()
Letos se zvýšilo vodné a stočné, s příchodem léta už tradičně vzrostly ceny benzínu, od července zaplatíme více za plyn a za nájem. Ani České dráhy nechtějí zůstat pozadu a chystají nám překvapení v podobě dražších jednorázových jízdenek na září. A tak možná budeme muset rozbít prasátko, abychom vše zaplatili.
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
![Paegas pomáhá Maximovi]()
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
![Peníze nejsou všechno]()
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Články | Jitka Wallischová | 26. 10. 2001 | 1 komentář
![Diety za všechny peníze]()
Napadlo vás někdy, kolik jsou lidé ochotni utratit za to, aby je někdo trápil? Pozor, nemám na mysli žádné perverzní sexuální praktiky, ale docela obyčejné diety.
Články | Jan Heřman | 30. 11. 2001
![Zůstaňte raději doma]()
Jako každý rok si pro nás naši mobilní operátoři připravili dárky. Při pohledu do zahraničí však zjišťujeme, že letošní mobilní nadílka mohla být bohatší. Ovšem pryč jsou doby, kdy jsme dováželi z Německa levné telefony.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
![Jak na spotřebitelské soutěže]()
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
![Jak na cestovní pojištění]()
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
![Dovolenou za vlastní či na dluh?]()
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
![Než si koupíte zájezd...]()
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Cestování | Michal Pravda | 6. 6. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Jak koupit zájezd na splátky]()
Toužíte po dovolené u moře, ale nemáte na ni našetřeno dost peněz? Pořiďte si zájezd na splátky. Poradíme, kam zajít pro nulové navýšení a jak vycestovat a nezaplatit předem ani korunu.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
![DOVOLENÁ 2007: Co dělat, když v zahraničí onemocníte, ztratíte doklady nebo peníze]()
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
![Češi utrácejí za dovolenou v zahraničí čím dál víc]()
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
![Jak ušetřit při nákupu dovolené desítky tisíc korun]()
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 5. 8. 2008
![Kolik stojí výlet na olympiádu?]()
České cestovní kanceláře se rozhodně s nabídkou zájezdů na olympiádu nepřetrhly. Víte, za kolik se dá odjet na olympiádu na sedm dní a jak je Čína na turisty připravena? Tipněte si a dozvíte se víc.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
![Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?]()
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 8. 1. 2009 | 7 komentářů
![Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?]()
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 25. 6. 2009 | 1 komentář
![Využijete velkých slev na letní dovolené?]()
V zimě cestovní kanceláře tvrdily, že zájezdy last minute letos skoro nebudou. Teď musí ve velkém zlevňovat, aby vůbec nějaké klienty sehnaly. Co si myslíte o marketingových fintách cestovek a kolik jste ochotni za zájezd utratit? Podělte se o názor s ostatními
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
![Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.]()
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Rozhovor | redakce Peníze.CZ | 24. 6. 2010
![Ptejte se Jany Slavíkové z Allianz: Co vám není jasné na cestovním pojištění?]()
Cestovní pojištění patří základnímu vybavení na dovolenou v zahraničí. Posílejte až do pátku 25. června otázky o cestovním pojištění specialistce pojišťovny Allianz Janě Slavíkové. Odpovědi si přečtete začátkem příštího týdne.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
![Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?]()
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
![Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?]()
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Jak na to | Ondřej Tůma | 2. 11. 2011 | 7 komentářů
![Je vám v zimě zima? Víme, kam za sluncem!]()
Babí léto je dávno pryč a místo slunečních paprsků nás budí šero a mlha. Z práce se vracíme za tmy a vyhlídky na dobrou náladu jsou vzdálené jako záchrana řecké ekonomiky. Pokud máte čas a peníze, můžete se rozhodnout pro radikální řešení a nepříznivému počasí na chvilku uniknout do teplých krajin.
Co se děje | Ondřej Tůma | 31. 1. 2012 | 3 komentáře
![Pomůžou slevové servery cestovnímu ruchu, nebo mu podrazí nohy?]()
S marketingovými nástroji je to jako s jinými nástroji, třeba s motorovou pilou. Neumíte s ní zacházet – přijde vás to draho. Na příkladu českých hoteliérů jsme ukázali, jak nebezpečná je nepromyšlená práce se slevovým serverem. Dnes se na slevomanii a cestovní ruch podíváme z dalších úhlů...
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 3. 2012 | 2 komentáře
![Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun]()
Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.