Aktuality | Petr Kučera | 6. 11. 2020 | 2 komentáře
![Vraťte klientům cestovek peníze, vyzývá komise Česko]()
Evropská komise si u českého ministerstva pro místní rozvoj znovu stěžuje na takzvaný lex voucher. Tedy na zákon, díky němuž mohly cestovní kanceláře dávat klientům za zrušené zájezdy automaticky vouchery místo peněz. Informuje o tom Český rozhlas – Radiožurnál.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 3. 2012 | 2 komentáře
![Petr Kováčik: Loni jsme za slevy utratili 1,9 miliardy korun]()
Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 10. 2015 | 12 komentářů
![Sbohem moře, sbohem dovolená! Pojišťovny nechtějí pojišťovat cestovní kanceláře]()
Dražší zájezdy a zánik mnoha cestovních kanceláří. To by prý mohla přinést novela zákona, kterou chce stát lépe chránit klienty zkrachovalých cestovek. Cestovní kanceláře a pojišťovny mají za to, že místo jistoty a pořádku přinese novela chaos.
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
![Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace]()
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Rozhovor | redakce Peníze.CZ | 24. 6. 2010
![Ptejte se Jany Slavíkové z Allianz: Co vám není jasné na cestovním pojištění?]()
Cestovní pojištění patří základnímu vybavení na dovolenou v zahraničí. Posílejte až do pátku 25. června otázky o cestovním pojištění specialistce pojišťovny Allianz Janě Slavíkové. Odpovědi si přečtete začátkem příštího týdne.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 25. 6. 2009 | 1 komentář
![Využijete velkých slev na letní dovolené?]()
V zimě cestovní kanceláře tvrdily, že zájezdy last minute letos skoro nebudou. Teď musí ve velkém zlevňovat, aby vůbec nějaké klienty sehnaly. Co si myslíte o marketingových fintách cestovek a kolik jste ochotni za zájezd utratit? Podělte se o názor s ostatními
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
![Paegas pomáhá Maximovi]()
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.
Aktuality | Petr Kučera, Veronika Hejná | 9. 4. 2020 | 1 komentář
![Za zrušený zájezd vrátí cestovky poukaz místo hotovosti]()
Pokud cestovní kancelář zruší zájezd s plánovaným odjezdem od 20. února do 31. srpna, nebude muset lidem vrátit peníze v hotovosti, pokud místo nich vydá poukazy na rovnocenné služby.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
![Očima expertů: Jak se vyhnout špatně pojištěné cestovce?]()
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Co se děje | Ondřej Tůma | 4. 4. 2013 | 7 komentářů
![Revoluce v prodeji zájezdů na internetu?]()
Ministerstvo pro místní rozvoj plánuje novinku, podle které by internetové cestovní agentury musely zveřejňovat u každého zájezdu informaci o pořádající cestovní kanceláři na stejné úrovni jako celkovou cenu. Novinka by pro praxi znamenala změnu vpravdě revoluční. Bude platit už pro letošní sezonu?
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
![Češi utrácejí za dovolenou v zahraničí čím dál víc]()
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.
Články | Eva Hníková | 20. 6. 2001
![Rozbijeme prasátko?]()
Letos se zvýšilo vodné a stočné, s příchodem léta už tradičně vzrostly ceny benzínu, od července zaplatíme více za plyn a za nájem. Ani České dráhy nechtějí zůstat pozadu a chystají nám překvapení v podobě dražších jednorázových jízdenek na září. A tak možná budeme muset rozbít prasátko, abychom vše zaplatili.
Co se děje | Ondřej Tůma | 31. 1. 2012 | 3 komentáře
![Pomůžou slevové servery cestovnímu ruchu, nebo mu podrazí nohy?]()
S marketingovými nástroji je to jako s jinými nástroji, třeba s motorovou pilou. Neumíte s ní zacházet – přijde vás to draho. Na příkladu českých hoteliérů jsme ukázali, jak nebezpečná je nepromyšlená práce se slevovým serverem. Dnes se na slevomanii a cestovní ruch podíváme z dalších úhlů...
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 5. 8. 2008
![Kolik stojí výlet na olympiádu?]()
České cestovní kanceláře se rozhodně s nabídkou zájezdů na olympiádu nepřetrhly. Víte, za kolik se dá odjet na olympiádu na sedm dní a jak je Čína na turisty připravena? Tipněte si a dozvíte se víc.
Články | Jan Urban | 10. 4. 2001
![Inflace je, o kolik víc zaplatíte v hypermarketu]()
Statistický úřad včera zveřejnil nová čísla o inflaci. Slovo inflace slyšíme denně. Přemýšlíme o něm při pohledu na ceny v obchodech či na svou výplatní pásku, ale i tehdy, kdy přemýšlíme o investicích. Co to ale inflace je?
Články | Zdeněk Fekar | 13. 2. 2001
![Abyste v létě nestrávili dovolenou zase na letišti]()
Letní turistická sezóna právě začala. Uplynulou sobotu v Praze veřejnosti otevřel své brány veletrh cestovního ruchu. Lidé, a možná právě i vy, začali horečnatě přemýšlet, komu letos svěří své peníze výměnou za příjemnou dovolenou. Dokáží cestovní kanceláře přesvědčit potenciální zákazníky, že jim ponocování v letištní hale nebo vyhazov z nezaplaceného hotelu už nehrozí?
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 8. 1. 2009 | 7 komentářů
![Proč platíme palivové příplatky, když je ropa levná?]()
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.
Jak na to | Lukáš Zelený | 29. 6. 2016
![dTest: Kupujte zájezdy bezpečně]()
Léto je tu! Pokud nejsou váš ideál prázdniny u rybníka a radši byste relaxi u moře nebo poznávání zahraničních památek, nejspíš plánujete dovolenou nad katalogy cestovních kanceláří nebo agentur. Málokdo si uvědomí, že mezi kanceláří a agenturou je rozdíl, který vám může pořádně přitopit, když budete v problémech. dTest přináší rady pro bezpečný výběr zájezdu.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
![Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?]()
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
![Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?]()
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 12. 2015 | 1 komentář
![Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům]()
Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
![Peníze nejsou všechno]()
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Články | Jan Heřman | 30. 11. 2001
![Zůstaňte raději doma]()
Jako každý rok si pro nás naši mobilní operátoři připravili dárky. Při pohledu do zahraničí však zjišťujeme, že letošní mobilní nadílka mohla být bohatší. Ovšem pryč jsou doby, kdy jsme dováželi z Německa levné telefony.
Články | Filip Holba | 5. 12. 2000
![On the road…]()
"Lééétenky konkordem do Ňúú Jorkúú za devadesát tisíc!" "Péééking za deset pro dva!" "Do celého světa nejlevněji s námi!" Jako na istanbulském bazaru se můžete cítit, vkročíte-li do rozbouřených vod leteckých společností, charterů, cestovních kanceláří a vzdušného stopování. Přestože evropskou oblohu denně křižuje méně letadel než je tomu s širým nebem americkým, je dobré vědět, u jakého krámku se na velkém leteckém tržišti zastavit a jaké služby požadovat.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 27. 11. 2013 | 6 komentářů
![Na hory přes slevový server: výhodný kauf, nebo zbytečný risk?]()
Zimní turistická sezóna je tu. Poradíme vám, na co si dávat pozor při výběru lyžařského zájezdu na slevových serverech.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Co se děje | Petr Kučera | 7. 3. 2020 | 27 komentářů
![Kdo nechtěl do Itálie, má smůlu. Cestovky peníze nevrátí]()
Ani varování českých úřadů před cestami do severní Itálie nemá automaticky vliv na poskytování služeb zájezdu, shodují se cestovky i právníci.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 2. 2020 | 8 komentářů
![Cestovky nechtějí proplatit storno. Klienti mohou přijít o pojištění]()
Kvůli strachu klientů z koronaviru nebo souvisejících komplikací mohou cestovní kanceláře přijít o hodně peněz. Když se ani jedna ze stran nevzdá, zamíří spory o bezplatné zrušení smlouvy zřejmě k soudu.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
![Jak na spotřebitelské soutěže]()
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.