Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 5. 2013 | 2 komentáře
Máte strach, že si vyberete cestovní kancelář, která ještě před vaší vysněnou dovolenou u moře zkrachuje? Zeptali jsme se odborníků, jak takové situaci předejít.
Co se děje | Ondřej Tůma | 4. 4. 2013 | 7 komentářů
Ministerstvo pro místní rozvoj plánuje novinku, podle které by internetové cestovní agentury musely zveřejňovat u každého zájezdu informaci o pořádající cestovní kanceláři na stejné úrovni jako celkovou cenu. Novinka by pro praxi znamenala změnu vpravdě revoluční. Bude platit už pro letošní sezonu?
Co se děje | Ondřej Tůma | 7. 2. 2013 | 22 komentářů
Zaplatit sto tisíc za zájezd pro celou rodinu u pojištěné cestovní kanceláře a po jejím krachu dostat zpět jen pět tisíc korun? I to je možné. Pojišťovny se přou se státem o to, kdo je za to odpovědný. Rozhodne soud.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 1. 2. 2013 | 2 komentáře
I když mají cestovní kanceláře podle zákona povinnost uvádět konečné ceny zájezdů, můžeme se stále setkat s černými ovcemi, které se tomuto nařízení snaží vyhnout. Znevýhodňují tím konkurenční cestovky a především klamou spotřebitele. Může je to však přijít pořádně draho.
Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů
Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 3. 2012 | 2 komentáře
Pokračování exkluzivního rozhovoru ze zákulisí slevového byznysu. Ředitel slevového agregátoru Skrz.cz prozrazuje, kolik peněz (a za co) Češi utratí na slevových serverech a uvádí na pravou míru klišé o stovkách slevových serverů.
Co se děje | Ondřej Tůma | 31. 1. 2012 | 3 komentáře
S marketingovými nástroji je to jako s jinými nástroji, třeba s motorovou pilou. Neumíte s ní zacházet – přijde vás to draho. Na příkladu českých hoteliérů jsme ukázali, jak nebezpečná je nepromyšlená práce se slevovým serverem. Dnes se na slevomanii a cestovní ruch podíváme z dalších úhlů...
Jak na to | Ondřej Tůma | 2. 11. 2011 | 7 komentářů
Babí léto je dávno pryč a místo slunečních paprsků nás budí šero a mlha. Z práce se vracíme za tmy a vyhlídky na dobrou náladu jsou vzdálené jako záchrana řecké ekonomiky. Pokud máte čas a peníze, můžete se rozhodnout pro radikální řešení a nepříznivému počasí na chvilku uniknout do teplých krajin.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Rozhovor | redakce Peníze.CZ | 24. 6. 2010
Cestovní pojištění patří základnímu vybavení na dovolenou v zahraničí. Posílejte až do pátku 25. června otázky o cestovním pojištění specialistce pojišťovny Allianz Janě Slavíkové. Odpovědi si přečtete začátkem příštího týdne.
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 25. 6. 2009 | 1 komentář
V zimě cestovní kanceláře tvrdily, že zájezdy last minute letos skoro nebudou. Teď musí ve velkém zlevňovat, aby vůbec nějaké klienty sehnaly. Co si myslíte o marketingových fintách cestovek a kolik jste ochotni za zájezd utratit? Podělte se o názor s ostatními
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 8. 1. 2009 | 7 komentářů
Ropa je v korunách levnější než před čtyřmi lety. Palivové příplatky k letenkám, které měly zalepit ztráty aerolinek kvůli drahým pohonným hmotám, se pořád šplhají k tisícovce za jeden let po Evropě. Existuje způsob, jak příplatky zrušit? Napište, co si o tom myslíte a přečtěte si názory ostatních.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Otázka dne | redakce Peníze.CZ | 5. 8. 2008
České cestovní kanceláře se rozhodně s nabídkou zájezdů na olympiádu nepřetrhly. Víte, za kolik se dá odjet na olympiádu na sedm dní a jak je Čína na turisty připravena? Tipněte si a dozvíte se víc.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 28. 5. 2008 | 18 komentářů
Nakupovat zájezdy u německých cestovních kanceláří je v Česku čím dál populárnější. U dovolených v exotičtějších zemích tak lze ve srovnání s cenami českých cestovek ušetřit desítky tisíc korun. Navíc německé kanceláře udávají na rozdíl od těch českých konečnou cenu.
Co se děje | Eva Sovová | 17. 4. 2008 | 1 komentář
Za dovolenou v cizině chtějí Češi letos vydat zhruba 15 200 korun. Tato částka rok od roku roste. Cestovní kanceláře klienty lákají nižšími zálohami za rezervaci zájezdu či dovolenou zdarma pro dítě, které doprovází jen jeden rodič.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Cestování | Michal Pravda | 6. 6. 2007
Toužíte po dovolené u moře, ale nemáte na ni našetřeno dost peněz? Pořiďte si zájezd na splátky. Poradíme, kam zajít pro nulové navýšení a jak vycestovat a nezaplatit předem ani korunu.
Články | Dana Chytilová | 9. 6. 2006
Vybrali jste si z katalogu cestovní kanceláře hotel s výhledem na moře? Myslíte si, že v něm strávíte krásnou dovolenou? Aby tomu tak skutečně bylo, měli byste jít do cestovní kanceláře vyzbrojeni informacemi. Poradíme vám, na co si dát ve smlouvě pozor a jak je to se stornem zájezdu.
Články | Dušan Hradil | 9. 12. 2004
Splátkové společnosti se snaží proniknout i na trh zájezdů. Jejich nabídky jsou zajímavé, umožní vám vyřídit všechno na místě a dokonce nemusíte zaplatit ani korunu navíc nad cenu zájezdu. To ale jen za určitých podmínek. Čím lákají splátkové společnosti a co nabízejí banky?
Články | Dušan Hradil | 11. 6. 2003 | 1 komentář
Vybrat si správně cestovní pojistku není úplně banální věc. Skládá se totiž z několika částí, které nejsou pokaždé automaticky zahrnuty v základní nabídce. Přitom právě limity a doplňky mohou hrát významnou roli.
Články | Jan Heřman | 11. 1. 2002 | 1 komentář
Ačkoli zákon o daních z příjmu zakazuje, aby výhra ve spotřebitelské soutěži přesáhla dvacet tisíc korun, nemusíte se bát. Firmy totiž vymyslely několik legálních metod, jak své zákazníky obdarovat hodnotnými cenami.
Články | Jan Heřman | 30. 11. 2001
Jako každý rok si pro nás naši mobilní operátoři připravili dárky. Při pohledu do zahraničí však zjišťujeme, že letošní mobilní nadílka mohla být bohatší. Ovšem pryč jsou doby, kdy jsme dováželi z Německa levné telefony.
Články | Jitka Wallischová | 26. 10. 2001 | 1 komentář
Napadlo vás někdy, kolik jsou lidé ochotni utratit za to, aby je někdo trápil? Pozor, nemám na mysli žádné perverzní sexuální praktiky, ale docela obyčejné diety.
Články | Lenka Fialová | 12. 7. 2001
Co byste řekli tomu, že s podpisem pracovní smlouvy získáte víc než jen hromadu povinností a zodpovědnosti? Třeba auto, abyste nemuseli do práce městskou hromadnou dopravou. Byt nebo výhodně úročenou půjčku na byt. Telefon, týden dovolené navíc a zaplacenou letenku! Permanentku do posilovny a volňásky do divadla. Zaměstnanecké akcie nebo penzijní připojištění, které budou přinášet rentu, když vy sami na práci nebudete muset ani pomyslet. Sen nebo skutečnost?
Články | Petr Vykoukal | 26. 6. 2001
Platební či kreditní karty, které vydává banka společně s nějakou další společností jsou většinou vytvořeny s cílem usnadnit život zákazníkům a současně si je "zavázat" i pro budoucnost. Jsou však určitě i výhodou pro banky či různé karetní asociace. Aliance Paegasu s Maximem pomáhá Bank Austria Creditanstalt i při zpřísněných podmínkách pro vydání karty dosáhnout vysokého obratu bez zvýšení rizika.