Co se děje | Michal Chleboun | 28. 6. 2012 | 81 komentářů
![Skylink + CS Link: gigant útočí! Kolik stojí zadarmo?]()
Ještě visí v areálu obchodního centra za Prahou billboard prodejce elektroniky, který novým klientům nabízí satelitní televizi Skylink na celý život zdarma. Zákazníci, kteří se nechali zlákat právě touhle reklamou, však už několik týdnů vědí: na světě není zadarmo nic.
Co se děje | Petra Dlouhá | 14. 3. 2011
![Podvody na předváděcích akcích: Nekupujte šmejd za desetitisíce!]()
Slíbit výlet a oběd zdarma. Zavřít v sále hospody. Vykázat ven silnější kusy. A ty slabší ubít agresivní prezentací revoluční pánve, která smaží, šetří energii, dědovi vyléčila rakovinu a dnes naposled je k mání za výjimečnou cenu. Hloupost je věčná – někdo koupí pokaždé.
Komentář | Veronika Odrobinová | 20. 7. 2023
![Falešné slevy neskončily. Proč to řetězcům dál prochází?]()
Stopku imaginárním slevám a klamavým reklamám měla vystavit novela zákona o ochraně spotřebitele. V praxi ale potřebnou změnu nepřinesla. ČOI nemá odvahu zakročit.
Co se děje | Petra Dlouhá | 25. 9. 2012 | 20 komentářů
![Institut finančního poradenství: ČNB zaštěkala, karavana jde dál]()
Institut finančního poradenství – firma, které za pyramidovou hru udělila na začátku roku Česká národní banka šestimilionovou pokutu. Vypadalo to, že se pyramida hroutí. Jenže IFP staví svou zlatou pyramidu cihličku po cihličce dál. Na naši redakci se obrátili další poškození.
Jak na to | Monika Veselíková | 27. 7. 2018 | 1 komentář
![Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?]()
V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 28. 12. 2011
![Záruky na auta: liší se o roky a o tisíce korun]()
Dva, tři, ale také sedm, a dokonce třicet let. Záruky na nové vozy se víc než garancemi jako takovými staly marketingovým nástrojem automobilek. Na co si dát ve změti lákavých čísel pozor?
Komentář | Michal Kašpárek | 27. 3. 2015 | 2 komentáře
![Kdo bude natáčet hlídače?]()
Ať už jde o líh nebo o technickou kontrolu automobilů, sebedokonalejší kamerový systém sám nic nepohlídá. Hlídat budou zas jen lidé – kteří už tolikrát selhali.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
![Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma]()
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 17. 1. 2016 | 4 komentáře
![Zdražili, aby mohli zlevnit. Co dělat, když je obří sleva jen trik]()
Konkrétní příklady triků, jimiž vás obchodníci lákají nejen při novoročních slevách. Některé poměrně intenzivně kontroluje Česká obchodní inspekce a existují i soudní rozhodnutí. V jiných případech je dokazování obtížné, ale ne zcela nemožné. Poradíme vám, jak se lze bránit.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 18. 8. 2013
![Zbraně na „šmejdy“: Zákaz živností, hlášení a nahrávky]()
Vláda ve středu schválila oznamovací povinnost pořadatelů předváděcích akcí – poslední ze série opatření, která mají omezit zneužívání spotřebitelů, zejména seniorů.
Jak na to | Jana Poncarová | 11. 7. 2019 | 4 komentáře
![Energie. Jak zkrotit dodavatele. Pomůžou úřady?]()
Rozdávají sankce, vyhrožují, podstrkávají smlouvy, za které by se slušní podnikatelé styděli. S některými dodavateli je těžké pořízení. Nedávno padly za nekalé jednání pokuty. Jaké další páky mají úřady na dodavatele a co může dělat sám zákazník?
Aktuálně.cz | ČTK, Jiří Hovorka | 13. 12. 2015 | 8 komentářů
![Sněmovna přehlasovala Senát: Z registru dlužníků vás nevymažou]()
Poslanci schválili novelu zákona o ochraně spotřebitele, která nově upraví i fungování registrů, ve kterých firmy sdílejí údaje o svých zákaznících. Za předem stanovených podmínek v nich bude možné zpracovávat údaje o spotřebitelích i bez jejich souhlasu. Zákon míří i na falešné registry.
Jak na to | František Mašek | 31. 5. 2010
![Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit]()
Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský audit obchodních podmínek od Sdružení obrany spotřebitelů.