Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 7. 2024
Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je přehled, na jaké odškodnění mají nárok.
Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře
Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022
Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů
RegioJet v těchto týdnech postupně ruší svou velkou výhodu, která mu kdysi (ještě pod názvem Student Agency) pomohla k ovládnutí dálkové autobusové dopravy v Česku. A která mu poslední dva roky pomáhala zvládat boj s nadnárodním dravcem – zelenými autobusy Flixbusu.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 15. 6. 2023 | 1 komentář
I letos České dráhy nabízejí Jízdenku na léto. Za cenu od 1190 do 1990 korun můžete v létě cestovat ve vlacích Českých drah týden nebo čtrnáct dní bez omezení. Předprodej jízdenek začal dnes, cestovat se na ně dá mezi 1. červencem a 31. srpnem.
Aktuality | Petr Kučera | 5. 6. 2020 | 65 komentářů
Cena jízdenek na přímý vlak společnosti RegioJet do Chorvatska má začínat už na 590 korunách. To je výrazně méně, než za kolik tam před lety jezdily České dráhy, nebo i autobus RegioJetu.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 4. 2019
Státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) spustila nové internetové stránky. Mají být modernější a především více „zákaznicky orientované“ než ty předchozí.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Články | Simona Ely Plischke | 27. 9. 2006
Z celé EU se u nás rodí nejméně dětí, z celé Evropy jsme nejtlustší a ze všech zemí světa se u nás vypije nejvíce piva. Vymíráme, stárneme, rozvádíme se a nebereme se. Také jsme 40. největší ekonomikou světa, 12. "nejžádanější" a 30. nejnavštěvovanější zemí na světě. Naše kupní síla dosahuje 28 % lucemburské, na 1 000 lidí u nás připadá 356 aut a každý pátý Čech je starší 60 let. Přinášíme vám jedinečný přehled statistických údajů z různých sfér života.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Recenze | Petr Kučera | 13. 12. 2020 | 25 komentářů
S ročním zpožděním a řadou omezení startuje jednotná jízdenka, kterou ministerstvo dopravy nazvalo hezky česky OneTicket. Přípravu měl na starosti státní podnik Cendis – ten, který před pár dny spustil e-shop na elektronické dálniční známky. OneTicket sice funguje, ale...
Články | Jindřich Hlaváč | 5. 11. 2001 | 1 komentář
Doby, kdy jsme povinně nosili do školy starý papír jsou už za námi, sběrny druhotných surovin už nebývají obklopeny lidmi, kteří by si chtěli sběrem starého papíru či železného šrotu přivydělat. Je opravdu sběr těchto surovin dobrý jen pro bezdomovce?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 25. 9. 2023
Státní podnik České dráhy zdraží jízdné v průměru o 9,5 procenta – to je ve stejné výši, jako stoupne cena u státního systému jednotného tarifu OneTicket.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů
Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.
Jak na to | Věra Tůmová | 16. 8. 2011 | 7 komentářů
V polovině týdne se má zase na chvíli objevit léto. Pro ty, kteří si pěkné dny chtějí zpestřit výletem, nabízíme tipy na slevy při cestách autobusy a vlaky. Ale vlastně nejen pro ně, hodit se přece mohou každému. S interaktivní grafikou.
Aktuality | Gabriel Pleska | 19. 10. 2022
České dráhy, největší tuzemský vlakový dopravce, zdraží od 11. prosince základní kilometrický ceník pro vnitrostátní přepravu v průměru o 15 procent.
Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů
Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.
Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů
„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 6. 2019
Za paušální cenu od 690 do 1190 korun nabízejí České dráhy i letos Jízdenku na léto, s níž poprvé přišly v roce 2012. Umožní neomezené cestování v celé síti Českých drah během července a srpna po dobu sedmi nebo čtrnácti po sobě jdoucích dnů.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 26. 11. 2010 | 1 komentář
Základní jízdné sice nezdraží, ale sníží některé dosavadní slevy. Tak se České dráhy vypořádaly s nezvyšováním cen, které avizovaly prakticky po celý předchozí rok.
Komentář | Pavel Jégl | 4. 11. 2019 | 16 komentářů
Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře
Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.
Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů
„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.
Co se děje | Monika Veselíková | 13. 8. 2018 | 26 komentářů
Senioři a studenti budou od září jezdit levněji. Rozdíl dopravcům zaplatí stát. Kdo konkrétně má na slevu nárok, jak ji dopravci prokázat a kde platí?
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 8. 2017 | 7 komentářů
Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.
Co se děje | Luboš Palata | 17. 1. 2012 | 12 komentářů
V Berlíně je S-Bahn, „městská železnice“, nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy po metropoli. I Bratislava dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.
Aktuality | Petr Kučera | 24. 6. 2019
České dráhy ve spolupráci se slovenskou společností ZSSK a ukrajinskými železnicemi UŽ zlepšily spojení mezi Českem a západní Ukrajinou a zavedly novou Včasnou jízdenku do Mukačeva. Jediný přestup je v Košicích.
Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář
Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře
Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.