Nová zpráva "Jeden svět, jedno zdraví" poukazuje na zásadní potřebu užší spolupráce mezi klíčovými subjekty v oblasti zdraví lidí, zvířat a životního prostředí

Protext | rubrika: Tisková zpráva | 2. 11. 2023
Nová zpráva "Jeden svět, jedno zdraví" poukazuje na zásadní potřebu užší spolupráce mezi klíčovými subjekty v oblasti zdraví lidí, zvířat a životního prostředí

Zdroj: Protext

Washington (USA) 2. listopadu 2023 (PROTEXT/PRNewswire) - Agentura JPA Health představila "Index propojitelnosti (Connectability Score)" pro hodnocení vztahů mezi klíčovými cílovými skupinami

Nová zpráva agentury JPA Health s názvem „Jeden svět, jedno zdraví: Zkoumání propojenosti mezi zdravím lidí, zvířat a životního prostředí (One World, One Health: Exploring the Connectability between Human, Animal and Environmental Health) odhaluje znepokojivý nedostatek komunikace a spolupráce mezi vlivnými globálními zúčastněnými stranami v oblasti zdraví lidí, zvířat a životního prostředí.

Koncepce One Health, schválená Světovou zdravotnickou organizací (World Health Organization, WHO)a Centry pro kontrolu a prevenci nemocí (Centers for Disease Control and Prevention, CDC), vyzdvihuje potřebu větší spolupráce mezi zúčastněnými stranami v oblasti zdraví lidí, zvířat a životního prostředí ½ Principy "jednoho zdraví" zrcadlí také Cíle udržitelného rozvojeOSN, včetně cíle vymýcení hladu (č. 2), cíle zajištění zdravého života a zvyšování jeho kvality (č. 3), zajištění dostupnosti vody a sanitačních zařízení (č. 6), ochrany vodního (č. 14) a suchozemského života (č. 15).³

"Doufáme, že tato analýza poslouží jako katalyzátor změn, podnítí diskusi a inspiruje ke spolupráci na cestě k budoucnosti, v níž bude koncepce One Health přijata jako základ pro řešení komplexních zdravotních problémů naší doby," uvedl profesor Michael Lairmore DVM, PhD, emeritní profesor a bývalý děkan Kalifornské univerzity v Davisu, který se na zprávě podílel.

Při tvorbě zprávy byl použit výzkumný nástroj agentury JPA Health s názvem GRETEL®, který slouží k posouzení vazeb a vlivu mezi organizacemi a jednotlivci (s využitím analýzy sociálních sítí jako zástupného ukazatele). Klíčová zjištění jsou následující:

1. Konverzace ohledně One Health se odehrává v bublině. Stakeholdeři iniciativy One Health hovoří sami se sebou a nezapojují zásadně důležité subjekty napříč sektory zdraví zvířat, lidí a životního prostředí.

2. Zainteresované strany z oblasti klimatu a ochrany přírody se v rozhovorech a interakcích v rámci iniciativy One Health téměř neprojevují. Zatímco dvě z klíčových zainteresovaných stran - humánní a veterinární zdraví - se do diskusí na téma One Health angažují se skórem propojitelnosti 2,76, resp. 1,44, zainteresované strany v oblasti klimatu a ochrany přírody se do rozhovorů a interakcí ohledně One Health zapojují jen málo (skóre propojitelnosti 0,21, resp. 0,33).

3.Tvůrci politik jsou od iniciativy One Health zcela odtrženi. Ve Spojených státech, jedné z nejmocnějších a nejvlivnějších zemí světa, jsou tvůrci politik od konverzace na téma koncepce One Health povětšinou odděleni (skóre propojitelnosti 0,11).

Tyto poznatky získala agentura JPA Health na základě "indexu propojitelnosti" a analýzy zúčastněných stran, jejichž cílem bylo posoudit, jak účinně jednotlivé zúčastněné strany navazují sociální kontakty a šíří sdělení. Skóre propojitelnosti 1,0 nebo vyšší znamená zprávy s větší tendencí k rozsáhlému šíření. Pro optimalizaci dosahu sdělení a celkové informovanosti je však vhodnější dosáhnout skóre blížícího se hodnotě alespoň 2,0 nebo více.

"Tuto zprávu jsme připravili, abychom zdůraznili naléhavou potřebu všech zúčastněných stran, včetně generálních ředitelů a vedoucích pracovníků, upřednostnit přístup One Health a cílevědoměji pracovat jak na ochraně zdraví lidí i zvířat, tak i na dlouhodobé udržitelnosti naší planety," uvedla generální ředitelka společnosti JPA Health Carrie Jonesová. "Apelujeme na vedení podniků, aby vytvořilo precedens, zasadilo se o komunikaci napříč odvětvími a o společný závazek ke zdravějšímu světu. Není to jen morální povinnost, ale strategická nutnost pro udržitelný a dlouhodobý obchodní úspěch."

Mezery v konverzaci ohledně One Health, které analýza JPA Health identifikovala, lze řešit mnoha způsoby včetně např. integrace a posílení federálních, státních a místních politik, cílených komunikačních kampaní, silnějších mezisektorových partnerství a autentičtějších snah o rozmanitost, rovnost a začlenění.

Zprávu v plném znění najdete zde.

Metoda

Společnost JPA Health prováděla analýzu dat ze sociálních sítí v období od srpna 2022 do července 2023 pomocí svého patentovaného nástroje GRETEL®, který je založen na umělé inteligenci. Z této analýzy vyplynuly důležité poznatky o koncepci One Health, včetně toho, jak dobře spolu komunikují sektory zdraví lidí, zvířat a životního prostředí. Přestože iniciativy One Health mají celosvětový dopad, zpráva ukazuje, že klíčoví hráči v oblasti zdravotnictví, lékařství a vědy nevedou na toto téma kontinuální a hloubkové diskuse. Analýza dále poukazuje na omezenou komunikaci mezi těmito zainteresovanými stranami, což podtrhuje naléhavou potřebu lepší spolupráce při řešení složitých globálních zdravotních problémů.

O agentuře JPA Health

JPA Health je oceňovaná nezávislá agentura poskytující komplexní služby, která byla založena v roce 2007. Agentura má pobočky v USA a ve Velké Británii a věnuje se marketingu, vztahům s veřejností a propagaci. Společností PR Daily byla agentura JPA Health nedávno oceněna jako Agentura roku 2023. Společnost je lídrem v oblasti zdravotnictví díky své oceňované práci na tvorbě zdravotnických kampaní, které vedou ke změnám a přinášejí měřitelné výsledky. Vášní týmu JPA Health je pomáhat lidem ke zdravějšímu životu. Další informace najdete na www.jpa.com.

O nástroji GRETEL®

Patentovaný software pro přesnou analýzu komunikace GRETEL má za úkol pomáhat uživatelům orientovat se ve složitém prostředí komunikace v oblasti zdraví tím, že poskytuje poznatky založené na datech, identifikuje trendy a vnímá preference publika. Na základě analýzy rozsáhlých souborů dat dokáže identifikovat témata, trendy a preference v rámci konkrétních zdravotnických témat, což umožňuje vytvářet cílené a účinné komunikační strategie pro oslovení veřejnosti.

O koncepci One Health

Koncepce One Health popisuje vzájemné propojení zdraví lidí, zvířat a životního prostředí. Prevence nemocí a monitorování zoonotických onemocnění mohou snížit riziko vypuknutí závažných epidemií. Zdraví životního prostředí ovlivňuje lidi, zvířata i rostliny. Odlesňování, znečištění a změna klimatu zasahují všechny oblasti v rámci iniciativy One Health, a tudíž i komplexní uchopení těchto otázek umožňuje řešit složité globální zdravotní problémy a vést k lepším výsledkům pro každého z nás.1,2

Odkazy

1. World Health Organization: WHO. One health. https://www.who.int/ health-topics/one-health#tab=tab_1. Publikováno 9. května 2022.

2. Centers for Disease Control and Prevention. One Health Basics. Centra pro kontrolu a prevenci nemocí. Publikováno 5. listopadu 2018. https://www.cdc.gov/onehealth/basics/index.html

3. THE 17 GOALS | Sustainable Development. https://sdgs.un.org/goals.

Foto - https://mma.prnewswire.com/media/2262960/JPA23_One_Health_Report_page13.jpg 

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1941041/4374667/JPA_Health_Logo.jpg 

KONTAKT: Bethany Hardy, bhardy@jpa.com, +1-202-277-3848, Abdul Rahman Khalifeh, akhalifeh@jpa.com, +44-7463317575

 

„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“

Dlouhodobý investiční produkt

Dlouhodobý investiční produkt

Myslete na sebe a zabezpečte se na penzi co nejlépe. Třeba investováním do široké nabídky fondů.

Sdílejte článek, než ho smažem

Další tiskové zprávy

Rekonstrukce ostravského „mrakodrapu“ může začít

Rekonstrukce ostravského „mrakodrapu“ může začít

Ostrava 19. července 2024 (PROTEXT) - Významným milníkem architektury v Ostravě je záchrana ikonického „mrakodrapu“ na Ostrčilově ulici. Dům podstoupí komplexní rekonstrukci pod taktovkou... celý článek

Vital Strategies: Mezinárodní olympijský výbor vyzván k ukončení sponzoringu prodejci slazených nápojů

Paříž 19. července 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Přední globální odborníci a aktivisté v oblasti zdraví vyzývají k celosvětovému ukončení sponzoringu sportovních akcí výrobci slazených... celý článek

Ceny nemovitostí zase rostou. Hypotéky sice klesají, ale nestojí to za řeč.

Ceny nemovitostí zase rostou. Hypotéky sice klesají, ale nestojí to za řeč.

Praha 18. července 2024 (PROTEXT) - Počátkem roku lidé čekali další mírný pokles cen nemovitostí a zároveň pokles cen hypoték. Řada lidí si proto říkala, zda koupit byt hned, nebo až... celý článek

Bybit rozšiřuje nabídku spotových párů v EUR o zajímavý dárek v podobě 25.000 USDT

Bybit rozšiřuje nabídku spotových párů v EUR o zajímavý dárek v podobě 25.000 USDT

Dubaj (SAE) 18. července 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Bybit, druhá největší burza s kryptoměnami na světě podle objemu obchodů, s potěšením oznamuje spuštění 12 nových spotových párů... celý článek

WINNEE otevírá novou kapitolu české ekonomiky: posílí roli žen v clean-tech oborech

WINNEE otevírá novou kapitolu české ekonomiky: posílí roli žen v clean-tech oborech

Praha 18. července 2024 (PROTEXT) - Česko čelí výzvě v proměně technických oborů spojených s dekarbonizací. Podstatnou roli v ní mohou hrát ženy jako klíčová posila technologického... celý článek

Partners Financial Services