Dozrál čas na nový web? Položte si těchto 5 otázek.

Protext | rubrika: Tisková zpráva | 7. 5. 2024
Dozrál čas na nový web? Položte si těchto 5 otázek.

Zdroj: Protext

Za posledních pár let se toho v online světě změnilo tolik, že je na čase zamyslet se, jestli váš web jde s dobou. A to nemluvíme jen o designu. Rychlý vývoj technologií a nové trendy v uživatelském chování mohou snadno způsobit, že váš web začne zastarávat. 

V tomto článku zjistíte:

  • jaká je životnost běžného webu
  • jaké jsou subjektivní a objektivní důvody změny webu
  • jak vám při rozhodování pomohou Google Analytics
  • co se vyplatí odkoukat u konkurence

1) Kolik je vašemu webu?

Pokud jste na svůj web od jeho vytvoření nesáhli, základní otázka zní: v kterém roce jste ho vytvořili? Jestli vám na počítání nebudou stačit prsty na jedné ruce, máte celkem jasnou odpověď: váš web je zastaralý.

Jeden z klíčových prvků, který mají posledních pár let všechny úspěšné weby společný, je SEO – tedy přizpůsobení obsahu webových vyhledávačům. Čím více let uběhlo od spuštění vašeho webu, tím větší je šance, že jste na SEO při jeho tvorbě nemysleli.

I když může být SEO analýza a následná úprava webu časově náročná, v konečném důsledku se vám vyplatí. Přepsání textů, vložení klíčových slov, meta popisků, tagů a vybudování zpětných odkazů vám zajistí lepší příčky ve vyhledávání a přivede na váš web více návštěvníků.

Čím starší váš web je, tím také stoupá pravděpodobnost, že není responzivní – přizpůsobený zobrazování na mobilu. V době, kdy si většina lidí prohlíží stránky přes mobilní zařízení, je to poměrně velká nepříjemnost.

Kromě toho, že tím kazíte zážitek svým návštěvníkům, zhoršujete také svoje skóre u vyhledávačů jako je Google, které podobné stránky odsouvají ve výsledcích vyhledávání ještě níže.

2) Jsou vaše stránky plné varování? 

Zkušenější uživatelé internetu tuší, že pokud na ně z webu vyskakují různá varování, nenačítají se obrázky a selhávají moduly, je něco špatně a na stránce se necítí bezpečně. A co když je takový i váš vlastní web? 

Podobná varování vám, stejně jako už zmiňovaná chybějící mobilní responzivita, škodí hned dvakrát. Kromě běžných návštěvníků odstraší také webové vyhledávače.

Ty vás nejen zařadí ve svých výsledcích níže, ale případným návštěvníkům zároveň často zobrazí hlášku o tom, že váš web není bezpečný.

Prvním krokem, který můžete podniknout, je rychlý pohled do Google Analytics, který vám shrne nejpalčivější nedostatky. Druhým, konkrétnějším krokem, je aktivace SSL certifikátu, který váš web zajistí a uklidní tak Google i návštěvníky.

3) Změnil se od spuštění webu váš byznys?

Vzpomínáte si ještě, jaké byly vaše původní podnikatelské plány? Měli jste v portfoliu jen jeden produkt, zatímco dnes jich máte v e-shopu několik desítek? Soustředili jste se jen na Česko, ale dnes máte většinu objednávek ze zahraničí?

Je velká šance, že vaše podnikání vypadalo tehdy úplně jinak než dnes. A to by měl reflektovat i váš web. Pokud jste mezitím změnili logo, firemní slogan nebo claim, je update webu přímo povinností.

V komunikaci směrem k zákazníkům je důležitá ucelenost informace, kterou předáváte napříč všemi kanály – ať už jde o tón, který používáte, firemní barvy či vizuální styl. Web by měl být hlavním komunikačním médiem, které má vždy odrážet aktuální stav.

4) Načítá se váš web pomaleji, než kdysi?

Internetové připojení máte stále rychlejší, ale stejně se vám zdá, že se váš web dříve načítal rychleji? Možná za to může nějaký technický problém, např. špatná odezva serveru, nekomprimované obrázky, nepoužívaný kus kódu, chybějící aktualizace a podobně.

Stejně jako v předchozích bodech platí, že vaše nečinnost neodradí jen zákazníky, ale také webové vyhledávače.

V tomto případě se vám vyplatí krátká analýza pomocí některého z online nástrojů, jako jsou PageSpeed Insights nebo GTmetrix. Prozradí vám, v čem váš web zaostává a na které oblasti se vyplatí zaměřit nejdřív.

Pokud jste postavili svůj web na WordPressu, mohl by se vám hodit náš článek s 10 ověřenými způsoby, jak optimalizovat jeho výkon a zajistit rychlé načítání stránek.

5) Líbí se vám ještě? 

Poslední otázka, kterou si při uvažování o updatu webu můžete položit, je čistě subjektivní, neřídí se daty z Google Analytics a nedá se změřit jinými online nástroji. Přesto jako motivace k úpravám často zafunguje nejlépe.

Proklikejte si pár konkurenčních webů a pak se vraťte na ten svůj. Líbí se vám? Nezdá se vám zastaralý? Není příliš složitý, nebo naopak příliš plochý? Dokážou na něm podle vás lidé snadno najít to, co chtějí?

Posaďte k počítači někoho, kdo váš web nezná a dejte mu jednoduchý úkol – např. vložit do košíku konkrétní produkt nebo najít kontaktní údaje. Zvládne to okamžitě, nebo po webu bloudí? Začte se do textů, nebo je přeskočí? A pochopí, o čem ty texty vůbec jsou?

Řešení nemusí být drahé 

Naplánujte si v kalendáři pravidelné aktualizace webu. Můžete si měsíčně vyhradit čas na hloubkovou analýzu a následné aktualizace, až budete vědět, co váš web potřebuje. A když si vyberete ty správné nástroje, nemusí vás to stát hodně peněz ani energie.

Jestli jste v tvorbě webu stále nováčci, skvělou volbou je intuitivní WebEditor. Menší stránku si v něm naklikáte zcela zdarma.

Pokud se vám časem web rozroste, nebo už od začátku víte, že potřebujete poněkud robustnější řešení, můžete si zvolit Premium verzi, která vás stále vyjde o dost levněji, než pomoc programátora či grafika.

Nebo vsaďte na jistotu a vybudujte si svůj web od základů ve WordPressu. Na tomto systému běží téměř polovina všech webových stránek na světě, takže budete mít vždy po ruce dostatek rozšíření a videonávodů od celosvětové komunity.

Ve Webglobe k WordPress hostingu navíc dostanete i online kurzy a praktický ebook, který vám vše vysvětlí krok po kroku.

Jak na domény a proč vybrat .cz

O úspěšnosti webové stránky rozhoduje už výběr doménového jména. Provozování webu na vlastní doméně přináší jistotu, že ho zákazníci najdou vždy na stejné adrese, a to třeba i po změně poskytovatele hostingu. To samé platí pro e-mailové adresy. Dokonce i freemailové služby dnes umožňují propojení schránky s vlastní doménou.

Nejrozšířenější doménou v České republice je národní doména s koncovkou .cz. Takovým doménám dávají přednost jak čeští uživatelé při vyhledávání informací na internetu, tak i vyhledávače při zobrazování odpovědí na hledaný dotaz.

Proto bývá doména .cz nejlepší volbou. Pokud si nevíte s výběrem domény rady, můžete se obrátit přímo na registrátora domén, nebo využít doporučení a tipy na jeho webových Stránkách.

Kdo už doménu s koncovkou .cz má, měl by si pravidelně jednou za rok ověřit správnost svých kontaktních údajů evidovaných v doménovém registru.

Držitelé více domén pak ocení bezplatnou službu Doménový prohlížeč umožňující správu všech .cz domén přehledně na jednom místě.

Správcem domény .cz je sdružení CZ.NIC, které se věnuje také osvětě v oblasti doménových jmen, internetové bezpečnosti a podpoře nových technologií a projektů užitečných pro internetovou infrastrukturu v České republice i ve světě.

„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Další tiskové zprávy

Český statistický úřad dnes zveřejnil data o červnovém vývoji cen výrobců

Český statistický úřad dnes zveřejnil data o červnovém vývoji cen výrobců

Praha 17. července 2024 (PROTEXT) - Ceny zemědělských výrobců v červnu meziročně poklesly o 7,5 %. To se dalo čekat. Jsme nyní v klesajícím trendu. Ten jen brzdí, protože předchozí... celý článek

EIT InnoEnergy vítá společnosti OMV, OMV Petrom a ACB Participaties B.V mezi své akcionáře a významné partnery, čímž rozšiřuje svou úspěšnou soukromou emisi akcií o dalších 140 milionů eur

EIT InnoEnergy vítá společnosti OMV, OMV Petrom a ACB Participaties B.V mezi své akcionáře a významné partnery, čímž rozšiřuje svou úspěšnou soukromou emisi akcií o dalších 140 milionů eur

Praha 17. července 2024 (PROTEXT) - Další významné průmyslové společnosti posilují kapitalizaci společnosti EIT InnoEnergy a umožňují tak urychlit její další působení v Evropě a USA. celý článek

Tesco představuje "Lehké svačinky" s čerstvým ovocem. Na léto ideál

Tesco představuje "Lehké svačinky" s čerstvým ovocem. Na léto ideál

Praha 17. července 2024 (PROTEXT) - Tesco spustilo nový projekt zaměřený na zdravé stravování. Ve vybraných prodejnách nyní zákazníci nakoupí pod názvem „Lehké svačinky“ - balení čerstvého... celý článek

Jacobs Douwe Egberts vsází v Česku na biopalivo HVO, uhlíková stopa se snížila o 90 %

Jacobs Douwe Egberts vsází v Česku na biopalivo HVO, uhlíková stopa se snížila o 90 %

Praha 17. července 2024 (PROTEXT) - Jacobs Douwe Egberts (JDE), světový výrobce kávových produktů a čajů s továrnou ve Valašském Meziříčí, využívá od března tohoto roku pro přepravu... celý článek

CONTEG Italy má za sebou rok úspěchů. Největší zájem je o datacentra

CONTEG Italy má za sebou rok úspěchů. Největší zájem je o datacentra

Praha 17. července 2024 (PROTEXT) - CONTEG Group se od loňského roku spoléhá na síť devíti poboček v regionu Evropa, Střední východ a Afrika (EMEA). Zatím poslední pobočkou skupiny... celý článek

Partners Financial Services