Ve sponzoringu je klíčem k srdci Čechů úspěch nebo veřejný prospěch

Protext | rubrika: Tisková zpráva | 16. 7. 2024
Ve sponzoringu je klíčem k srdci Čechů úspěch nebo veřejný prospěch

Zdroj: Protext

Praha 16. července 2024 (PROTEXT) - Úspěchy českých sportovců jdou ruku v ruce se zájmem Čechů o podporu profesionálního sportu, která si u české veřejnosti udržuje vysoké povědomí o sponzoringu. Sázkou na jistotu při budování pozitivního image může být pro sponzory zapojení do podpory projektů v oblasti udržitelnosti a ochrany životního prostředí.

Mezi vůbec nejznámější „značky“ – objekty sponzoringu – se v oblasti profesionálního sportu řadí osobnosti Jaromíra Jágra, Ester Ledecké a Davida Pastrňáka, mimo sport pak filmová cena Český lev, Člověk v tísni a Kapka naděje. Potvrdil to reprezentativní výzkum „Partnerství a sponzoring v Česku 2024“ společnosti INCOMIND, který se každoročně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.

O důležitosti sportovního úspěchu (či potenciálního úspěchu v případě zvažování investice do podpory profesionálních sportovců) svědčí výrazný meziroční růst znalosti osobností mistrů světa – hokejisty Davida Pastrňáka a plážových volejbalistů Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera.

Kromě osobností profesionálního sportu se do popředí zájmu dostaly mj. aktivity na podporu udržitelnosti Ukliďme Česko, Sbírka potravin a Zachraň jídlo. Právě u iniciativ zaměřujících se na boj proti plýtvání s jídlem je patrný setrvalý nárůst jejich sympatičnosti. „Vedle aktivit spojených s hokejem, včetně iniciativ na podporu mládežnického hokeje Pojď hrát hokej a Puky pomáhají, vyjádřili respondenti vysoké sympatie např. projektu Jedlé školní zahrady či Nekrm koš,“ zmiňuje František Trunec, vedoucí projektu z agentury INCOMIND.

S oblastí sponzoringu a partnerstvím jsou celkově nejčastěji skloňovány Škoda Auto a ČEZ, následované společnostmi Tipsport, Plzeňský Prazdroj, Sazka, Česká spořitelna a Fortuna. Dlouhodobější nárůst povědomí o angažovanosti ve sponzoringu vykazují Red Bull a Komerční banka, významnější meziroční zvýšení pak zaznamenal obchodní řetězec Kaufland. S aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti boduje také Lidl.

Výzkum mimo jiné ukázal, že Škoda Auto obhájila prvenství, pokud jde o povědomí Čechů o podpoře v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně. Společnosti ČEZ se povedlo totéž v rámci sponzoringu kulturních a společenských akcí, aktivit na ochranu životního prostředí a společenské odpovědnosti, v podpoře projektů zaměřujících se na vědu a vzdělání, lokální komunity i v oblasti charity.

Parametry výzkumu Sponzoring v Česku 2024: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) v červnu 2024.

 

Kontakt:

František Trunec, INCOMIND, tel. 605 231 210, frantisek@incomind.cz

 

 

„Články označené PROTEXT přebíráme ze stejnojmenné služby agentury ČTK, nejsou součástí redakčního obsahu webu Peníze.cz. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a nese odpovědnost za její obsah. ČTK v podmínkách služby uvádí, že nezveřejní informace, které by byly v rozporu se zákonem nebo by mohly být způsobilé porušit práva třetích osob na ochranu osobnosti, případně jiná zákonem chráněná práva třetích osob.“

Srovnávat se vyplatí

Srovnávat se vyplatí

Kalkulátor.cz je srovnávač, který lidem šetří peníze ve světě energií, pojištění, telekomunikací a financí. My počítáme, vy šetříte.

Sdílejte článek, než ho smažem

Další tiskové zprávy

Společnost Objednáme vyzývá majitele restaurací k akci

Společnost Objednáme vyzývá majitele restaurací k akci

Praha 16. července 2024 (PROTEXT) - Objednáme vyzývá majitele všech restaurací a gastro podniků v Česku: „Zapojte se do naší skupiny a řekněte nám, co byste potřebovali.“ Co z toho... celý článek

Mlékárna Valašské Meziříčí byla oceněna v rámci soutěže Mlékárenský výrobek roku hned čtyřikrát

Mlékárna Valašské Meziříčí byla oceněna v rámci soutěže Mlékárenský výrobek roku hned čtyřikrát

Valašské Meziříčí (Vsetínsko) 16. července 2024 (PROTEXT) - Ministerstvo zemědělství, Českomoravský svaz mlékárenský, Český komitét Mezinárodní mlékařské federace, Sekce pro mléko při... celý článek

Na vysokoškolské reprezentaci v Japonsku se bude podílet DZS

Na vysokoškolské reprezentaci v Japonsku se bude podílet DZS

Praha 16. července (PROTEXT) - Dům zahraniční spolupráce (DZS) se nově podílí na přípravách účasti Česka na prestižní světové výstavě EXPO 2025 v japonské Ósace. V rámci své iniciativy... celý článek

Vodní probiotika z Bulharska mají vlastní patent. Studie prokázala, že působí jako psychobiotika

Vodní probiotika z Bulharska mají vlastní patent. Studie prokázala, že působí jako psychobiotika

Praha 16. července 2024 (PROTEXT) - Bulharská vodní probiotika Lactobacillus bulgaricus DWT1 získala patent. Jako vůbec první probiotika na světě jsou patentovaná jako tzv. funkční... celý článek

Prezident Hisense Group představil strategický plán pro budoucí úspěch společnosti

Prezident Hisense Group představil strategický plán pro budoucí úspěch společnosti

Čching-tao (Čína) 16. července 2024 (PROTEXT/PRNewswire) - Společnost Hisense, světový lídr v oblasti domácích spotřebičů a spotřební elektroniky, představila ambiciózní plány růstu... celý článek

Partners Financial Services