Poštovní spořitelnaje ke svým klientům tajuplná. Její nejlepší běžný účetpro klienty, kteří rádi konto obsluhují pouze přes internet, na webových stránkách banky zájemci najdou jen sotva. V sazebníku se tísní až vzadu, kde by ho těžko někdo hledal. Přesto získal v letošním průzkumu serverů Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com, který hledal nejlevnější běžné účty pro klienty používající výhradně elektronické bankovnictví, titul skokan roku. S cenou 42 korun za měsíc se Osobní účet zdarma vyšvihl na dělené druhé místo. Náklady loňského nejvýhodnějšího účtu Poštovní spořitelny, Program Klasik, srazil l o nevídaných 46 korun.
Už potřetí zvítězil v průzkumu účet mKonto od mBank, za který průměrný klient nezaplatí ani korunu. Jenže na rozdíl od loňska musí letos splnit několik podmínek. Například v obchodech zaplatit kartou dohromady za měsíc více než čtyři tisíce korun. Pak má výběry z bankomatů zdarma.
Druhé místo uhájil Běžný účet od Fio banky, který by průměrného internetového klienta stál 42 korun. To je mimochodem stejná cena jako v roce 2009 a 2008. Jak již ale bylo uvedeno, o druhou příčku se dělí s Osobním účtem zdarma Poštovní spořitelny.
Profil průměrného klienta byl sestaven na základě údajů bank o nejpoužívanějších službách, aby vůbec bylo možné nabídky jednotlivých bank porovnat a následně je každý rok srovnat. Přičemž do výzkumu byly zahrnuty jen ty transakce, které lze provádět přes elektronické bankovnictví. Běžný klient má jeden běžný účet, platební kartu, internetové bankovnictví, chodí mu na účet čtyři příchozí platby, má sedm odchozích plateb z elektronických trvalých a jednorázových příkazů, zadává a mění trvalé příkazy pouze elektronicky a má zřízeno SIPO. Z bankomatu vybírá dvakrát u své a jednou u cizí banky.
Vzhledem k tomu, že čím dál víc bank podmiňuje slevy z ceny účtů splněním různých kritérií, jako třeba z objemu příchozích peněz na účet či výší zůstatku na účtu, letos profil průměrného klienta doplnily nové parametry. Každý měsíc mu na účet přijde 25 tisíc korun. To je v průměru částka, kterou jako součet příchozích plateb letos uvedlo více než jedenáct tisíc uživatelů kalkulátoru nákladů na běžný účet na serveru bankovnipoplatky.com. V průměru má klient na účtu zůstatek dvacet tisíc korun, což vyplynulo z minulých průzkumů, provedených specializovanými agenturami (např. Scott and Rose).
Splnění těchto podmínek zvýhodnilo eKonto od Raiffeisenbank a Osobní účet od České spořitelny. Naopak bez zvýhodnění byly ponechány účty od GE Money Banka Citibank. V GE Money Bank má klient vedení účtu Genius Active zdarma, pokud má v bance uloženo více než 250 tisíc korun. U Citibank dosáhne na vedení účtu Citikonto zdarma klient, který bance svěří minimálně půl milionu korun.
Pod sto korun za měsíc by se průměrný internetový klient dostal ještě ve třech bankách. Nejvíce zdražilo ve srovnání s loňskem eKonto od Raiffeisenbank. Ve zvýhodněné variantě Prémium (Extra) letos vyjde průměrného klienta na 50 korun. Loni to bylo o 16 korun méně.
Celkové průměrné náklady všech zkoumaných účtů se pro běžného klienta oproti loňsku téměř nezměnily. Zatímco loni průměrné náklady dosáhly 115,30 koruny, letos je to jen o 40 haléřů více.
Jaké zkušenosti máte s běžnými účty obsluhovanými přes internet vy? Napište nám o tom!
Sdílejte článek, než ho smažem
Diskuze
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
16. 9. 2010 7:32
Průměrný klient, který vybírá za měsíc 3x z bankomatu, navíc jednou z bankomatu cizí banky, je nadprůměrný blb. Nebo byl záměrně vytvořen tak, aby se na 1. místě umístila ona parodie na banku a nikoliv FIO.
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
21. 9. 2010 12:39, Martin Komínek
Dobrý den,
k vašemu dotazu:
Rozdíl tří korun, o němž se zmiňujete vznikl kvůli položce 3 platby z trvalého příkazu. Vzhledem k tomu, že v sazebníku není u Osobního účtu zadarmo tato položka uvedena, počítali jsme ji podle standardního sazebníku platebního styku, tedy 1 Kč za jednu platbu.
Martin KOmínek
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
V diskuzi je celkem (22 komentářů) příspěvků.