Proč jste se rozhodla svěřit celé podnikání jedné aplikaci?
Pomalu mi začaly přerůstat přes hlavu starosti o chod obou podniků, restaurace i penzionu. Hlavně práce v restauraci, kde máme denně až 60 lidí, mi zabírala čím dál více času. Chtěla jsem práci zautomatizovat a zjednodušit. Klasický „papírový“ systém už opravdu nebyl dál možný. Nemám ale ráda velké změny, takže mi dlouho trvalo, než jsem se odhodlala k prvnímu kroku.
Když jsem si trochu zvykla na aplikaci, zavedla jsem ještě bezhotovostní platby. Tím jsem chtěla vyjít vstříc hlavně mladším zákazníkům, kteří v dnešní době platbu kartou považují za samozřejmost. V penzionu se mi totiž několikrát stalo, že zákazník u sebe neměl dostatečnou hotovost a musel jet do bankomatu vybrat peníze, aby mohl za nocleh zaplatit. Do restaurace také přijíždí čím dál více lidí, kteří jsou na platby kartou zvyklí.
Hledala jsem tedy něco jednoduchého na ovládání a cenově dostupného. A nejlepší řešení byla podle mě ePokladna od Vodafonu.
Co všechno pro Vás aplikace dělá?
Aplikace zvládá zaznamenávat veškeré transakce. Vedu si díky ní přehledy o denních, měsíčních i ročních tržbách anebo sleduji stav zásob na skladě. Po připojení k mPOS je aplikace schopná spravovat i bezhotovostní platby a umožňuje i přijímání stravenek, což hojně využíváme v restauraci. Také je možné k ní připojit mobilní kapesní tiskárnu. Zákazník si pak může vybrat, jestli chce účtenku za službu zaslat elektronicky na mail anebo vytisknout v papírové podobě.
Další velmi důležitá funkce pro restauraci je, že v aplikaci můžete přiřazovat objednávky k jednotlivým stolům. To hodně pomohlo mým zaměstnancům. Aplikace je navíc velmi intuitivní, v restauraci zaměstnávám i starší lidi a nikdo nemá s jejím ovládáním sebemenší problém.
Jaké byly pořizovací náklady?
Pro penzion jsem si pořídila ePokladnu ve verzi Standard a pro restauraci rozšířenější verzi Komplet, ta totiž kromě základních funkcí zvládá i kompletní správu skladu. Tiskárna, platební terminál i tablet se dají pořídit v balíčku od Vodafonu do deseti tisíc korun. Měsíčně už pak jen platím poplatky za terminál bance a za licenci k aplikaci v řádu stovek korun. Aplikaci lze používat i na chytrém telefonu a na tabletu, které jsem už měla před pořízením ePokladny a to je samozřejmě velká úspora.
Co Vám aplikace přinesla?
Díky funkcím, které ePokladna nabízí, mám přehled o denních tržbách i pohybech na skladu. To mi pomáhá efektivněji plánovat objednávky. Když potřebuji nějakou informaci, můžu si ji během několika sekund ze systému vytáhnout a pracovat s ní. Já jsem vždycky mívala v papírech zmatek, elektronickou databázi si tedy nemůžu vynachválit.
Také jsme určitě efektivnější i v práci. Pozoruji to zejména v restauraci. Zaměstnanci netráví tolik času nad počítáním tržeb a prodaných položek za den. Dříve se nám také stávalo, že se některé účtenky poztrácely, nebo byla část pomačkaná či jinak poničená. Se zavedením bezhotovostních plateb se v obou zařízeních zvýšily i tržby. Když člověk nemusí hlídat hotovost, utrácí přece jen víc a díky platbám kartou jsme získali i nové zákazníky. Pořizovací náklady na ePokladnu se mi tedy už několikrát vrátily.
Osvědčilo se i zasílání účtenek zákazníkům přímo na mail. Kdo účtenku potřebuje, nemusí se obávat, že ji ztratí po kapsách, a my zase získané kontakty z aplikace můžeme využívat pro komunikaci akčních nabídek a rozesílání newsletteru.
Nedávno jsem také zjistila, že jsem díky ePokladně připravená na přechod na systém elektronické evidence tržeb, což mě hodně potěšilo. V poslední době to docela sleduji a přiznám se, že jsem z toho měla obavy. Nebylo mi jasné, co všechno si budu muset pořídit, jestli těm zařízením budu vůbec rozumět a hlavně jsem nedokázala odhadnout, kolik mě to bude stát. Vědět, že už mám všechno zařízeno, to je velká úleva.
Sdílejte článek, než ho smažem