Ukončení provozu DIS a aktivace DIS+

Finanční správa v loňském roce spustila modernizovaný portál MOJE daně a představila novou daňovou informační schránku, tzv. DIS+ (informovali jsme vás ZDE a ZDE). S tím souvisí zrušení všech původních daňových informačních schránek (DIS), ke kterému dojde 28. února 2022. Po tomto datu již nebudou původní DIS dostupné, uživatelé se k nim nebudou moci přihlásit a nastavené přístupy se do DIS+ nepřenáší.

Pro využití služeb nové DIS+ musí dojít k její aktivaci. DIS+ je aktivována prvním přihlášením fyzické osoby oprávněné k přístupu. V případě právnické osoby musí tento první krok typicky učinit člen statutárního orgánu.

Přístup do DIS+ je možný na základě přihlášení:

  • s využitím přístupu se zaručenou identitou (např. eObčanka, bankovní identita, NIA ID);
  • s ověřenou identitou podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do datové schránky;
  • či pomocí přístupových údajů přidělených Finanční správou ČR (osobní předání na FÚ).

V případě elektronické identifikace zahraničních fyzických osob (např. zahraničních jednatelů právnických osob) je možné využít přihlášení skrz portál International ID Gateway (IIG) podporovaný vybranými zeměmi EU (např. Slovensko, Německo, Itálie, Nizozemsko, Španělsko).

Ihned po aktivaci je pak možné v DIS+ pracovat. Není nutné čekat na žádné schválení ze strany správce daně. Okamžitě tak lze nastavit oprávnění k přístupu pro další osoby dle preferencí poplatníka.

V případě dotazů kontaktujte autory článku nebo EY daňový tým, se kterým spolupracujete.

Autoři:

Radek Matuštík

Jakub Tměj


Zdroj:    EY
Partners Financial Services