Co se děje | Veronika Hejná | 28. 4. 2021 | 5 komentářů
Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání...
Aktuality | Petr Kučera | 9. 4. 2021 | 7 komentářů
Česká obchodní inspekce objevila na českém trhu nebezpečnou USB nabíječku SWISSTEN CLT304, která může znamenat pro spotřebitele vysoké riziko úrazu elektrickým proudem. Inspekce nařídila...
Rozhovor | Jiří Hovorka | 23. 3. 2021 | 14 komentářů
Do dluhopisů krachujících firem jako Arca nebo C2H investovaly tisíce lidí. Část z nich zastupuje advokát Jan Langmeier. Zatímco kampeličky jsou pod přísným pohledem ČNB, firmy vybírající...
Aktuality | Jiří Hovorka | 22. 3. 2021
Expobank spustila u svých karet novinky, které mají zvýšit bezpečnost transakcí. Klienti si mohou nově nastavit blokaci služby Dynamic Currency Conversion (DCC), která při zahraničních...
Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře
Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u...
Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 2. 2021 | 3 komentáře
S pokračující investiční horečkou kolem bitcoinu a dalších kryptoměn dál roste aktivita podvodníků. Zneužívají známé tváře nebo značky a snaží se dostat k osobním datům i penězům. Třeba...
Aktuality | Petr Kučera | 4. 2. 2021 | 8 komentářů
Čerpací stanice v Česku loni prodávaly nejkvalitnější pohonné hmoty v novodobé historii. Potvrzuje to dnes zveřejněná statistika České obchodní inspekce.
Co se děje | Petr Kučera | 12. 1. 2021 | 69 komentářů
Projděte si seznam pokut za prodej nekvalitních pohonných hmot, které nabyly právní moci během roku 2020.
Aktuality | Jiří Hovorka | 22. 12. 2020 | 18 komentářů
Na seznamu rizikových stránek, který vede Česká obchodní inspekce (ČOI), je už víc jak 1000 webů. Jde většinou o anonymní či dokonce podvodné stránky, které se tváří jako e-shopy a...
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020 | 9 komentářů
Česká národní banka (ČNB) upozorňuje na podvodné telefonní hovory z bezplatné telefonní linky 800 205 205, při kterých jsou jménem ČNB od osob vyžadovány citlivé informace k platbám,...
Aktuality | Petr Kučera | 6. 11. 2020 | 2 komentáře
Evropská komise si u českého ministerstva pro místní rozvoj znovu stěžuje na takzvaný lex voucher. Tedy na zákon, díky němuž mohly cestovní kanceláře dávat klientům za zrušené zájezdy automaticky...
Co se děje | Veronika Hejná | 29. 9. 2020 | 10 komentářů
Poslanci mají v tomto týdnu začít projednávat novelu, která chce omezit nepoctivé zprostředkovatele při prodeji elektřiny a plynu.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Komentář | Pavel Jégl | 14. 9. 2020 | 99 komentářů
Poštovský panáček začíná rozvážet roušky a respirátory. Záchranný balíček dostane každý, kdo se dožil aspoň šedesáti. A není proti tomu odvolání.
Očima expertů | Gabriel Pleska, Ondřej Tůma | 4. 9. 2020 | 8 komentářů
Šéf pobočky sliboval klientům výhodné investice, ve skutečnosti je ale použil na vlastní dluhy z hazardu. Banka jim peníze pravděpodobně nevrátí. Má finanční instituce nést odpovědnost...
Co se děje | Petr Kučera | 1. 9. 2020 | 4 komentáře
Za zájezd, který měl začít po 1. září a cestovka ho zruší, máte nárok na vrácení peněz. Složitější situace vznikne, když bude – podobně jako při lyžařských zájezdech do Itálie na začátku...
Co se děje | Veronika Hejná | 26. 8. 2020 | 13 komentářů
Olomoucká policie začala řešit rozsáhlý podvod. Na jeho konci může být i jasnější návod, jak je to s odpovědností vedoucího zaměstnance vůči klientům, pokud podvádí „na vlastní pěst“.
Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020
Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať...
Jak na to | Ondřej Preuss | 6. 8. 2020
Téměř 200 zájemců využilo od poloviny března poradnu, kterou web DostupnýAdvokát.cz spustil na pomoc s dopady pandemie Covid-19. Zakladatel služby Ondřej Preuss popisuje, jaké problémy...
Aktuality | Petr Kučera | 5. 8. 2020 | 2 komentáře
Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým...
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...
Co se děje | Petr Kučera | 25. 5. 2020 | 25 komentářů
mBank přichází s vylepšením, které by přivítali i klienti konkurence. Podobnou inovaci chystá Fio. Snadnou ochranu před čím dál víc rozšířenými triky ale mnoho bank dál odmítá.
Co se děje | Veronika Hejná | 27. 4. 2020 | 5 komentářů
Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou...
Co se děje | Veronika Hejná | 18. 3. 2020 | 4 komentáře
Podnikatelé i běžní občané můžou chtít náhradu škody, která jim vznikla kvůli opatřením v souvislosti s nouzovým stavem. Upozorňují na to někteří právníci.
Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 3. 2020 | 1 komentář
Vláda schválila nová pravidla pro prodejce energií. Novela energetického zákona by měla více chránit spotřebitele, nyní míří k projednání do Poslanecké sněmovny.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 3. 2020
Na internetu se objevují první falešné e-shopy zneužívající strach z koronaviru. Upozornila na to Česká obchodní inspekce. Jde o weby nabízející teploměry nebo dokonce roušky – například...
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 3. 2020 | 28 komentářů
Obchodník by měl spotřebitele informovat, jestliže automaticky upravuje cenu podle analýzy dat o spotřebiteli. Když se pak kupující podívá na stejnou stránku jiným způsobem, možná nebude...
Co se děje | Petr Kučera | 28. 2. 2020 | 8 komentářů
Kvůli strachu klientů z koronaviru nebo souvisejících komplikací mohou cestovní kanceláře přijít o hodně peněz. Když se ani jedna ze stran nevzdá, zamíří spory o bezplatné zrušení smlouvy...
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.