Reklamace – výpis článků

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Rozhovor | Kateřina Hovorková | 30. 7. 2024

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to
+7

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky Aleny Mackové. V rozhovoru říká, co nejčastěji lidem vadí, jaké problémy řeší, jaké šance na...

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 7. 2024

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok
+5

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení spoje postihne během léta i spoustu lidí, kteří chtějí cestovat vlakem nebo autobusem. Tady je...

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Když se řekne | Pavla Adamcová | 24. 6. 2024 | 4 komentáře

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat
+9

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi...

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Jak na to | Pavla Adamcová | 18. 6. 2024

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění
+4

Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme,...

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce

Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 6. 2024 | 3 komentáře

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce
+3

Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě,...

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor

Co se děje | Pavla Adamcová | 25. 1. 2024

Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor
+27

Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit?...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda
+18

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové,...

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky

Jak na to | dTest | 30. 7. 2023

Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky
+21

Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k...

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 3. 2023

Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh
+35

Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček,...

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat
+7

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží

Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023

Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží
+21

Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají...

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší

Co se děje | Veronika Hejná | 8. 12. 2022 | 2 komentáře

Dvouletá záruka končí. Spotřebitelé si přesto polepší
-91

Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Odškodnění za zpoždění vlaku dostanete snadněji. České dráhy mírní pravidla

Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022

Odškodnění za zpoždění vlaku dostanete snadněji. České dráhy mírní pravidla
+12

Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
+465

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými...

Uletí vám letadlo kvůli frontě? Smůla. V odškodnění je díra

Co se děje | Jana Divinová | 28. 7. 2022 | 4 komentáře

Uletí vám letadlo kvůli frontě? Smůla. V odškodnění je díra
+19

Evropská letiště nemají dost personálu. Cestující tráví hodiny ve frontách na odbavení, i tak ale často zmeškají let. A nikdo neví, po kom žádat odškodnění za zkaženou dovolenou nebo...

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky
+3

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Problémy na letišti? Jak na odškodnění za zpožděný nebo zrušený let

Jak na to | dTest | 15. 7. 2022

Problémy na letišti? Jak na odškodnění za zpožděný nebo zrušený let
+1

Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie...

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?
+13

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit...

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál
+6

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 9. 2021 | 5 komentářů

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala
-3

Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby
+60

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2021 | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit
+30

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy...

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu
+153

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání...

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte
+61

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u...

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD
+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete
+68

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať...

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku
+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat
+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší
+28

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce
+71

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky...více

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení...více

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services