Reklamace – výpis článků

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli

Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017

Jak reklamovat dovolenou, abyste uspěli
+22

Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko
+20

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být...

2018: Jak reklamovat a nepohořet

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů

2018: Jak reklamovat a nepohořet
+205

Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích
+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si,...

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?
+41

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí...

Pokuta pro Vodafone. Účtoval služby, i když je zákazník zrušil

Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019

Pokuta pro Vodafone. Účtoval služby, i když je zákazník zrušil
+2

Český telekomunikační úřad uložil pokutu 25 tisíc korun společnosti Vodafone kvůli tomu, že chtěla zaplatit za služby i po zániku smlouvy. Operátor se tím dopustil zakázané agresivní...

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
+4

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa

Co se děje | Lukáš Zelený | 7. 6. 2019 | 1 komentář

Pozor při nákupu vstupenek. Problém řeší celá Evropa
+3

Festivalová sezóna začíná. A s ní přibývají další pokusy pochybných portálů nabízejících nákup vstupenek.

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!

Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář

Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!
+11

Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když...

Volkswagen musí odškodnit stovky Čechů za Dieselgate

Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2019

Volkswagen musí odškodnit stovky Čechů za Dieselgate
0

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl, že německý koncern Volkswagen musí českým majitelům aut zaplatit celkem 533 milionů korun v emisní aféře zvané Dieselgate. Každý z 2435 lidí, kteří...

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj
+3

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské...

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou
+18

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby

Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře

Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby
+12

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh....

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů

Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad
+85

Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad
+83

Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce

Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů

Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce
+71

Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší

Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů

Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší
+28

Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat
+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku
+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce...

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete

Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020

Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete
+68

Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať...

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD

Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů

Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD
+66

S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte

Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře

Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte
+61

Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u...

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu

Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů

Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu
+153

Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání...

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit

Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2021 | 34 komentářů

Pošta ztratila balík. Úřad řekl, jakou cenu má platit
+30

Česká pošta odpovídá za prokázanou cenu ztracené zásilky bez ohledu na hodnotu uvedenou v celním prohlášení. Rozhodl o tom Český telekomunikační úřad. Vyjádřil se také k situaci, kdy...

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby

Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře

Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby
+60

Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala

Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 9. 2021 | 5 komentářů

Finanční arbitryně má pokračovat. Schillerová jinde nehledala
-3

Ministryně financí nevyslyšela volání expertů na dluhovou problematiku. Ti nominovali současného zástupce finanční arbitryně, která je podle nich neviditelná.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál
+6

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?

Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře

Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?
+13

Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit...

Problémy na letišti? Jak na odškodnění za zpožděný nebo zrušený let

Jak na to | dTest | 15. 7. 2022

Problémy na letišti? Jak na odškodnění za zpožděný nebo zrušený let
+1

Kvůli velkému zájmu o cestování stále častěji dochází ke zpožděním letů či k jejich rušení. Na vině je nedostatek zaměstnanců na letištích, způsobený masivním propouštěním během pandemie...

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky
+3

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Nejnovější články

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Problém s pojišťovnou? Zkuste ombudsmanku. Vysvětlíme, jak na to

Spory mezi spotřebiteli a pojišťovnami řeší už pět let právníci v kanceláři ombudsmanky...více

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Zpoždění vlaku nebo autobusu? Zrušený spoj? Na tohle odškodnění máte nárok

Cesta na dovolenou se může zkomplikovat nejen na letišti. Zpoždění nebo dokonce zrušení...více

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost...více

Obchodní rejstřík

Název subjektu, IČO, jméno osoby

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services