Co se děje | Věra Tůmová | 27. 1. 2009
Kolik mají jednotlivé banky klientů-seniorů je obtížné zjistit. Někde to nechtějí uvádět nebo tato čísla prý nesledují. Stejně tak ani necítí potřebu zabývat se specifickými potřebami seniorů. Nabízejí jim zpravidla to samé a stejným způsobem jako ostatním klientům. Přinášíme zde jejich odpovědi na to, co pro seniory dělají.
Co se děje | Věra Tůmová | 19. 12. 2008 | 3 komentáře
Poslední den v roce připadá na středu, tedy pracovní den. Díky tomu mohou všichni opozdilci vyřídit bankovní příkazy a jiné operace v téměř všech bankách se silvestrovským datem. Zpravidla jen dopoledne. Pokud má platba dojít letos, je třeba příkaz podat o dva dny dříve.
Rozhovor | Petr Čermák | 2. 4. 2008 | 5 komentářů
Nápor podvodných emailů bankovním klientům polevil. Na internetu se však prohání mnohem nebezpečnější viry a připravují se rafinovanější útoky, které mohou uživatele připravit o dost peněz, varuje Radek Smolík ze společnosti Symantec.
Články | Kristýna Havligerová | 10. 6. 2004 | 1 komentář
Na každé platební kartě je uvedeno její číslo. Díky této identifikaci mohou hlavně majitelé embosovaných karet nakupovat v internetových obchodech. Hrozí tu ovšem nebezpečí, že se číslo dostane do nesprávných rukou. Je možné se bránit?
Články | Daniel Martinec | 17. 1. 2002
V jednom z dopisů klientům jsem se dozvěděl, že se "má banka" - Česká spořitelna - dala na cestu transformace, při které změní nejen loga a majitele, ale také chování ke klientům. A tak jsem vyrazil na pobočku. Alespoň zjistím, jak to s tou transformací vypadá.
Články | Michal Hazi | 18. 9. 2001 | 1 komentář
Česká spořitelna doplňuje své služby v oblasti přímého bankovnictví. Včera spustila nový produkt telefonního bankovnictví - Servis 24.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 5. 2020 | 7 komentářů
Okamžité platby, které mBank spustí nejpozději letos v létě, nemají být pro klienty zadarmo. Za odeslání každé takové rychlé platby od nich banka plánuje vybírat jednu korunu. Příchozí transakce budou bez poplatku. Vyplývá to z nového ceníku, který mBank poslala klientům a začne platit 24. července.
Aktuality | Jiří Hovorka | 9. 3. 2020 | 1 komentář
Klienti České spořitelny mohou nově nakupovat podílové fondy přes internetové bankovnictví George. To umožňuje od února investovat do víc než 80 podílových fondů.
Co se děje | Petr Kučera | 5. 12. 2019 | 5 komentářů
K ověření totožnosti poslouží bankovní identita. Využijete ji stejně jednoduše, jako se přihlašujete k účtu.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 14. 2. 2013 | 13 komentářů
Přibývá rodičů, pro které je prasátko nemoderní a vyplácení kapesného v hotovosti nepohodlné. Přibývá lidí, kteří říkají, že je dobré učit se chodit ve světě finančních produktů už od malička. Ale především – přibývá dětských bankovních kont a jejich uživatelů. Takže přišel čas dětské účty porovnat.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 21. 9. 2010 | 3 komentáře
Banky se snaží odrazovat klienty od návštěvy poboček vysokými cenami za osobní služby bankéřů. Přesto skoro polovina bankovních klientů transakce na pobočkách vyžaduje. Přicházejí tak každý měsíc i o více než sto korun.
Analýza | Věra Tůmová | 11. 8. 2008 | 6 komentářů
Tuzemské bankovní domy o finanční krizi na světových trzích snad ani netuší. Nejnovější pololetní výsledky svědčí o jejich výborné kondici, které se krize dotkla jen minimálně. Výsledky nejsilnější bankovní trojky předčily i očekávání analytiků. AKTUALIZOVÁNO
Články | Petr Vykoukal | 21. 4. 2005
eBanka byla v minulosti často tím, kdo udával trend v oblasti internetového bankovnictví. Konkurence však nespí, a tak dnes řada bank nabízí srovnatelné aplikace a dotahuje její náskok. Jak se daří držet bance "historickou" pozici, můžete posoudit sami v našem testu.
Články | Michal Hazi | 5. 4. 2001 | 1 komentář
Přímé bankovnictví šetří čas i peníze, platíte nižší poplatky a samotná služba je zdarma. To jsou výhody, které každá banka vehementně zdůrazňuje ve své reklamní kampani. Dvě z největších bank však mají pro své klienty přichystané nemilé překvapení. Přímé bankovnictví nabízejí zadarmo pouze dočasně, počítají se zavedením měsíčního paušálu na přímé komunikační kanály.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 5. 2021 | 5 komentářů
Zatímco některé banky zvýší limit jedné odchozí okamžité platby z dosavadních 400 tisíc na nové maximum 2,5 milionu korun, jiné se vydají opačným směrem a klientům umožní odeslat výrazně nižší částku než doteď.
Aktuality | Petr Kučera | 4. 12. 2020 | 2 komentáře
Česká spořitelna získala od ministerstva vnitra akreditaci pro správu kvalifikovaného systému elektronické identifikace. Je druhou bankou, která akreditaci pro takzvanou bankovní identitu obdržela.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 8. 2020
Novinka od KB láká hlavně na jednoduchost, dostupná je pro všechny. Oproti klasickému digitálnímu podpisu (certifikátu) má i nevýhody. Už v příštím roce přijde univerzálnější řešení.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2020 | 11 komentářů
Equa bank už umí přijímat okamžité platby. Web Peníze.cz si to vyzkoušel na několika převodech z jiných bank, které tuto inovaci spustily už dříve. Odchozí okamžité platby budou následovat zřejmě během několika dnů.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 17. 12. 2019 | 8 komentářů
Bankovnictví prochází rychlým vývojem, takže musíme vybírat, čemu dáme prioritu, říká Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky. V rozhovoru vysvětluje, proč spustila Apple Pay dřív než okamžité platby a proč třeba vůbec nespěchá s multibankingem.
Co se děje | Lukáš Hoder | 9. 4. 2011
Internet používají asi dvě miliardy lidí. Stala se z něj džungle. Vznikl černý trh s produkty pro počítačové zloděje nebo s čísly kradených kreditních karet. Počty útoků „zlodějných“ programů rostou do desetitisíců, postihují miliony uživatelů. Ti o tom většinou ani nevědí. Jak v džungli přežít?
Články | Petr Vykoukal | 25. 1. 2001 | 1 komentář
Americká Citi, která v uplynulých letech poskytovala služby především podnikům, se rozhodla vstoupit do hustých vod retailu a bojovat i o "malé" české zákazníky.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 6. 2023
Nezvykle dlouhou odstávku hlásí na konec tohoto týdne Max banka – bývalá Expobank CZ. Omezení začnou už v pátek 30. června, skončí až v neděli 2. července.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 1. 2022 | 4 komentáře
Česká spořitelna upozorňuje klienty, že od pátku 21. ledna od 23:30 do sobotního odpoledne odstaví systém George, službu Business 24 a mobilní klíč.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 4. 2020 | 2 komentáře
Česká spořitelna, ČSOB a Komerční banka plánují vytvoření společně kontrolované společnosti (joint venture), která bude poskytovat „službu elektronické identifikace a autentizace a služby vytvářející důvěru“. Uvedly to ve společném oznámení.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2020 | 3 komentáře
Banka Creditas zprovoznila novou mobilní aplikaci pro potvrzování plateb kartou na internetu, typicky při nákupu v e-shopu. Místo přepisování jednorázového SMS kódu tak klienti mohou ověřit platbu otiskem prstu, rozpoznáním obličeje či zadáním stálého hesla k aplikaci.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 9. 10. 2011 | 3 komentáře
Na „účet zdarma“ začíná nové klienty lákat další z největších bank. S podobnou nabídkou jako Česká spořitelna nyní přichází Komerční banka. Reaguje tak na vstup nových, levnějších konkurentů.
Co se děje | František Mašek | 13. 9. 2010 | 4 komentáře
Klasický běžný účet, který má k dispozici již 92 procent české populace, postupně nahradily balíčky produktů, které umožňují využívat nejen běžný, ale také spořicí účet, internetové nebo mobilní bankovnictví, případně další služby. Jde jen o to přesně vědět, co klient potřebuje.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 3 komentáře
Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.
Jak na to | Věra Tůmová | 27. 2. 2008 | 19 komentářů
Klienti České spořitelny se opět stali terčem útoku podvodníků, kteří se z nich snaží prostřednictvím e-mailu dostat přístupová jmena a hesla k internetovému bankovnictví. Podobným útokům už letos čelila i Komerční banka. Rada klientům je přitom pořád stejná: na podobné emaily nereagovat.