Komerční banka měla výpadek internetového bankovnictví
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020
![Komerční banka měla výpadek internetového bankovnictví](https://js.pencdn.cz/acimage/w180/422213.jpg)
Komerční bance od dnešního rána nefungovalo internetové bankovnictví MojeBanka. Klienti zatím mohli použít mobilní aplikaci, která je dál funkční.
Internetbanking je synonymem k internetovému bankovnictví. Je to služba poskytovaná bankami a umožňuje klientům dané banky provádět některé úkony a transakce online prostřednictvím internetu. Jeho výhodou je časová neomezenost, do rozhraní má klient přístup 24 hodin denně. Klient má pro přístup do rozhraní vlastní jedinečné přihlašovací údaje.
Internetbanking nabízí možnosti jako je převod peněz, provádění plateb, správa kreditních karet anebo finančních produktů, a také umožňuje komunikovat s bankou online.
Další články na téma internetbanking najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti |
chronologicky |
hodnocení
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020
Komerční bance od dnešního rána nefungovalo internetové bankovnictví MojeBanka. Klienti zatím mohli použít mobilní aplikaci, která je dál funkční.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 6. 2020
Banka Creditas spustí 4. srpna nové internetové a mobilní bankovnictví. Pod něj přejde i dosud samostatná multibankovní aplikace Richee, stejnojmenný běžný účet přestane banka nabízet.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 15. 9. 2010 | 37 komentářů
Už potřetí prošly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com sazebníky bank, aby našly nejlevnější běžný účet pro průměrného klienta českých bank. Letos poprvé zvítězila Fio banka s Běžným účtem.
Co se děje | Věra Tůmová | 16. 1. 2009 | 15 komentářů
Poznamenat si PIN do blízkosti platební karty či do mobilního telefonu je krátkozraké a může dotyčného přijít draho. Mnoho Čechů to ale ještě pořád často dělá, upozorňuje finanční arbitr ČR František Klufa. Změnit by se proto podle něj mělo nejen chování spotřebitelů, ale i bank.
Články | Dana Chytilová | 4. 8. 2005 | 2 komentáře
Rušení poplatku za zrušení účtu patří nyní mezi nejviditelnější nástroje, kterým na sebe banky upozorňují. Jde jen o líbivé gesto konkurenčního boje? Opravdu při vystoupení z dané banky nezaplatíte nic? Nebudete zkasírováni na jiných poplatcích? Jak kde.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 3. 2023 | 19 komentářů
Ještě na konci minulého týdne se Moneta snažila přesvědčit klienty, že jiná možnost od 1. dubna nebude. Potvrzovací SMS měly skončit bez náhrady.
Aktuality | Jiří Hovorka | 2. 12. 2020 | 34 komentářů
Česká spořitelna nově umožňuje potvrzovat platby kartou na internetu přes mobilní aplikaci George klíč. Klienti tak už nebudou muset opisovat SMS kódy, aby potvrdili své transakce v e-shopech.
Komentář | Michal Chleboun | 30. 1. 2013 | 33 komentářů
Taky se při televizních spotech propagujících jednu z nových bank culíte při pohledu na otylého bankovního úředníka, ze kterého čiší jeho vlastní nenažranost, zatímco mu mladý, dynamický a bezesporu sympatičtější zástupce Air bank vysvětluje zcela nepochopitelnou věc, že mnohé služby lze klientům poskytovat bezplatně?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 19. 5. 2017
Kybernetické vyděračské útoky ochromily před pár dny britský zdravotní systém, zásah dostaly z velkých západních firem FedEx, španělská Telefónica nebo Deutsche Bahn. Kromě velké kriminality je tu ale ta každodenní – když si neopatrný člověk nechá vycucnout konto. V pokračování naší ankety se ptáme odborníků, jak nezchudnout na webu.
Když se řekne | Olga Skalková | 8. 11. 2023 | 1 komentář
Počet pokusů o průnik do bankovnictví nebo získání údajů k platební kartě roste. Průměrná škoda na podvedenou osobu je 21 tisíc. A polovička napadených po útoku ani nezmění hesla.
Aktuality | Jiří Hovorka | 28. 12. 2020 | 8 komentářů
ČSOB upozorňuje klienty na novou vlnu phishingových útoků. Jde o e-mailové zprávy, přes které se podvodníci snaží dostat k penězům na účtech.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020 | 9 komentářů
Česká národní banka (ČNB) upozorňuje na podvodné telefonní hovory z bezplatné telefonní linky 800 205 205, při kterých jsou jménem ČNB od osob vyžadovány citlivé informace k platbám, jež údajně proběhly bez jejich vědomí.
Co se děje | Petr Kučera | 28. 7. 2020 | 7 komentářů
Co je pro lidi při využívání internetového či mobilního bankovnictví nejdůležitější? Co jim vadí? Jak se přihlašují? Projděte si výsledky rozsáhlého průzkumu.
Jak na to | Věra Tůmová | 16. 2. 2009
Placení složenek není příliš zábavné. Udělat se ale musí. Některé tuzemské banky proto začínají přicházet s opravdovými „vychytávkami“ na placení faktur za energie či na platby daní a cel.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 3. 2021
Komerční banka dnes spustila ostrý provoz Bankovní identity KB. Snadné ověření vůči službám veřejné správy tak mělo být dostupné pro všechny její klienty. V únoru probíhal testovací provoz pro zaměstnance banky a vybrané uživatele.
Jak na to | Jan Stuchlík | 14. 8. 2008 | 24 komentářů
Pro klienty, kteří nepotřebují bankovní pobočky, sestavila redakce Peníze.cz a server www.bankovnipoplatky.com žebříček nejlevnějších účtů pro elektronické bankovnictví. V průměru běžný klient díky internetu ušetří skoro padesát korun měsíčně.
BrandInsight | Michael Durčák | 19. 12. 2023
Vybrat kontakt ze seznamu, zadat částku, potvrdit. Cílem nových plateb na kontakt je především zjednodušit posílání malých částek v rodině a mezi přáteli. Mezi prvními bankami, které službu spustily, je Raiffeisenbank. Jak to funguje, popisuje šéf jejího digitálního bankovnictví Michal Plzák.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 3. 2021 | 6 komentářů
Přihlašování a potvrzování plateb v internetovém bankovnictví UniCredit Bank bude rychlejší a jednodušší. Její systém dosud patřil k nejkomplikovanějším mezi tuzemskými bankami.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 2. 2021 | 23 komentářů
Aktuální přehled: Které banky už zvládají okamžité platby, kdo je teprve chystá a co se ještě hodí o nich vědět.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 12. 2020
Od Nového roku nestačí pro potvrzování plateb kartou na internetu opsat SMS. Povinné bude dvojité ověření identity. „V České spořitelně jsme se na to s předstihem připravili, už teď platby a transakce klientů chrání automatizovaná behaviorální analýza,“ říká v rozhovoru Jan Hailich, manažer pro platební řešení České spořitelny.
Co se děje | Jiří Hovorka | 10. 10. 2019 | 5 komentářů
Mezinárodní platby čeká modernizace. Budou rychlé, dohledatelné a přesné. I v Česku už se na změnách pracuje.
Články | Petr Vykoukal | 14. 4. 2005
Další bankou, u níž budete moci zhodnotit vývoj internetového bankovnictví za poslední tři roky, je Česká spořitelna. Při porovnání obou aplikací je už na první pohled vidět, že posun v uživatelské přívětivosti a funkčnosti je značný.
Analýza | Ondřej Tůma | 19. 8. 2015 | 11 komentářů
Hraje se o velké peníze. O vaše peníze. Komu z nich dáte ukousnout. Sledujeme, jak v Česku probíhá boj o bankovní klienty, jaké je skóre a čím vás banky v nejbližší době zkusí dostat na svoji stranu.
Aktuality | Petr Kučera | 21. 4. 2023
Česká spořitelna, Raiffeisenbank a krátce i Fio o víkendu dočasně vypnou své elektronické bankovnictví. Klienti by si proto dopředu měli nastavit limity na platebních kartách, pokud například plánují větší útratu než obvykle.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 8. 2015 | 8 komentářů
Firma Luba Smida vyvíjí mimo jiné mobilní aplikace na placení. Proto v druhé části našeho povídání přijde řeč na to, jak budeme za pár let platit, jestli skončí bankovky a mince a jak obejít karetní společnosti s jejich poplatky.
Jak na to | Roman Baroš | 31. 1. 2012 | 29 komentářů
Je dost pravděpodobné, že nemáte ten nejlepší účet. A je také dost pravděpodobné, že to víte. Tak proč jste ho ještě nezměnili? Kupodivu v tom nejste výjimeční, jakousi iracionální nechuť k takové změně cítí kdekdo. Přitom na tom nic není. Jak na to?
Aktuality | Olga Skalková | 30. 1. 2024
Intenzita pokusů o získání hesel k bankovním účtům a k platební kartě nebo dokonce o přesvědčení lidí, aby sami podvodníkům poslali peníze, zesiluje. Banky loni napočítaly celkem 69 685 online útoků na klienty. A to takových, kde se podvodník dokázal přihlásit do internetového bankovnictví nebo mobilního bankovnictví, zneužil platební kartu nebo vymámil platbu. Podle České bankovní asociace se jejich počet meziročně ztrojnásobil.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 5. 2021
Fio banka upozorňuje klienty na podvodný odkaz, který se vydává za přihlášení do jejího internetbankingu. Falešný odkaz se může objevovat ve výsledcích vyhledávání Google například po zadání „fio cz“, jde o placenou reklamu.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 6. 2020 | 6 komentářů
ČSOB dnes představila „osobní plně digitální asistentku“ Kate. Klientům bude k dispozici až od listopadu, a to v mobilní aplikaci DoKapsy.
Stránka 9/13