Aktuality | Petr Kučera | 29. 11. 2019
![Okamžité platby v Monetě začnou naplno fungovat od neděle]()
Klienti Moneta Money Bank budou moct od začátku prosince okamžité platby nejenom přijímat, ale i odesílat. Banka naplno spustí novinku, jejíž prosincový start avizovala už dřív. Fungovat bude v internetovém bankovnictví i v mobilní aplikaci.
Aktuality | Petr Kučera | 11. 9. 2019 | 1 komentář
![Přejděte na George klíč, vyzývá spořitelna. Zjednoduší platby]()
Česká spořitelna startuje kampaň, při níž chce klienty motivovat k přechodu na George klíč v mobilním telefonu. Potvrzování plateb s ním je bezpečnější, zdůrazňuje. Banka tím reaguje i na unijní směrnici PSD2. Odměnou pro uživatele bude zjednodušení plateb.
Aktuality | Jiří Hovorka | 1. 10. 2020 | 5 komentářů
![Raiffka dohání konkurenci, účet sjedná kompletně online]()
Raiffeisenbank nově umožňuje zřídit běžný účet kompletně online. Zájemci, kteří už mají účet v jiné bance, k tomu potřebují jenom mobilní telefon.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 11. 2020
![Komerční banka zrychluje platby do zahraničí]()
Komerční banka zrychlila odesílání zahraničních plateb v nejrozšířenějších měnách i v případě, že nejde o takzvané SEPA převody. Jde především o ostatní platby v eurech či korunách a dále o platby v dolarech a librách.
Články | Michal Hazi | 12. 4. 2001
![Spořitelní i-banking odhalen]()
Česká spořitelna horečnatě dokončuje svoji verzi internetového bankovnictví. V nejbližší době tento přímý kanál zpřístupní všem svým klientům. Redakce serveru Peníze.CZ již nyní přináší přehled o připravované službě a také první snímky stránek, ze kterých je možné se ke službě přihlásit.
Články | Petr Vykoukal | 8. 11. 2001
![Příliš bezpečný internetbanking]()
Jako jedna z posledních velkých bank přichází GE Capital na trh s internetovým bankovnictvím. Jeho instalace je (alespoň podle návodu) velice komplikovaná a v porovnání s konkurencí není cenově ani příliš atraktivní.
Články | Dušan Hradil | 13. 3. 2002
![Private banking – na vrcholu pyramidy]()
Řadový zákazník banky disponující nejvýše statisíci korun je odkázán na přepážku. Klienta s několika miliony v kapse přivítá ve své kanceláři jeho vlastní privátní bankéř.
Články | redakce Peníze.CZ | 1. 8. 2002
![Lampárna: GE přináší dobré věci do života?]()
Když váš účet nefunguje tak, jak má, budete se asi chtít poradit s odborníky, nejlépe ze samotné banky. Jak ale svědčí zkušenost našeho čtenáře, ne vždy taková snaha dopadne dobře. Můžete spíše ztratit čas a možná i nervy...
Články | Kristýna Havligerová | 27. 8. 2004
![Se 'samoobsluhou' již neušetříte]()
Ukončením některých služeb samoobslužných zón donutí Živnostenská banka majitele běžných účtů připlatit si 360 Kč ročně za kanál přímého bankovnictví nebo si pořídit produktový balíček. Jen jejich prostřednictvím budou moci nadále provádět některé transakce či získávat minivýpisy.
Články | Kristýna Havligerová | 20. 5. 2004 | 2 komentáře
![Neoprávněná transakce: stornujte, reklamujte]()
Zasílání SMS zpráv s informací o provedené transakci lze chápat jako jistou formu zabezpečení internetového bankovnictví či platebních karet. Dostanou však klienti zpět peníze v případě, kdy díky informaci v SMS zprávě zjistí, že se jim někdo vloupal na konto?
Co se děje | Věra Tůmová | 16. 1. 2009 | 15 komentářů
![Češi stále u karet i účtů podceňují ochranu hesel a PIN]()
Poznamenat si PIN do blízkosti platební karty či do mobilního telefonu je krátkozraké a může dotyčného přijít draho. Mnoho Čechů to ale ještě pořád často dělá, upozorňuje finanční arbitr ČR František Klufa. Změnit by se proto podle něj mělo nejen chování spotřebitelů, ale i bank.
Články | Pavel Slavík | 21. 11. 2005
Když se řekne | Michal Obrázek | 2. 3. 2009 | 3 komentáře
![Ideální banka I: videobankéř poradí, co s penězi]()
Internetbanking ideální banky nabízí videokonzultace i sjednání osobní schůzky na pobočkách. Ty jsou téměř všude, stejně jako bankomaty, z nichž lze zadarmo vybírat. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.
Co se děje | Lukáš Hoder | 9. 4. 2011
![I vaše finance ohrožuje kyberzločin!]()
Internet používají asi dvě miliardy lidí. Stala se z něj džungle. Vznikl černý trh s produkty pro počítačové zloděje nebo s čísly kradených kreditních karet. Počty útoků „zlodějných“ programů rostou do desetitisíců, postihují miliony uživatelů. Ti o tom většinou ani nevědí. Jak v džungli přežít?
Co se děje | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 23. 9. 2010 | 10 komentářů
![Perly v bankovních sazebnících: příplatek za mezibankovní styk i účet, který jako by nebyl]()
Banky se chlubí vstřícností vůči klientům. Jenže některé bankovní sazebníky, které by měly jasně a přehledně informovat klienty o cenách služeb, jsou určeny spíše pro zkušené pátrače než finanční laiky.
Co se děje | Věra Tůmová | 18. 8. 2009 | 15 komentářů
![Kdy a proč dostanete slevu, když nezaplatíte kartou]()
Platit kartou není až tak snadné, jak banky tvrdí. Je to sice pohodlné, ale někde to prostě nejde, protože obchodníci, zvláště ti malí, se tomuto způsobu platby brání. Vadí jim poplatky, které si strhávají banky. Raději proto dávají slevy za platbu hotovými penězi.
Jak na to | Věra Tůmová | 1. 6. 2009 | 4 komentáře
![Jak v zahraniční vybírat z bankomatu co nejlevněji]()
Vybírat si peníze z bankomatu v zahraničí se může pěkně prodražit. Pokud držitel karty ale využije k výběru kartu, která je tuzemskou bankou zvýhodněná, může to být pro něj podstatně levnější nebo i zdarma. Od letošního léta budou při výběrech z bankomatu zvýhodněni vybraní držitelé karet u šesti bank.
Co se děje | Věra Tůmová | 11. 2. 2009 | 3 komentáře
![Reklamovat je možné i telefonát s bankou]()
Telefonáty do banky jsou zpravidla nahrávány a klienti jsou na to na začátku upozorněni. Nahrávka z call centra banky však může pomoci i klientovi, když chce reklamovat bankou poskytnuté informace. Zároveň bankám pomáhá odhalovat případné podvody.
Články | Jiří Šedivý | 2. 9. 2005
![Krásná mobilní hračka od Komerční banky]()
Chcete nosit miniaturní internetbanking po kapsách? Vyzkoušeli jsme novinku, kterou nedávno představila Komerční banka, jednoduchý prostředek pro správu vašeho účtu, tzv. mobilní banku. Je to hezky vyvedený nástroj, který ale kvůli bezpodmínečné provázanosti s telefonním bankovnictvím prozatím nemůže uplatnit svou sílu naplno.
Články | Kristýna Havligerová | 10. 6. 2004 | 1 komentář
![Rybičky, rybičky, rybáři jedou]()
Na každé platební kartě je uvedeno její číslo. Díky této identifikaci mohou hlavně majitelé embosovaných karet nakupovat v internetových obchodech. Hrozí tu ovšem nebezpečí, že se číslo dostane do nesprávných rukou. Je možné se bránit?
Co se děje | Věra Tůmová | 19. 12. 2008 | 3 komentáře
![Peníze lze poslat ještě na Silvestra]()
Poslední den v roce připadá na středu, tedy pracovní den. Díky tomu mohou všichni opozdilci vyřídit bankovní příkazy a jiné operace v téměř všech bankách se silvestrovským datem. Zpravidla jen dopoledne. Pokud má platba dojít letos, je třeba příkaz podat o dva dny dříve.
Články | Petr Vykoukal | 14. 4. 2005
![Česká spořitelna: viditelný pokrok]()
Další bankou, u níž budete moci zhodnotit vývoj internetového bankovnictví za poslední tři roky, je Česká spořitelna. Při porovnání obou aplikací je už na první pohled vidět, že posun v uživatelské přívětivosti a funkčnosti je značný.
Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2002
![Fosilie v transformaci]()
Jeden z nejstarších, s nadprůměrnou řadou funkčností, ale s ošklivým designem, který se však prý brzy změní. Takový je internetbanking Union banky.
Články | Petr Vykoukal | 20. 11. 2001
![Kdo si koupí Qéčka?]()
Projekt IlikeQ si za svou více než roční existenci vydobyl své místo na slunci českého internetu. Ač dokázal svou virtuální měnu – Qéčka – rozšířit po české síti sám, v oblasti elektronických peněz se nabízejí možnosti, které už sám není schopen dostatečně využít. Zde by pomohl silný partner, nejlépe z bankovní branže...
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2020 | 1 komentář
![Pětina klientů se během epidemie neobešla bez bankovní pobočky]()
Bankovní pobočku navštívilo během koronavirové epidemie 19 procent klientů. Vyplývá to z internetového průzkumu projektu Česko v datech, který proběhl na vzorku 1058 lidí prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.
Aktuality | Jiří Hovorka | 13. 5. 2021 | 5 komentářů
![mBank vylepšuje internetové bankovnictví]()
mBank začne v příštím týdnu s postupným zpřístupňováním vylepšeného internetového bankovnictví. Všichni její klienti ho budou mít k dispozici během následujících několika týdnů.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 5. 2021 | 4 komentáře
![UniCredit vylepšila aplikaci, ukáže PIN ke kartě]()
UniCredit Bank vylepšila mobilní aplikaci Smart Banking. Klienti si tak mohou zobrazit PIN, přidat Visa kartu do Apple Pay nebo obdržet doklad o platbě na e-mail.
Aktuality | Jiří Hovorka | 23. 7. 2020
![Spořitelna v sobotu vypne George, zlepší obsluhu půjček]()
Přímé bankovnictví České spořitelny bude v sobotu mimo provoz. Konkrétně nebude George dostupný od pátku 24. července od 23:30 hod. do sobotního večera.