Co se děje | Petr Kučera | 23. 10. 2009
Miliontého uživatele internetového bankovnictví oslavila před pár dny Česká spořitelna. Už čtyři pětiny transakcí provádějí její klienti přes internet. Některou z forem přímého (internetového nebo telefonního) bankovnictví využívají už také dvě třetiny zákazníků ČSOB a Poštovní spořitelny.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 21. 9. 2010 | 3 komentáře
Banky se snaží odrazovat klienty od návštěvy poboček vysokými cenami za osobní služby bankéřů. Přesto skoro polovina bankovních klientů transakce na pobočkách vyžaduje. Přicházejí tak každý měsíc i o více než sto korun.
Aktuality | Petr Kučera | 16. 5. 2019 | 1 komentář
Počet aktivních uživatelů mobilního bankovnictví ČSOB meziročně vzrostl o 24 procent na 308 tisíc. Klienti v lednu až březnu zadali přes mobil 2,8 milionu transakcí, což je dokonce o 33 procent víc než ve stejném období loňského roku. Vyplývá to z dnes zveřejněných hospodářských výsledků banky za letošní první čtvrtletí.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 5. 2019
Tuzemská Sberbank letos zpřístupní klientům nové internetové a mobilní bankovnictví. Začne také vydávat bezkontaktní debetní karty. Webu Peníze.cz to potvrdila její mluvčí Radka Černá.
Aktuality | Petr Kučera | 12. 6. 2019
Internetové a mobilní bankovnictví Raiffeisenbank bylo zhruba od dnešní 10. do 14. hodiny mimo provoz. Už ráno se do něj někteří uživatelé nemohli přihlásit, jiným pak fungovalo pomalu. Později přímé bankovnictví přestalo fungovat všem.
Aktuality | Jiří Hovorka | 25. 6. 2019
Fio banka upozornila na další vlnu podvodných e-mailů, které se vydávají za zprávy pro klienty. Zpráva se snaží vytvořit dojem, že je třeba aktualizovat internetové bankovnictví na poslaném odkaze. Na něm podvodníci chtějí získat přihlašovací údaje do přímého bankovnictví.
Aktuality | Petr Kučera | 1. 7. 2019
Většina klientů je se svým elektronickým bankovnictvím naprosto spokojená. U webové verze (internetbankingu) uvedlo 57 procent lidí, že u ní nevidí prostor ke zlepšení, u mobilní aplikace dokonce 60 procent. Ukázal to průzkum, který pro Českou bankovní asociaci udělala agentura SC&C na reprezentativním vzorku 1011 uživatelů internetu ve věku od 18 do 79 let.
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 7. 2019 | 1 komentář
Klienti Raiffeisenbank se dnes potýkali s problémy v přímém bankovnictví. Na sociálních sítích Facebook a Twitter si bance stěžovali, že jim nefungovalo, jak by mělo. Buď bylo moc pomalé, nešly odesílat platby nebo se rovnou nešlo přihlásit.
Aktuality | Petr Kučera | 13. 11. 2019
Do systému okamžitých plateb se od začátku tohoto týdne zapojila sedmá tuzemská banka – ČSOB. Vyplývá to ze seznamu, který vede CERTIS – systém mezibankovního platebního styku při České národní bance.
Aktuality | Petr Kučera | 27. 11. 2019
Internetové bankovnictví v Česku využívá 63 procent osob starších 16 let, což je oproti roku 2010 trojnásobek. „V tomto ohledu jsme nad průměrem Evropské unie, ale i před všemi našimi sousedy,“ říká Marek Rojíček, předseda Českého statistického úřadu.
Rozhovor | Gabriel Pleska | 29. 2. 2020 | 3 komentáře
„Hledáme startupy, které tu s námi budou za dvě stě let,“ říká Martin Medek z České spořitelny o investičním programu Seed Starter.
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 6. 2020
Desítky tisíc klientů Sberbank v Česku postupně přecházejí na nové internetové a mobilní bankovnictví. To banka už dříve spustila pro nové klienty.
BrandInsight | Michael Durčák | 19. 12. 2023
Vybrat kontakt ze seznamu, zadat částku, potvrdit. Cílem nových plateb na kontakt je především zjednodušit posílání malých částek v rodině a mezi přáteli. Mezi prvními bankami, které službu spustily, je Raiffeisenbank. Jak to funguje, popisuje šéf jejího digitálního bankovnictví Michal Plzák.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 11. 2019
Čtrnáct procent obyvatel Česka ve věku 16 let a víc nikdy nepoužilo internet. Uvedli to v rozsáhlém průzkumu pro Český statistický úřad. Před pěti lety to bylo 21 procent, před deseti lety 37 procent.
Aktuality | Jiří Hovorka | 24. 7. 2019
Raiffeisenbank zmodernizovala internetové bankovnictví. Uživatelé nově vidí logo a název obchodů, ve kterých nakupovali. Bude to i včetně adresy a odkazu na Google mapy.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 24. 7. 2011 | 1 komentář
Nová Zuno Bank ze skupiny Raiffeisen Bank International vstupuje na český trh. Konkrétní nabídku představila na úterní tiskové konferenci, současně spustila služby pro veřejnost.
Když se řekne | Michal Chleboun | 20. 4. 2012 | 16 komentářů
Včera jsme se pokusili zhodnotit internetové bankovnictví čtveřice mladých bank – ZUNO, Air Bank, mBank a Equa bank – z pohledu přehlednosti, ergonomie a přívětivosti vůči uživatelům. Dnes se pokusíme podívat se podrobněji na funkce, kterými se snaží od sebe odlišit a nabídnout klientům výhody moderních technologií.
Co se děje | Zdeněk Bubák | 11. 9. 2012 | 1 komentář
Ve spolupráci se serverem Finparáda vám přinášíme informace o chystaných novinkách v nabídce bank, které by se měly objevit na podzim, případně i o akcích, které již běží, ale budou pokračovat v průběhu podzimu.
Články | Dušan Hradil | 1. 1. 2003
Zatímco v minulých letech se banky rozhodovaly, zda vůbec nabídnout internetový přístup k běžnému účtu, dnes je pro ně existenční nutností. Boj o klienta vyhraje ten, kdo správně skloubí dostatek funkcí, bezpečnost a komfort použití.
Jak na to | Věra Tůmová | 27. 2. 2008 | 19 komentářů
Klienti České spořitelny se opět stali terčem útoku podvodníků, kteří se z nich snaží prostřednictvím e-mailu dostat přístupová jmena a hesla k internetovému bankovnictví. Podobným útokům už letos čelila i Komerční banka. Rada klientům je přitom pořád stejná: na podobné emaily nereagovat.
Aktuality | Jiří Hovorka | 23. 7. 2020
Přímé bankovnictví České spořitelny bude v sobotu mimo provoz. Konkrétně nebude George dostupný od pátku 24. července od 23:30 hod. do sobotního večera.
Aktuality | Jiří Hovorka | 12. 12. 2019 | 2 komentáře
Česká spořitelna spustila na přihlašovací stránce do internetového bankovnictví chatbota. Ten bude klientům pomáhat s prvním přihlášením do přímého bankovnictví George, ale i v případech, kdy neobdrží potvrzovací SMS zprávu pro přihlášení, vyplní špatně své přihlašovací údaje nebo dojde k zablokování jejich účtu.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2020 | 1 komentář
Bankovní pobočku navštívilo během koronavirové epidemie 19 procent klientů. Vyplývá to z internetového průzkumu projektu Česko v datech, který proběhl na vzorku 1058 lidí prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.
Články | Petr Vykoukal | 20. 11. 2001
Projekt IlikeQ si za svou více než roční existenci vydobyl své místo na slunci českého internetu. Ač dokázal svou virtuální měnu – Qéčka – rozšířit po české síti sám, v oblasti elektronických peněz se nabízejí možnosti, které už sám není schopen dostatečně využít. Zde by pomohl silný partner, nejlépe z bankovní branže...
Co se děje | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 23. 9. 2010 | 10 komentářů
Banky se chlubí vstřícností vůči klientům. Jenže některé bankovní sazebníky, které by měly jasně a přehledně informovat klienty o cenách služeb, jsou určeny spíše pro zkušené pátrače než finanční laiky.
Co se děje | Lukáš Hoder | 9. 4. 2011
Internet používají asi dvě miliardy lidí. Stala se z něj džungle. Vznikl černý trh s produkty pro počítačové zloděje nebo s čísly kradených kreditních karet. Počty útoků „zlodějných“ programů rostou do desetitisíců, postihují miliony uživatelů. Ti o tom většinou ani nevědí. Jak v džungli přežít?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 9. 10. 2011 | 3 komentáře
Na „účet zdarma“ začíná nové klienty lákat další z největších bank. S podobnou nabídkou jako Česká spořitelna nyní přichází Komerční banka. Reaguje tak na vstup nových, levnějších konkurentů.
Články | Pavel Slavík | 21. 11. 2005
Jak na to | Monika Veselíková | 31. 8. 2018 | 2 komentáře
Platební údaje z faktur a složenek nemusíte přepisovat ručně. Pomůžou chytré technologie. Vedle bankovních aplikací lze využít například službu Twisto Snap. Jak konkrétně podobné služby a aplikace fungují? Poradíme.
Aktuality | Petr Kučera | 29. 11. 2019
Klienti Moneta Money Bank budou moct od začátku prosince okamžité platby nejenom přijímat, ale i odesílat. Banka naplno spustí novinku, jejíž prosincový start avizovala už dřív. Fungovat bude v internetovém bankovnictví i v mobilní aplikaci.