Co se děje | Věra Tůmová | 14. 6. 2010 | 2 komentáře
Internet proniká stále více do každodenního života. Běžné lze díky němu komunikovat, nakupovat i spravovat finance. V Česku se nyní objevují ale i první vlaštovky na poli internetového pojišťovnictví. Online nákup pojistek už existuje pár let. Náhled na pojistné smlouvy a jejich správu ale je letošní novinka.
Rozhovor | Věra Tůmová, Jan Stuchlík | 18. 6. 2010
Vsadili jsme v našem internetovém bankovnictví na uživatelskou přívětivost a klienti to ocenili. Svědčí o tom i používanost naší aplikace pro správu osobních financí, říká Ladislav Seifrt senior manažer GE Money Bank pro elektronické distribuční kanály.
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 6. 2010 | 6 komentářů
Internetové bankovnictví je pohodlné. Klientům umožňuje správu financí kdykoliv a téměř odkudkoliv. Jenže když si ho daleko od domova zablokujete, máte u některých bank šanci získat přístup po telefonu. Pokud ale neznáte speciální hesla, musíte osobně na pobočku.
Co se děje | František Mašek | 13. 9. 2010 | 4 komentáře
Klasický běžný účet, který má k dispozici již 92 procent české populace, postupně nahradily balíčky produktů, které umožňují využívat nejen běžný, ale také spořicí účet, internetové nebo mobilní bankovnictví, případně další služby. Jde jen o to přesně vědět, co klient potřebuje.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 15. 9. 2010 | 37 komentářů
Už potřetí prošly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com sazebníky bank, aby našly nejlevnější běžný účet pro průměrného klienta českých bank. Letos poprvé zvítězila Fio banka s Běžným účtem.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 16. 9. 2010 | 22 komentářů
Nejlevnějším účtem pro klienty, kteří všechny transakce uskuteční přes internetové bankovnictví, zůstává mKonto od mBank. Zjistil to průzkum sazebníků bank, který provedly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com.
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 21. 9. 2010 | 3 komentáře
Banky se snaží odrazovat klienty od návštěvy poboček vysokými cenami za osobní služby bankéřů. Přesto skoro polovina bankovních klientů transakce na pobočkách vyžaduje. Přicházejí tak každý měsíc i o více než sto korun.
Co se děje | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 23. 9. 2010 | 10 komentářů
Banky se chlubí vstřícností vůči klientům. Jenže některé bankovní sazebníky, které by měly jasně a přehledně informovat klienty o cenách služeb, jsou určeny spíše pro zkušené pátrače než finanční laiky.
Co se děje | JeTe | 4. 11. 2010 | 14 komentářů
Na anonymních vkladních knížkách jsou miliardy korun, ke kterým se nikdo nehlásí. Jejich platnost končí v roce 2012. Pokud si lidé do té doby peníze nevyzvednou, stát je nechá propadnout ve prospěch bankéřů.
Co se děje | František Mašek | 17. 12. 2010 | 1 komentář
Většina bank má na Štědrý den zavřeno. Na Silvestra naopak všechny otevřou, byť většinou na kratší dobu, než obvykle. V některých je i 31. prosince možné zaplatit například stavební spoření za rok 2010. Proč ale nechávat podobné platby na poslední chvíli?
Co se děje | Lukáš Hoder | 9. 4. 2011
Internet používají asi dvě miliardy lidí. Stala se z něj džungle. Vznikl černý trh s produkty pro počítačové zloděje nebo s čísly kradených kreditních karet. Počty útoků „zlodějných“ programů rostou do desetitisíců, postihují miliony uživatelů. Ti o tom většinou ani nevědí. Jak v džungli přežít?
Co se děje | Irena Ševelová | 9. 5. 2011 | 4 komentáře
V tlačenici si držíte peněženku, ve vlaku berete peníze a doklady s sebou na toaletu, netouláte se v noci temnými uličkami. Mnoho lidí se muselo spálit, než se vytvořily obecně sdílené vzorce obrany proti krádeži. Internet je pořád dost mladý: zdaleka všem ještě nepřešly obranné zásady do krve. Nepopalte se právě vy!
Jak na to | František Mašek | 18. 5. 2011 | 11 komentářů
Záruční lhůta na zakoupené zboží bývá dvouletá, promlčecí lhůta v případě placení telefonu činí tři roky a u daní dokonce šest let. Víte, které doklady nemusíte skladovat příliš dlouho a jaké je naopak šikovné delší dobu archivovat?
Jak na to | Michaela Kadlecová | 30. 5. 2011 | 12 komentářů
Internetových obchodů u nás stále ještě přibývá, naučili jsme se v nich nakupovat a baví nás to. Pozoruhodné ovšem je, že favoritem pro platby za tyto nákupy zůstává starodávná dobírka. Mnozí Češi totiž mají obavy z elektronického placení přes internet – nezdá se jim bezpečné. Jsou jejich obavy opodstatněné?
Co se děje | František Mašek | 4. 7. 2011 | 14 komentářů
Kdyby dostávaly banky vysvědčení podle výše poplatku za vedení účtu, dali by zřejmě běžní klienti jedničku Fio bance a mBank, nejdražší jsou naopak GE Money Bank a Česká spořitelna. Aktivní klienti zase nejvíc ušetří, pokud mají účet u Volksbank, nejvíce jim účtuje Komerční banka.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 24. 7. 2011 | 1 komentář
Nová Zuno Bank ze skupiny Raiffeisen Bank International vstupuje na český trh. Konkrétní nabídku představila na úterní tiskové konferenci, současně spustila služby pro veřejnost.
Co reklama neřekla | Tereza Mynářová | 15. 9. 2011 | 23 komentářů
Než se rozhodnete pro produkt zdarma, vemte si smlouvu domů a prověřte, že do ní zaměstnanec banky nezahrnul doplňkové nebo nadstandardní placené služby.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 9. 10. 2011 | 3 komentáře
Na „účet zdarma“ začíná nové klienty lákat další z největších bank. S podobnou nabídkou jako Česká spořitelna nyní přichází Komerční banka. Reaguje tak na vstup nových, levnějších konkurentů.
Když se řekne | Zdeněk Bubák | 1. 12. 2011 | 6 komentářů
Přinášíme unikátní srovnání bankovních aplikací pro chytré mobilní telefony.
Když se řekne | Zdeněk Bubák | 19. 12. 2011 | 5 komentářů
Nejcennější zboží jsou dnes informace. A třeba za bezprostřední informace o tom, co se děje na vašem účtu, zaplatíte asi i rádi. Kolik vás ale tahle hlášení od banky – ať už vám chodí esemeskou či mejlem – stojí?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 1. 2012 | 9 komentářů
Kudy se dostane virus do vašeho počítače? Kde fungují burzy s přístupovými údaji k bankovním účtům a platebkám? Na tyto i další otázky o internetovém zločinu odpoví odborník na boj s ním: Pavel Krčma, šéf laboratoří antivirového software AVG, který z Brna dobyl svět.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 21. 1. 2012 | 3 komentáře
Rozhovor s Pavlem Krčmou, šéfem vývojářů světově úspěšného antiviru AVG, jsme přerušili ve chvíli, kdy byla řeč o spamu. Věřili byste, že lidé často opravdu kupují „zboží“, které hromadná reklama nabízí? Největší hrozbu pro úspory většinou zkrátka představuje člověk sám a jeho ne vždy bystrá hlava.
Jak na to | Roman Baroš | 31. 1. 2012 | 29 komentářů
Je dost pravděpodobné, že nemáte ten nejlepší účet. A je také dost pravděpodobné, že to víte. Tak proč jste ho ještě nezměnili? Kupodivu v tom nejste výjimeční, jakousi iracionální nechuť k takové změně cítí kdekdo. Přitom na tom nic není. Jak na to?
Když se řekne | Michal Chleboun | 19. 4. 2012 | 3 komentáře
Moderní banka bez internetu, to je pochopitelně nesmysl. A nemáme samozřejmě na mysli jen případnou neexistenci internetové prezentace. Současnost správy účtu je v internetovém bankovnictví.
Když se řekne | Michal Chleboun | 20. 4. 2012 | 16 komentářů
Včera jsme se pokusili zhodnotit internetové bankovnictví čtveřice mladých bank – ZUNO, Air Bank, mBank a Equa bank – z pohledu přehlednosti, ergonomie a přívětivosti vůči uživatelům. Dnes se pokusíme podívat se podrobněji na funkce, kterými se snaží od sebe odlišit a nabídnout klientům výhody moderních technologií.
Jak na to | Jan Müller | 9. 5. 2012 | 43 komentářů
Každý týden odpovídá Jan Müller na otázky čtenářů. Dnes se čtenář poohlíží po změně a chtěl by poradit s výběrem mezi levnými bankami. Klíčová otázka je však podle Jana Müllera jiná: Je opravdu nutné měnit banku za novou, nebo se vám to ani nevyplatí?
Co se děje | Zdeněk Bubák | 11. 9. 2012 | 1 komentář
Ve spolupráci se serverem Finparáda vám přinášíme informace o chystaných novinkách v nabídce bank, které by se měly objevit na podzim, případně i o akcích, které již běží, ale budou pokračovat v průběhu podzimu.
Komentář | Michal Chleboun | 30. 1. 2013 | 33 komentářů
Taky se při televizních spotech propagujících jednu z nových bank culíte při pohledu na otylého bankovního úředníka, ze kterého čiší jeho vlastní nenažranost, zatímco mu mladý, dynamický a bezesporu sympatičtější zástupce Air bank vysvětluje zcela nepochopitelnou věc, že mnohé služby lze klientům poskytovat bezplatně?
Když se řekne | Ondřej Tůma | 14. 2. 2013 | 13 komentářů
Přibývá rodičů, pro které je prasátko nemoderní a vyplácení kapesného v hotovosti nepohodlné. Přibývá lidí, kteří říkají, že je dobré učit se chodit ve světě finančních produktů už od malička. Ale především – přibývá dětských bankovních kont a jejich uživatelů. Takže přišel čas dětské účty porovnat.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.