Když se řekne | Jana Divinová | 22. 12. 2022 | 27 komentářů
Kdo dneska neumí nebo nechce používat internet a chytrý telefon, ten na to doplatí. Často jsou to senioři. Dvojí přístup k lidem s připojením a bez něj mají obchody, banky, ale i obce nebo stát.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 9. 2020 | 158 komentářů
Bezhotovostní platby jsou čím dál víc rozšířenější. Během koronavirové hrozby je víc než kdy předtím propagují nejenom banky, ale i někteří obchodníci. Na klienty však může čekat i nepříjemné překvapení.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 25. 4. 2023 | 2 komentáře
Útoků na internetové bankovnictví přibývá. Falešné webové stránky, e-maily, SMS, zprávy přes Facebook. Berou na sebe masku bankéře, úředníka nebo i kamaráda. Pomůžeme vám nenaletět.
Co se děje | Petr Kučera | 19. 1. 2024 | 6 komentářů
O nové éře pořád jen slyšíme, stěžují si dosavadní klienti. Banka jim neodpustila ani poplatky, které přitom od nových klientů už nechce. Zklamáni jsou i ti, kteří si novou aplikaci vyzkoušeli: neumí ani některé funkce, které zvládala ta dřívější.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 4. 12. 2020
Od Nového roku nestačí pro potvrzování plateb kartou na internetu opsat SMS. Povinné bude dvojité ověření identity. „V České spořitelně jsme se na to s předstihem připravili, už teď platby a transakce klientů chrání automatizovaná behaviorální analýza,“ říká v rozhovoru Jan Hailich, manažer pro platební řešení České spořitelny.
Aktuality | Petr Kučera | 14. 1. 2020 | 13 komentářů
Na české uživatele míří nová vlna podvodných e-mailů a SMS, které se tváří třeba jako varování o blokování smartbankingu, iCloud účtu nebo jako žádost o podklady k podezřelé transakci.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 12. 2023 | 1 komentář
Banka chce motivovat klienty k využívání digitálních a bezhotovostních služeb. Od 26. ledna zdraží potvrzovací SMS, servisní služby na pobočkách nebo papírové výpisy.
Co se děje | Petr Kučera | 25. 5. 2020 | 25 komentářů
mBank přichází s vylepšením, které by přivítali i klienti konkurence. Podobnou inovaci chystá Fio. Snadnou ochranu před čím dál víc rozšířenými triky ale mnoho bank dál odmítá.
Jak na to | Ondřej Tůma | 23. 3. 2015 | 20 komentářů
Chvilka nepozornosti při zadávání plateb na internetu může přinést pořádné komplikace. Přečtěte si, jak získat zpátky peníze, které jste omylem poslali na nesprávný účet. Jde to, ale připravte se, že to může být fuška.
Co se děje | Kateřina Hovorková | 10. 5. 2024
Popisné, oficiální, vtipné, ale i nemravné a urážlivé. Češi si zprávy pro příjemce při odesílání plateb oblíbili, potvrzují banky. Někdy ale může mít taková osobní zpráva v internetovém bankovnictví nepříjemnou dohru.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 9. 2020 | 44 komentářů
Placení kartou na internetu má být ještě bezpečnější a jednodušší. Kdo však nepoužívá mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, bude to mít naopak složitější.
Aktuality | Petr Kučera | 15. 5. 2020 | 1 komentář
ČSOB varuje před dalšími podvodnými e-maily, pomocí nichž se podvodníci snaží vyzrát na zabezpečení internetového bankovnictví a ukrást nepozorným klientům peníze z účtu.
Jak na to | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů
Už jenom ve dvou bankách máte smůlu: I když zadáte platbu online hned ráno, na účet do jiné banky dorazí až následující den. Konkurence je čím dál pružnější. Opravdová revoluce ale teprve přijde.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 2. 2021 | 23 komentářů
Aktuální přehled: Které banky už zvládají okamžité platby, kdo je teprve chystá a co se ještě hodí o nich vědět.
Aktuality | Petr Kučera | 18. 12. 2020 | 8 komentářů
Moneta Money Bank upozorňuje klienty na probíhající vlnu podvodných telefonních hovorů, kdy se volající vydává za pracovníka banky.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2020 | 11 komentářů
Okamžité převody se stávají standardem, nabízí je už všech pět největších bank podle počtu klientů.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.
Jak na to | Petr Kučera | 22. 6. 2020 | 16 komentářů
Většina bank už převede peníze v řádu vteřin, a to kdykoliv. Které to umí, na co si dát pozor a co čekat, když okamžité platby nemůžete využít?
Jak na to | Jan Müller | 9. 5. 2012 | 43 komentářů
Každý týden odpovídá Jan Müller na otázky čtenářů. Dnes se čtenář poohlíží po změně a chtěl by poradit s výběrem mezi levnými bankami. Klíčová otázka je však podle Jana Müllera jiná: Je opravdu nutné měnit banku za novou, nebo se vám to ani nevyplatí?
Co se děje | Petr Kučera | 28. 1. 2021 | 99 komentářů
Lidem, kteří nepoužívají mobilní aplikaci nebo chytrý telefon, se zkomplikovaly platby kartou na internetu.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 17. 12. 2019 | 8 komentářů
Bankovnictví prochází rychlým vývojem, takže musíme vybírat, čemu dáme prioritu, říká Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky. V rozhovoru vysvětluje, proč spustila Apple Pay dřív než okamžité platby a proč třeba vůbec nespěchá s multibankingem.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2021 | 15 komentářů
ČSOB udělá na jaře další krok k úplnému spojení se svou dříve samostatnou značkou Poštovní spořitelna. Sjednotí internetové bankovnictví, chystá i novou mobilní aplikaci. Zároveň změní ceny některých služeb na pobočkách – většinou je zdraží.
Co se děje | Olga Skalková, Petr Kučera | 10. 11. 2022 | 1 komentář
Spojení Equa bank a Raiffeisenbank vrcholí. Co všechno se pro klienty změní? V čem si polepší, v čem pohorší a co by si měli v nejbližších dnech pohlídat?
Aktuality | Petr Kučera | 23. 11. 2020 | 9 komentářů
Česká národní banka (ČNB) upozorňuje na podvodné telefonní hovory z bezplatné telefonní linky 800 205 205, při kterých jsou jménem ČNB od osob vyžadovány citlivé informace k platbám, jež údajně proběhly bez jejich vědomí.
Aktuality | Jiří Hovorka | 28. 12. 2020 | 8 komentářů
ČSOB upozorňuje klienty na novou vlnu phishingových útoků. Jde o e-mailové zprávy, přes které se podvodníci snaží dostat k penězům na účtech.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 9. 2019 | 24 komentářů
Jednoduché přihlašování k účtu musí skončit i ve zbývajících bankách. Některé z nich ale našly způsob, jak to klientům příliš nezkomplikovat.
Jak na to | František Mašek | 18. 5. 2011 | 11 komentářů
Záruční lhůta na zakoupené zboží bývá dvouletá, promlčecí lhůta v případě placení telefonu činí tři roky a u daní dokonce šest let. Víte, které doklady nemusíte skladovat příliš dlouho a jaké je naopak šikovné delší dobu archivovat?
Když se řekne | Veronika Doskočilová | 18. 2. 2021 | 11 komentářů
Někdy je krátké, jindy dlouhé nebo dokonce s předčíslím. Formát čísla účtu se u jednotlivých bank liší. Základní pravidla jsou přesto pevně daná.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 7. 2023 | 11 komentářů
Bez aplikace si připlatíte. SMS pro potvrzení plateb v internetovém bankovnictví už nebude zadarmo. Nový ceník ČSOB přináší i další změny: zdražení služeb na pobočkách, papírových výpisů, dotazu na zůstatek v cizím bankomatu nebo vkladu hotovosti třetí osobou.
Co reklama neřekla | Petr Kučera | 13. 10. 2020 | 18 komentářů
Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.