Aktuality | redakce Peníze.CZ | 10. 7. 2023 | 2 komentáře
![Trestání tradičního bankéře končí. Air Bank mění styl]()
Air Bank se přestává prezentovat jako „jiná banka“. Banka dnes představila poslední z řady svých spotů, ve kterém její cool bankéř zahanbí, ne-li zesměšní „tradičního bankéře“. Tím reklamní koncept nazvaný Dva světy po dvanácti letech končí.
Kvíz | Gabriel Pleska | 8. 7. 2023
![Kocour a další maskoti bank a pojišťoven. Ukažte, jak je znáte]()
V jaké bance zaměstnávají kocoura a kam chodila do práce liška, nejspíš víte. Jenže v tomhle kvízu dojde i na zapeklitější otázky, některé dokonce jen pro opravdové borce nebo pamětníky. Schválně to zkuste.
Aktuality | Jana Divinová | 28. 6. 2023
![Za nevyžádané hovory milionové pokuty. Úřad si posvítil na telešmejdy]()
Přísnější pravidla pro nevyžádané marketingové hovory platí právě rok. Český telekomunikační úřad dostal přes tisíc stížností na jejich porušování. Uložil pokuty za víc než pět milionů.
Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023
![Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách]()
Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.
Co se děje | František Nonnemann, Petr Kučera | 29. 5. 2023
![Spotřebitelská soutěž, nebo hazard? Fortuna prohrála soud]()
Není cashback jako cashback, rozhodl Nejvyšší správní soud. A potvrdil pokutu 100 tisíc korun za nepovolenou hazardní hru.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 4. 2023 | 2 komentáře
![Air Bank spojuje síly s O2. Klientům dají 300 Kč měsíčně]()
Air Bank a operátor O2 – oba jsou součástí skupiny PPF – mají pro své aktivní zákazníky odměnu 300 korun měsíčně.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023
![Liška končí. Stavební spořitelna vymění maskota]()
Stavební spořitelna ze skupiny ČSOB změní po třiceti letech svého maskota. Lišku vystřídá chameleon, kterého ČSOB začala používat v reklamě a marketingové komunikaci v roce 2021.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 3. 2023 | 1 komentář
![Nejoblíbenější značkou je Air Bank, ukázal průzkum zkušeností]()
Air Bank se stala vítězem průzkumu 100 nejlepších zákaznických zkušeností v?Česku, který každoročně sestavuje KPMG ČR na základě padesáti tisíc klientských hodnocení. Před rokem skončila na druhém místě.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 23. 3. 2023
![Konec lakování nazeleno. EU se nelíbí zavádějící nápisy]()
Víc než polovina tvrzení o použití ekologických materiálů či postupů, které se vyskytují na obalech evropských výrobků, je neurčitá či zavádějící. Vyplývá to ze studie Evropské komise. Ta teď navrhuje způsob, jak lakování nazeleno znemožnit.
Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023
![Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu]()
Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.
Když se řekne | Jana Divinová | 7. 2. 2023
![Otravné telefonáty nekončí. Úřad dal jedinou pokutu]()
Přísnější pravidla pro nevyžádaná marketingová volání platí od poloviny loňského roku. Telekomunikační úřad dostal tisíc stížností, pokuta zatím padla jediná. Takzvaní telešmejdi si našli nové cestičky.
Aktuality | Petr Kučera | 6. 1. 2023 | 5 komentářů
![Spořitelna mění logo. Bankéři mají pomáhat, ne jen prodávat]()
Česká spořitelna inovuje logo a celkový vizuální styl. Základní barvou bude bílé písmo na modrém podkladu, dosavadní kombinace byla modro-červená. Nová tvář vychází z digitálního bankovnictví George.
Analýza | Jakub Balada | 28. 11. 2022 | 1 komentář
![Skutečné slevy při Black Friday. Podívejte se, kdo nejvíc čaroval]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify popisuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Aktuality | Petr Kučera | 31. 10. 2022
![Ergo pojišťovna se přejmenovala, zviditelní nového vlastníka]()
Ergo pojišťovna se 28. října přejmenovala na SV pojišťovnu. S novým názvem chce veřejně zviditelnit změnu vlastníka, která byla dokončena před rokem.
Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře
![Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit]()
Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.
Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář
![Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky]()
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 10. 2022
![Triky se slevami musí skončit. Pravidla zpřísní]()
Poslanci schválili novelu, která má pomoct spotřebitelům i poctivějším obchodníkům. Pomůže?
Aktuality | Petr Kučera | 5. 9. 2022
![Hypotéky nejlépe nabízí Moneta, ukázal test bank]()
Zájemce o hypoteční úvěr dokáže nejkvalitněji obsloužit Moneta Money Bank. Vyplynulo to z průzkumu agentury Market Vision, který se letos v květnu a červnu zaměřil na devět nejvýznamnějších poskytovatelů hypoték na tuzemském trhu.
Aktuality | Jana Divinová | 28. 8. 2022
![Otravné hovory poznají na první pohled. Slováci mají nové pravidlo]()
Otravné marketingové hovory netrápí jen Čechy. Zatímco u nás jsme letos dali stopku všem firmám, kterým volaný nedá vysloveně souhlas, na Slovensku jdou jinou cestou. Že půjde o obchodní nabídku, poznají hned z telefonního čísla.
Když se řekne | Jana Divinová | 10. 8. 2022 | 4 komentáře
![Soumrak nevyžádaných hovorů. Bič na obtěžující telefonáty funguje]()
Za červenec si lidé na nevyžádané telefonické nabídky stěžovali víckrát než loni za celý rok. Znamená to, že novela zákona, která jim měla zatnout tipec, účinkuje, jak měla.
Když se řekne | Jana Divinová | 27. 2. 2022 | 35 komentářů
![Proč vás pořád otravují s cookies? Webům hrozí pokuty]()
Přes obsah internetové stránky na vás vyskočí cookie lišta. V posledních měsících o dost častěji než předtím. Provozovatelé webů totiž musí od letoška splnit přísnější pravidla.
Co se děje | Jana Divinová | 7. 2. 2022 | 30 komentářů
![Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory]()
Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?
Co se děje | Petr Kučera | 3. 2. 2022 | 4 komentáře
![Poštovní spořitelna končí s vlastním logem. Přejmenuje se]()
ČSOB završí propojování dříve samostatných značek, které začala před třemi lety.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
![Obsluha na pobočkách se zhoršila, zjistil test. Žebříček bank]()
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Analýza | Jakub Balada | 30. 11. 2021 | 10 komentářů
![Pravda o slevách. Našli jsme nové triky, ale i férově počítající e-shopy]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Jakub Balada z datového startupu Apify ukazuje, co hlídač zjistil během letošního Black Friday.
Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021
![Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti]()
Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!
Co se děje | Jana Divinová | 23. 11. 2021
![Předplatné jedním klikem. Odhlásit vás ale jen tak nenecháme]()
Zatímco objednání internetových služeb lze snadno zařídit online, případné zrušení bývá komplikovanější.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů
![Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek]()
Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů
![Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo]()
Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.
Co se děje | Jiří Hovorka | 15. 9. 2021 | 53 komentářů
![Konec otravného volání. Stopka na telemarketing definitivně prošla]()
Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili. Podle dosavadních pravidel to bylo obráceně.