Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů
![Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji]()
Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.
Aktuality | Jiří Hovorka | 16. 6. 2021 | 27 komentářů
![Konec otravného volání. Na telemarketing se chystá stopka]()
Poslanci dnes schválili rozsáhlou novelu zákona o elektronických komunikacích. Ta má kromě jiného změnit situaci u nevyžádaného marketingu přes telefon.
BrandInsight | Ondřej Tůma | 22. 5. 2021 | 5 komentářů
![Dolaroví milionáři jsou věrní]()
Tvář značky, její vůni a chuť dělá marketing. Rozhovor s Lukášem Trnkou, šéfem marketingu v BHS, o tom, jaká je práce markeťáka ve financích, odvětví na vůně a chutě na první pohled chudém.
Co se děje | Zdeněk Bauer | 2. 5. 2021 | 11 komentářů
![Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek]()
Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 3. 2021 | 6 komentářů
![Komunikaci Slavia pojišťovny vede Martina Lambert]()
Novou ředitelkou marketingu a PR ve Slavia pojišťovně se stala Martina Lambert. Ta dříve působila ve skupině Wüstenrot, v Moneta Money Bank, LBBW Bank nebo finanční instituci CA IB, která je dnes součástí Unicreditbank.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 2. 2021 | 3 komentáře
![Marketingový šéf Air Bank jde podpořit expanzi Rohlíku]()
Air Bank opouští její marketingový ředitel Jakub Petřina. „Mám pro vás jedno překvapení. Rozhodl jsem se k velkému kroku a jdu Tomášovi (Čuprovi – pozn. red.) pomoct dobýt Západ. V březnu se smutkem opustím Air Bank, ale v květnu si s radostí sednu na novou židli skupinového šéfa marketingu Rohlíku. Těším se, bude to velká jízda,“ napsal dnes na Twitteru.
Aktuality | Petr Kučera | 22. 2. 2021 | 6 komentářů
![ČSOB sází na chameleona, střídá Jindru a Jindru]()
Skupina ČSOB přichází s novým komunikačním konceptem, jehož tváří je modrý chameleon. Změnu připravila ve spolupráci s agenturou Zaraguza, která je od roku 2020 její hlavní kreativní agenturou. Součástí loga ČSOB se stane nový slogan – takzvaný claim: Jednoduše pro vás.
Analýza | Jakub Balada | 1. 12. 2020 | 11 komentářů
![Pravda o slevách. Nové důkazy, jak e-shopy čarují s cenou]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit, jaká je skutečná sleva a jestli ji obchodníci uměle nezvyšují. Podívejte se, co zjistil během letošního Black Friday.
Co se děje | Petr Kučera | 24. 11. 2020 | 47 komentářů
![Triky se slevami skončí. Snadno zjistíte skutečnou]()
Některé e-shopy během Black Friday nabízejí na první pohled nižší slevy než v předchozích letech. Může za to služba Hlídač shopů, která ukazuje, o kolik je akční cena skutečně nižší než ta původní. Přísnější pravidla pro uvádění „přeškrtnutých“ cen mají brzo platit pro všechny obchody v EU.
Aktuality | Jiří Hovorka | 17. 9. 2020 | 71 komentářů
![Lidl spouští věrnostní program se slevami na míru]()
Lidl v Česku spustil svůj věrnostní program Lidl Plus. Dostupný je jako aplikace, která je ke stažení v App Store a Google Play. Věrnostní karta má v telefonu podobu QR kódu, který v průběhu markování zboží zákazník přiloží ke skeneru a může čerpat výhody.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
![Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD]()
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Aktuality | Petr Kučera | 9. 9. 2020 | 1 komentář
![Equa bank má novou ředitelku komunikace]()
Novou ředitelkou PR a interní komunikace Equa bank se stala Kateřina Petko. Současně bude fungovat jako tisková mluvčí.
Aktuality | Jiří Hovorka | 27. 4. 2020
![Spor o značku 4fin končí, firmy se dohodly]()
Společnost HS Advisory se může vrátit k používání značky 4fin pro svou poradenskou síť. Dohodla se totiž s společností 4finance s.r.o., která také působí v oblasti poradenství.
Co se děje | Petr Kučera | 5. 4. 2020 | 1 komentář
![George v roušce, Audi s odstupem. Podívejte se na značky v karanténě]()
Fotogalerie: Jak české i světové firmy upravily loga, aby propagovaly nošení roušky nebo dodržování odstupu v době epidemie.
Co reklama neřekla | Jiří Hovorka | 26. 2. 2020 | 3 komentáře
![Vychytávky na klienty. Banka slibuje unikátní výhody, jinde jsou taky]()
Raiffeisenbank láká na hypotéku, jakou prý jinde nenajdete. Našli jsme.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2020 | 195 komentářů
![Triky Mountfieldu mají skončit. Pravidla pro slevy zpřísní]()
Obchodníci na krátkou dobu skokově zdraží, aby pak mohli lákat na větší slevu. EU chce, aby se k zákazníkům chovali férověji.
Analýza | Jakub Balada | 3. 12. 2019 | 15 komentářů
![Pravda o slevách: Podívejte se, jak e-shopy čarují s cenou]()
Díky Hlídači shopů si můžete ověřit uváděné slevy a tedy výhodnost nákupu. Co zjistil během letošního Black Friday?
Publicistika | Martina Fojtů | 30. 11. 2019 | 2 komentáře
![Svatomartinské: produkt na jedničku. Hlavně za marketing]()
Tak co husa? Byli jste letos? Nebo pekli doma? A víte, že ještě před pár lety by vás to dost možná nenapadlo? I tohle je totiž vedlejší produkt kampaně za Svatomartinské víno, tradice, kterou etabloval Vinařský fond v roce 2004. Dnes se pod touto značkou vyprodukuje přes dva miliony lahví ročně. Obnovená tradice ovšem není pro každého vinaře.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 10. 2019
![Nový žebříček nejcennějších značek světa: Facebook vypadl z Top 10]()
Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Technologické firmy – Google, Amazon a Microsoft – obsadily i další tři místa v žebříčku, který zveřejnila poradenská společnost Interbrand.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 9. 2019 | 1 komentář
![Logo České pojišťovny skončí, s Generali převezme i lva]()
Po spojení s Generali zanikne i dosavadní logo České pojišťovny, které používala od roku 1971. A to přesto, že klienti Generali přejdou pod Českou pojišťovnu, ne naopak. Informuje o tom web Aktuálně.cz.
Když se řekne | Jan Traxler | 3. 9. 2019 | 5 komentářů
![Investice, které vydělaly víc. Nebojte se vsadit na dobrou pověst]()
Mají společensky odpovědné investice šanci na úspěch? Podívejme se, jak si stojí v porovnání s průměrem trhu.
Když se řekne | Jan Traxler | 2. 9. 2019 | 2 komentáře
![Firmy se špatným chováním nechceme. Proč roste zájem o odpovědné investice]()
Proč se dnes firmy snaží chovat společensky odpovědně? Je to jenom móda, nebo na tom nakonec vydělají i ekonomicky? Vyplatí se do nich investovat? Přinášíme první ze tří dílů seriálu.
Aktuality | Petr Kučera | 12. 8. 2019 | 4 komentáře
![Alza prohrála soud s Heurekou. Má se omluvit]()
Největší tuzemský e-shop Alza.cz prohrál u Městského soudu v Praze spor s nákupním rádcem Heureka.cz. O zatím nepravomocném rozhodnutí píše deník E15. Alza se vůči němu odvolala.
Co reklama neřekla | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 2. 8. 2019 | 15 komentářů
![Nové prémie ke stavebku: Lákají na 4000 Kč, dají nejvýš půlku]()
Z atraktivně vypadající prémie, kterou se stavební spořitelna snaží porazit konkurenci, zůstane v lepším případě polovina.
Aktuality | Petr Kučera | 11. 6. 2019
![Žebříček nejcennějších značek světa má novou jedničku]()
Na první místo v novém žebříčku nejhodnotnějších značek světa BrandZ se dostal internetový obchod Amazon. Je to poprvé od roku 2007, kdy vyhrála jiná značka než Apple nebo Google (ten zvítězil v posledních třech letech).
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2019
![Air Bank vyjíždí s tramvají Zakládačkou. Je to kampaň]()
Reklamní kampaň Air Bank na založení běžného účtu přes mobil se teď přesouvá také na koleje. Banka nově k založení účtu vyzývá i cestující v pražské a brněnské tramvaji. Obě mají jezdit do konce letošního října.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 5. 2019 | 15 komentářů
![Mažu si tě z přátel. Banka končí na Facebooku, sklízí posměch]()
UniCredit se stane jedinou tuzemskou bankou pro běžné klienty, která nebude na největší sociální síti. Neznamená to ale, že by „všechny ty internety“ nejradši zakázala.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 18. 11. 2017 | 4 komentáře
![Pavel Turek: Tvář sportu určuje marketing už dávno]()
„Sport musí přinášet silné zážitky. Nikdo se nechce dívat na fotbalový zápas, který skončí 0:0, nebo na nudný závod formule 1. Tomu musí pořadatelé předcházet, jinak přijdou o diváky i o peníze,“ říká komerční ředitel leteckých závodů Red Bull Air Race Pavel Turek.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře
![Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?]()
Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?
Rozhovor | Martin Vlnas | 19. 12. 2015 | 4 komentáře
![Destilatér: I tuzemák může být výborný. Když to umíte]()
Zdá se, že i přes záplavu zahraničních rumů, ginů nebo bylinných likérů, která se na nás valí z reklamy doslova na každém kroku, zůstává řada Čechů věrná klasice – tuzemáku.