Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 26. 11. 2015 | 12 komentářů
![Strhejte politiky z billboardů. A pak vymažte billboardy z map]()
Otevřená radnice, vyšpulená zadnice. S povahou buldočka za vaše město! Pro spoustu z nás to bude poprvé… Láska, sex a politika. Dopřejte si třiadvacítku s radostí. Kníže má kohouta, já mám korunku! Volte doktora Ferdu! Ulice bez psí stolice. Osoby bez domova mimo obytné zóny. Práci našim občanům, ne imigrantům. Myslíme to upřímně.
Komentář | Martin Víta | 24. 11. 2015
![Magie h-indexu: Předpoví úspěch na YouTube příští Banku roku?]()
Vítěze všech kategorií soutěže Banka roku 2015 už známe. A aby těch žebříčků nebylo málo, přidáme ještě jeden – pořadí bank na základě kvality jejich youtubových kanálů. Horní šprušle našeho žebříčku a Banky roku totiž zajímavě korelují. Uvidíme napřesrok, jestli se prokáže, že dobrá banka to musí dobře umět i s kamerou.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 5. 11. 2015 | 28 komentářů
![Fénix z popela: Poštovní spořitelna se vrací, Era se jde zahrabat]()
Před pěti lety se pobočky Poštovní spořitelny přejmenovaly na Eru. Mohutná reklamní kampaň přesvědčovala lidi, že je tu nová a moderní značka, bez zápachu poštovní zatuchliny. Nyní se loga Poštovní spořitelny vracejí, o novou značku nikdo nestál.
Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 26. 3. 2015 | 13 komentářů
![Jména hloupých ve všech sloupích? Prodáš, co o sobě víš i nevíš]()
Kamkoli se pohneš, vědí o tobě. Ale neznepokojuje tě to. Je to oukej. Tyhle informace jsou tvoje platba za různé služby a službičky, i za úplné ptákoviny. Jen jestli nejdeš s cenou zbytečně a zatraceně nízko.
Rozhovor | Monika Veselíková, Martin Vlnas | 24. 2. 2015 | 3 komentáře
![Zbyněk Veselý: Finanční gramotnost roste, lidé chtějí vědět, o co hrají]()
Klienti nejsou hloupí, proč by nakupovali za dvacet, když jinde je to za deset? Při koupi auta se dnes lidé ptají, kolik je bude stát pojištění, financování a také servis. Dřív je zajímalo jediné – kolik za něj zaplatí teď. Tahle zvyšující se finanční gramotnost se projevuje i v životním pojištění,“ říká v rozhovoru pro Peníze.cz obchodní ředitel pojišťovny UNIQA Zbyněk Veselý.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 14. 2. 2015 | 4 komentáře
![Už dávno nejsme konzervy, říká alkoholový guru Richard Švéda]()
„Například u vína jsou Češi stále znalejší a mají chuť poznávat a ochutnávat nové věci. Je dobře, že se tu už nerozlišuje jen mezi bílým a červeným, krabicí a lahví,“ říká v rozhovoru generální ředitel společnosti Premier Wines & Spirits Richard Švéda.
Seriál | Vladimír Zuzák | 21. 1. 2015 | 4 komentáře
![Prodáváme byt: Inzerát má ukázat přednosti nemovitosti, ale lhát se nemá]()
Patnáct řádků textu, pět fotek a jedna cena – to je standardní inzerát na realitním serveru. Vaše omezené hřiště, na kterém musíte předvést to nejlepší, abyste zaujali. Aby vám zavolali, aby byt chtěli, aby ho koupili.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 30. 8. 2014 | 2 komentáře
![Od tramvaje k vibrátoru: Cesta designerky Anny Marešové]()
Uznání odborníků sklidila už za svůj projekt Tramvaj pro Prahu. Mediálně známá ale začala být až díky vítězství v Národní ceně za studentský design s kolekcí erotických pomůcek Whoop de doo. I když mohla jít pracovat do zahraničí, rozhodla se nakonec zůstat v Česku a rozjet vlastní podnikání, které se netočí jen kolem Venušiných kuliček a vibrátorů.
Sloupek | Michal Kašpárek | 4. 7. 2014 | 5 komentářů
![Facebook. Myšičko, a co teď?]()
Problém není, že Facebook experimentoval s emocemi svých uživatelů. Problém je, že neumíme na odhalení stále běžnějších experimentů reagovat líp než směsí rozhořčení a ignorance.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 3. 4. 2014 | 27 komentářů
![Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!]()
Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?
Rozhovor | Ondřej Tůma | 29. 3. 2014 | 6 komentářů
![Jakub Lohniský: Oblek vybírejte radši bez manželky]()
„Pomalu se dostáváme do fáze, kdy se lidi už tak nezajímají o samotnou značku, jako spíš o materiály a zákonitosti toho, jak se správně oblékat. Už nechceme být navlečení do polyesteru, nosit strakaté košile a boty na běhání. Je to podobné tomu, co se tu děje v gastronomii,“ říká v exkluzivním rozhovoru Jakub Lohniský, zakladatel značky Le Premier.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 22. 3. 2014 | 6 komentářů
![Jakub Lohniský: Chlapi chtějí všechno naráz, nebaví je courat po obchodech]()
„Lidi by tu měli pochopit, že když se jdou v neděli odpoledne projít do centra Prahy, tak by na sebe neměli navléknout tepláky a šusťákovou bundu,“ říká v rozhovoru pro server Peníze.cz zakladatel značky s pánskou módou Le Premier.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2014 | 1 komentář
![Sexuální marketing]()
Dali jsme na radu mediálního odborníka a marketingového experta, kterým je sousedovic malý Mirek. Tak schválně, co to udělá.
Komentář | Michal Kašpárek | 20. 12. 2013 | 24 komentářů
![Sleva pro pravičáky: blbý nápad, ale žádný zločin]()
Může sleva podněcovat k nenávisti? Kde končí a začínají práva a povinnosti podnikatelů? Je bonzování vizitkou Zemanových voličů?
Hra | Michal Kašpárek | 1. 11. 2013 | 54 komentářů
![Pořád není líp? Vygeneruj si nové hnutí!]()
Pokud se vašim dětem zavčas nerozzáří oči, vytvořte jim nový spasitelský projekt jediným klepnutím myší.
Sloupek | Ondřej Podlešák | 24. 10. 2013 | 6 komentářů
![A inženýři ekonomie mlčí. I před volbami]()
Je známý fakt, že většina české populace podceňuje výběr finančních produktů. A nejinak se chová v předvolebním období. Součástí finanční gramotnosti je totiž i výběr vhodné politické strany. Jím rozhodujete o tom, jak bude vypadat váš rozpočet. A rozhodně neplatí, že jeden hlas nic nezmění, ba naopak, jeden hlas mění vše. Nevěříte?
Analýza | Petr Hampl | 7. 10. 2013 | 11 komentářů
![Proč a jak volíme: Marketing, marketing a zas jen marketing]()
Parlament ovládne ten, kdo dokáže sehnat nejvíc peněz a pořídit za ně takovou kampaň, která nejvíc odpovídá tomu, co voliči chtějí slyšet. Volič tomu odmítá věřit, má přece svoji hlavu. A připustit si to je obtížné i pro samotné politiky – proto jsou taky jejich výkony tak žalostné. Přinášíme třetí díl analýzy našeho volebního chování z pera Petra Hampla.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 9. 2013 | 22 komentářů
![Povinná elektronická komunikace se sociálkou. Pro doktory ne, pro živnostníky jo? Stát to s námi neumí!]()
Povinné elektronické neschopenky příští rok nebudou. Lékařská komora hrozila, že pacienti přijdou o nemocenskou a část starších doktorů ordinaci zavře. Vybojovali si odklad na rok 2016. Jenže: co se odpustilo lékařům, bude od příštího roku (nejspíš) povinně platit pro živnostníky. Kdo vymůže odklad jim? Proč se měří různým metrem? A proč to s námi stát tak zoufale neumí?
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů
![Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství]()
Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 17. 8. 2013 | 3 komentáře
![Pavel Turek: U nás se tribuny zaplní, jen když se vyhrává]()
V marketingu se Pavel Turek dostal na špici. Jako zástupce tabákové společnosti spolupracoval s McLarenem, stájí formule 1, později pracoval přímo pro ni, a dokázal zorganizovat taškařice, které nejen přitáhly pozornost, ale ještě dnes se na ně vzpomíná. V pokračování rozhovoru jsme s Pavlem Turkem mluvili o sponzorování sportu a o sportovním marketingu v Česku, o fotbalovém bahně a samozřejmě také o tom, co on sám právě teď podniká.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 8. 2013 | 12 komentářů
![Dostihy nových bank: Zuno, Equa a Air bank. Jaké jsou průběžné výsledky?]()
Nové banky před dvěma lety slibovaly, že pořádně provětrají faldy zlenivělým bankovním tlouštíkům. Nasadily ostré tempo, ovšem zatím jsou všechny v červených číslech. Neznamená to ale zdaleka, že by jejich závod byl ztracený, běží se na dlouhé trati. Podívali jsme se na to, jak se na ní novým bankám zatím daří, v jaké kondici jednotliví borci jsou a jak se jim vyplácí styl, na který na začátku vsadili.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 8. 2013 | 1 komentář
![Pavel Turek: Muž, který chtěl vystřelit pilota formule 1 do vesmíru]()
Čeští fanoušci formulí 1 si Pavla Turka spojují s tímto sportem skoro stejně jako Michaela Schumachera. V exkluzivním rozhovoru s bývalým marketingovým manažerem McLarenu bude řeč o tom, jak vznikaly nejznámější reklamní akce za miliony dolarů a v čem je sponzoring ve formulích odlišný od ostatních populárních sportů.
Sloupek | Michal Kašpárek | 9. 8. 2013 | 7 komentářů
![Tři záhadné návyky „úspěšných“, které prostě nedávají smysl]()
Elita bývala vždycky poněkud výstřední. O špičkách i „špičkách“ současnosti to platí jakbysmet.
Sloupek | Michal Kašpárek | 17. 5. 2013 | 5 komentářů
![Toužíte po luxusu? Jděte po příbězích]()
Proč můžou slepé degustace vín dopadnout komicky? Nedílnou součástí všeho zboží jsou příběhy. Neochuzujete se o ně náhodou?
Co se děje | Vladimír Švorba | 21. 3. 2013 | 4 komentáře
![Hypotéka s prémií: Změny k lepšímu u České spořitelny?]()
Největší česká banka po dlouhé době přišla s něčím, co může být pro klienty opravdu zajímavé. Ke své hypotéce nabízí za určitých podmínek finanční prémii. A klient bažící po vlastním bydlení se nemusí bát sankce, když se mu podmínky po letech nebudou už tolik líbit.
Když se řekne | Martin Vlnas | 22. 1. 2013 | 6 komentářů
![Vstoupit, či nevstoupit do druhého pilíře? Dilema i pro finanční instituce]()
Drtivá většina analýz a komentářů hodnotí klady a zápory druhého pilíře pohledem klientů, pro které představuje vstup do „dvojky“ zásadní a nevratné životní rozhodnutí. Klíčové volby ale musela a stále musí činit i druhá strana barikády – finanční instituce.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 12. 1. 2013 | 19 komentářů
![Rudolf Náprstek: Kvalitní potraviny se dají koupit i v supermarketu]()
„Některé koncerny sponzorují neziskové informace a na oplátku od nich získávají ‚nezávislá‘ ocenění,“ komentuje předseda občanského sdružení Zdravá potravina kvanta značek kvality a původu, které potkáte na českých potravinách. Když před lety sháněl fakta o tom, co vlastně jí, zjistil, že neexistuje komplexní zdroj informací. Jako programátor tedy sám začal vytvářet jejích databázi...
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 13. 12. 2012 | 24 komentářů
![Konec světa se blíží, roztočte ty prachy! Co si o tom myslíte?]()
Většinou už jsme zapomněli proč, ale všichni víme, že jednadvacátého prosince má přijít konec světa. Zbývá nám týden a den. Čas na poslední velkou investici je tu. Jaká bude ta vaše?
Co reklama neřekla | Jan Müller | 19. 9. 2012 | 13 komentářů
![Malé peníze: Triky a převleky. Co na vás zkouší marketing finančních institucí]()
Tady neřekneme úplnou pravdu, tady to řekneme trochu složitěji. Napíšeme krásný úrok – a třeba si někdo nevšimne, že ho počítáme na tři roky a ne na rok, jak je v kraji zvykem. Aromatizováno, přibarveno. Takhle to na vás zkoušejí. Nedejte se.
Co se děje | Ondřej Tůma | 13. 9. 2012 | 14 komentářů
![Akční nabídky spořicích účtů. Jakými úroky nás banky lákají?]()
Jedničkou na trhu je od září Spořicí účet JINAK s úrokem 2,9 %. ING se rozhodla odměnit věrné klienty. Equa Bank přináší nadprůměrné zhodnocení těm, kteří z účtu nebudou vybírat. Air Bank sází na garanci TOP 3.