Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 24. 5. 2022 | 3 komentáře
![Pojišťovny čekají nové spory. Ústavní soud se zastal klienta]()
Někteří lidé, kteří si před lety sjednali investiční životní pojištění, mají šanci na vrácení víc peněz. Podle Ústavního soudu nemuseli hned od začátku vědět, že je smlouva neplatná.
Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře
![Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?]()
Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.
Co se děje | dTest | 16. 4. 2022 | 4 komentáře
![Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají]()
Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 13. 4. 2022 | 7 komentářů
![Už žádné falešné slevy. Ochrana spotřebitelů posílí]()
Obchodníci budou nově muset u zboží ve slevě uvádět nejnižší cenu, za kterou ho prodávali před poskytnutím slevy. Zakázány budou falešné spotřebitelské recenze na internetu. U nevyžádaných podomních prodejů budou moci kupující od smlouvy odstoupit do 30 dní.
Co se děje | Petr Kučera | 30. 3. 2022 | 2 komentáře
![Nevýhodný kurz DCC umožní blokovat i největší banka]()
Politici nenašli odvahu k přísnější regulaci „služby“ DCC. Přesto může být letošní rok zlomový: Česká spořitelna se přidá k menším bankám a ukáže, že klienty lze chránit líp.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 7. 3. 2022 | 3 komentáře
![Zdražili vám energie správně? Úřad radí, kdy nemusíte platit víc]()
Postup oznámení o zvýšení ceny – tedy to, jak dodavatel musí informovat spotřebitele – má pevná pravidla. Pokud je dodavatel poruší, nemá na úhradu zvýšené ceny nárok, zdůrazňuje Energetický regulační úřad.
Co se děje | Jana Divinová | 7. 2. 2022 | 30 komentářů
![Konec otravných volání. Jak funguje stopka na nevyžádané hovory]()
Ty nejlepší hrnce, energie za opravdu výhodnou cenu nebo třeba neodolatelně výnosná investice. S takovými nabídkami by už vám neměl nikdo volat – jestli jste s tím předem nesouhlasili. Přísnější pravidla, která přinesla letošní novela, ale začnou naplno fungovat až od července. V čem pomůže a na co si dál dávejte pozor?
Co se děje | Olga Skalková | 9. 12. 2021 | 23 komentářů
![Každý sedmý se chytí. Útoků na bankovní účty prudce přibylo]()
Už to nemusí být jenom hloupý e-mail se špatnou češtinou. Zavolají vám z čísla, které vypadá jako bankovní. Pokusy o podvod jsou čím dál chytřejší. Oproti loňsku je jich i několikanásobně víc, přiznávají banky.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 6. 12. 2021 | 50 komentářů
![Takhle vám vyberou účet. Pozor na novou vlnu podvodů]()
Česká bankovní asociace varuje klienty bank před novou vlnou podvodných útoků. Podvodníci využívají předvánočního shonu, stresu a nepozornosti klientů. Pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je donutí vybrat úspory a vložit na podvodné účty prostřednictvím bictoinových bankomatů na kryptoměny. V mnoha případech si na jméno klienta vezmou i půjčku.
Aktuality | Jiří Hovorka | 30. 11. 2021 | 11 komentářů
![Pozor na investiční tokeny. Nedejte na reklamu, varuje úřad]()
Ministerstvo financí varuje před takzvanými investičními tokeny.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů
![Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek]()
Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.
Aktuality | Jiří Hovorka | 21. 10. 2021 | 1 komentář
![Energošmejdi nabízejí „pomoc“. Vyjde draho, varuje úřad]()
Na Energetický regulační úřad (ERÚ) se obracejí první desítky lidí se stížnostmi na takzvané energetické šmejdy, kteří se snaží zneužít ukončení dodávek energií od společností ze skupiny Bohemia Energy. Nepoctiví prodejci lidem nabízejí pomoc s výběrem nového dodavatele, ale jejich služby ale mohou přivést zákazníky do ještě větších problémů, varuje ERÚ.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021
![Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál]()
Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.
Rozhovor | Jiří Hovorka | 12. 10. 2021 | 20 komentářů
![Na triky s fixací si posvítíme. Lidem zbývá pár dnů na klíčový krok, říká radní ERÚ]()
Po nekalých obchodních praktikách dodavatelů tvrdě půjdeme. Pokud se prokáže pochybení, budeme jej přísně posuzovat a postihovat, říká v rozhovoru Markéta Zemanová, členka Rady Energetického regulačního úřadu. Spotřebitelům radí, co teď mají na rozbouřeném trhu s energiemi dělat.
Aktuality | Jiří Hovorka | 8. 10. 2021 | 3 komentáře
![Zrušené fixace už řeší úřad. Dodavatelům hrozí pokuty]()
Energetický regulační úřad (ERÚ) prošetřuje dodavatele energií kvůli podezřelému ukončování fixací cen a předčasnému vypovídání smluv.
Jak na to | Petr Kučera | 7. 10. 2021 | 27 komentářů
![Chtějí vám zdražit energie. Tady je návod, co dělat]()
Jak poznat, že mám ceny skutečně zafixované? Vyplatí se přejít na účtování podle vývoje cen na burze? Může po mě dodavatel chtít vyšší zálohy? Mám si teď domluvit fixaci? Můžu si stěžovat na nekalé obchodní praktiky? Přinášíme odpovědi na nejčastější otázky.
Co se děje | Jiří Hovorka | 2. 10. 2021 | 149 komentářů
![Pojistka proti zdražení energie? Fixace byl jenom trik]()
Jeden z největších dodavatelů energií v Česku, společnost Bohemia Energy, prudce zdražuje. Klientům nepomohla ani sjednaná fixace ceny. Co teď mohou dělat?
Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře
![Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby]()
Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.
Co se děje | Veronika Hejná | 12. 8. 2021 | 30 komentářů
![Konec otravného volání. Telemarketing odmítnete snadněji]()
Dosavadní zákon předpokládá, že o nevyžádané hovory máte zájem, pokud jste je nezakázali u vašeho operátora. Během roku 2022 se mají pravidla otočit. Firmy budou moci volat jen lidem, kteří s tím předem výslovně souhlasili.
Aktuality | Jiří Hovorka | 2. 6. 2021 | 26 komentářů
![Opravdu chcete přijít o peníze? Neuvěřitelná cesta s podvodníkem]()
O zhruba 200 tisíc korun přišel minulý týden 36letý muž ze Šumperska. Stal se obětí vishingu, tedy podvodné praktiky, která se teď v Česku rychle šíří.
Co se děje | Veronika Hejná | 28. 4. 2021 | 5 komentářů
![Naše firma nehraje fér! Za udání už nemá hrozit výpověď]()
Pokud váš zaměstnavatel porušuje zákon, zapískejte na varovnou píšťalku. Nový zákon o ochraně takzvaných whistleblowerů vás prý ochrání před odvetou.
Když se řekne | Renata Lichtenegerová | 18. 10. 2020 | 9 komentářů
![Med posílí imunitu. Dejte si ale pozor, co kupujete]()
Lehce se falšuje a dobře prodává. Pro podvodníky je lákavou komoditou, a to i po velkých kauzách s antibiotiky a doslazováním, které trh částečně očistily. Supermarkety si kvalitu víc hlídají, podvodníci však změnili strategii.
Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020
![Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete]()
Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?
Aktuality | Jiří Hovorka | 15. 6. 2020 | 3 komentáře
![Operátoři ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu]()
Všichni tři velcí operátoři zrušili poplatek, kterým svým zákazníkům od dubna ztěžovali využití jednoho z nových práv podle zákona o elektronických komunikacích.
Co se děje | Jiří Hovorka | 22. 5. 2020 | 9 komentářů
![Chcete vrátit kredit, zaplaťte. Operátoři vyzráli na nový zákon]()
Zbylo vám 180 korun na nevyčerpaném kreditu u operátora, od něhož odcházíte? Podle nového zákona žádný problém. Zaplaťte 199 korun a jsou vaše!
Co se děje | Veronika Hejná | 27. 4. 2020 | 5 komentářů
![Konec falešných hodnocení. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit]()
Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Různá tržiště, srovnávače nebo třeba portály nabízející ubytování či recenze různých podniků budou muset vysvětlit, jak ověřují, že je píší skuteční zákazníci.
Co se děje | Jiří Hovorka | 1. 4. 2020 | 8 komentářů
![Operátora už změníte snadněji. Musí vrátit i kredit]()
Od dubna platí nové podmínky. Levněji, snadněji a rychleji opustíte nejenom mobilního operátora, ale třeba i poskytovatele internetu nebo kabelové televize.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
![Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat]()
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů
![Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší]()
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Jak na to | Jana Poncarová | 5. 9. 2019 | 9 komentářů
![Chcete ušetřit, dostanete pokutu. Stížností na aukce energií přibývá]()
Aukční firmy slibují, že vám vysoutěží tu nejlepší cenu elektřiny nebo plynu. Možná to dokážou. Ale možná na vás místo úspory vyrukují s pokutou. Jak nenaletět?