Co se děje | Jiří Hovorka, Petr Kučera | 15. 6. 2020 | 14 komentářů
Koronavirová karanténa urychlila plány na rušení některých poboček nebo jejich přechod na čistě poradenskou funkci. Revoluci ale nechystáme, říkají banky.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 6. 2020 | 1 komentář
Bankovní pobočku navštívilo během koronavirové epidemie 19 procent klientů. Vyplývá to z internetového průzkumu projektu Česko v datech, který proběhl na vzorku 1058 lidí prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.
Aktuality | Jiří Hovorka | 3. 9. 2020 | 1 komentář
Česká spořitelna prodloužila na vybraných pobočkách v krajských městech otevírací dobu. Nově je otevírá už v osm ráno místo standardní deváté hodiny.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 9. 2020 | 13 komentářů
První část změn už je venku od letošního léta: ČS má poprvé v nabídce účet, který nabízí základní služby zdarma bez podmínek. Druhá část přijde v lednu: Zdraží transakce na přepážkách, klienti od 70 let je ale budou mít bez poplatku.
Co se děje | Jiří Hovorka | 8. 9. 2020 | 2 komentáře
Komerční banka od prosince zdraží papírové výpisy a některé další služby. Končí s baťovskými cenami s devítkou na konci. Na účet zdarma to zatím nevypadá.
Co reklama neřekla | Petr Kučera | 13. 10. 2020 | 18 komentářů
Je to záhada. Přes všechny inovace a digitalizace vám většina bank nedokáže zrušit účet online. Koronavirová omezení náhle mizí a cesta na pobočku prý vůbec není zbytečná.
Co se děje | Veronika Doskočilová, Petr Kučera | 29. 10. 2020 | 8 komentářů
Raiffeisenbank skoncovala s papírovými příkazy. Lidé, kteří chtějí zadat platbu osobně na pobočce, se už nevyhnou internetovému bankovnictví. Pomůže jim obsluha.
Aktuality | Petr Kučera | 30. 10. 2020 | 4 komentáře
Komerční banka od pondělí 2. listopadu omezí otevírací dobu svých poboček. „Cílem je dále omezit možnost šíření koronaviru a ochránit tak naše zaměstnance a klienty,“ říká Miroslav Hiršl, člen představenstva Komerční banky.
Jak na to | Veronika Doskočilová | 18. 12. 2020 | 1 komentář
Koronavirová krize ukázala, že některé banky mají v digitalizaci pořád co dohánět. Ani aktivní internetové bankovnictví nemusí vždycky stačit k tomu, aby přes něj klient mohl prodat investice v podílových fondech.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 1. 2021 | 15 komentářů
ČSOB udělá na jaře další krok k úplnému spojení se svou dříve samostatnou značkou Poštovní spořitelna. Sjednotí internetové bankovnictví, chystá i novou mobilní aplikaci. Zároveň změní ceny některých služeb na pobočkách – většinou je zdraží.
Co se děje | Petr Kučera | 3. 2. 2021 | 8 komentářů
Změny sazebníku a obchodních podmínek, které od 1. dubna zavádí Moneta Money Bank, vypadají na první pohled rozsáhle a týkají se různých oblastí. Běžných situací, do nichž se dostávají klienti ovládající účet přes internet, se však většinou nedotknou.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2021 | 4 komentáře
Českomoravská stavební spořitelna se víc propojí s ČSOB, do skupiny se víc začlení i Hypoteční banka. Vrcholí také slučování Poštovní spořitelny s mateřskou bankou. Vidět to bude jak na pobočkách, tak v novém internetovém a mobilním bankovnictví. O roce velkých změn jsme si povídali s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty.
Co se děje | Olga Skalková | 11. 3. 2021 | 3 komentáře
Po uvolnění omezení se vrátíme k předchozímu stavu, plánují banky. Koronavirus však může přinést větší změnu, než to loni vypadalo. Digitalizace skokově stoupla. I když většina poboček přežije, jejich podoba se dál výrazně promění.
Rozhovor | Olga Skalková | 7. 4. 2021 | 14 komentářů
Česká spořitelna neplánuje dramatické snižování počtu poboček. Urychluje však jejich přechod do bezhotovostního a poradenského konceptu. „Ruku v ruce s tím budeme instalovat stále více vkladomatů,“ říká v rozhovoru Marek Blaha, ředitel distribuce, klientského centra a segmentu retailových klientů.
Aktuality | Jiří Hovorka | 29. 4. 2021
Komerční banka upravuje od začátku května otevírací dobu všech svých 241 poboček.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 5. 2021 | 4 komentáře
Více než třetina poboček Sberbank zůstane bez pokladen. Jejich funkci převezmou vkladomaty, které banka letos zprovoznila díky modernizaci své bankomatové sítě.
Co se děje | Olga Skalková | 28. 6. 2021 | 18 komentářů
Banky ruší pokladny na pobočkách. Částečně je nahrazují vkladomaty, které však většinou nepřijímají mince. Čím dál víc klientů tak nemá jednoduchou možnost, jak vložit hotovost na vlastní účet. Podle České národní banky to neporušuje zákon.
Co se děje | Olga Skalková | 17. 9. 2021 | 5 komentářů
Vysvětlíme vám, kdy se tahle služba může hodit, proč o ni Češi nemají zájem a na co si dát pozor.
Co se děje | Olga Skalková | 23. 9. 2021
Na nových pobočkách se potkáte s akustickými boxy, mincomaty i měniči bankovek. Bankéři se mají více zaměřit na finanční poradenství. Do pěti let má být nový koncept na třetině poboček Komerční banky.
Aktuality | Jiří Hovorka | 4. 10. 2021
Česká spořitelna začíná nabízet schůzky prostřednictvím přímého bankovnictví George. Chce přesunout část poradenství do online prostoru.
Komentář | Michal Skalický | 17. 10. 2021 | 3 komentáře
Mezi lety 2014 a 2020 klesl počet bankovních poboček téměř o čtvrtinu a banky nechtějí na pobočkách poskytovat běžný servis. Digitalizace tento trend ještě uspíší, píše v komentáři Michal Skalický, který se podílí na budování nové banky ze skupiny Partners.
Aktuality | Petr Kučera | 26. 10. 2021 | 10 komentářů
Skoro dvěma třetinám (64,3 %) klientů tuzemských bank vadí poplatky za převod mezi různými účty. Vedle dalších poplatků ale často zmiňují i nezbytné osobní návštěvy poboček kvůli maličkostem či formalitám, nutnost opětovného zadávání stejných informací nebo fakt, že banka nemá přehled o potřebách konkrétního klienta.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 11. 2021 | 9 komentářů
Druhá největší banka podle počtu klientů má od 1. listopadu nový sazebník. Zdraží některé služby na pobočkách, jinak nepřináší zásadní změny. Tu hlavní – vedení účtu zdarma bez podmínek – spustila ČSOB už od dubna.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 11. 2021 | 2 komentáře
Za poslední tři roky výrazně klesl počet bezpečnostních schránek i bankovních poboček, které je nabízejí. Chybí hlavně schránky menších rozměrů. Zlepšení je v nedohlednu.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 12. 2021 | 11 komentářů
Hlavní zjištění? Banky už při osobní schůzce tolik netlačí na prodej. Průzkumníci, kteří se tvářili jako reální klienti, zkoumali třeba i čistotu poradce a jeho stolu nebo počet obsluhujícího personálu.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 2. 2022 | 18 komentářů
O nejbližších plánech Fio banky jsme si povídali s Janem Bláhou, který je jejím obchodním ředitelem a členem představenstva.
Co se děje | Petr Kučera | 4. 2. 2022 | 18 komentářů
Dubnová změna sazebníku nepotěší hlavně klienty, kteří chodí na pobočku. Radost ale může udělat dětem.
Rozhovor | Olga Skalková | 2. 3. 2022 | 1 komentář
Jaké novinky chystá Česká spořitelna na pobočkách a v digitální obsluze klientů? Kolik jich loni získala? To jsou hlavní témata rozhovoru s Petrem Ropickým, který je od října novým ředitelem distribuce ČS a zodpovídá tak za celou její retailovou síť včetně klientského centra.
Rozhovor | Olga Skalková | 8. 3. 2022 | 14 komentářů
ČSOB chce část poboček převést na expozitury, které nebudou otevřeny pět dní v týdnu a nebudou mít vlastní vedení. V rozhovoru s Janem Sadilem, který má v představenstvu ČSOB na starosti služby pro takzvané retailové klienty, jsme mluvili také o přejmenování Poštovní spořitelny nebo chystaných platbách na číslo mobilu.
Co se děje | Olga Skalková | 16. 5. 2022 | 10 komentářů
Od roku 2013 ubyla v Česku víc než čtvrtina bankovních poboček. A čeká se další pokles – přinejmenším kvůli spojení dosavadních konkurentů.