Analýza | Ondřej Tůma | 24. 10. 2011 | 13 komentářů
![Srovnání: Která z nových bank má nejlevnější běžný účet]()
Poplatky u velkých bank mě už štvou! Co všechno si ti vydřiduši účtují? Podobné nářky bankovních klientů mají na svědomí nástup nových bank na český finanční trh. Která z nich nabízí nejlepší běžný účet?
Co se děje | Michal Höschl | 10. 2. 2011 | 41 komentářů
![A kdo platí ty pobočky na každém rohu, Tomáši?]()
Reklamám na Českou spořitelnu se nedá utéct. A také se – aspoň podle těch reklam – nedá utéct jejím pobočkám. Jsou na každém rohu, vedou do nich každé třetí dveře. Kolikpak asi provoz těch domů stojí? Kdo ho platí? A nejsou zbytečné?
Co se děje | František Mašek | 19. 1. 2011 | 70 komentářů
![Nejvstřícnější bankou je GE Money Bank]()
Češi jsou považováni za konzervativní, což jim ale nijak nebrání v hledání „banky snů“. Často však bohužel spíše teoreticky. Zajímavé vodítko při tomto hledání nabízí projekt nejvstřícnější banka, pojatý šířeji než řada jiných hodnocení. Loni se jí stala GE Money Bank. Jaký je váš favorit?
Co se děje | František Mašek | 17. 12. 2010 | 1 komentář
![Do kdy a jak je možné uhradit letošní účty v bance?]()
Většina bank má na Štědrý den zavřeno. Na Silvestra naopak všechny otevřou, byť většinou na kratší dobu, než obvykle. V některých je i 31. prosince možné zaplatit například stavební spoření za rok 2010. Proč ale nechávat podobné platby na poslední chvíli?
Analýza | Jan Stuchlík, Patrik Nacher | 15. 9. 2010 | 37 komentářů
![Nejlevnější účet roku 2010: premiérové vítězství Fio Běžného účtu]()
Už potřetí prošly servery Peníze.cz a Bankovnípoplatky.com sazebníky bank, aby našly nejlevnější běžný účet pro průměrného klienta českých bank. Letos poprvé zvítězila Fio banka s Běžným účtem.
Co se děje | Petr Kučera | 23. 10. 2009
![Banky lákají klienty na internet, poboček je přesto víc]()
Miliontého uživatele internetového bankovnictví oslavila před pár dny Česká spořitelna. Už čtyři pětiny transakcí provádějí její klienti přes internet. Některou z forem přímého (internetového nebo telefonního) bankovnictví využívají už také dvě třetiny zákazníků ČSOB a Poštovní spořitelny.
Když se řekne | redakce Peníze.CZ | 19. 6. 2009 | 1 komentář
![Nejzajímavější bankovní pobočka: Hlasujte a vyhrajte]()
Představili jsme vám desítku poboček, na které jsou jednotlivé české banky hrdé. Teď je na vás, abyste zvolili tu, která se vám zdá nejzajímavější. Ukažte bankám, do jaké pobočky byste chodili nejraději, a můžete vyhrát.
Komentář | Miroslav Zeman | 28. 5. 2009 | 4 komentáře
![Poslat dopis? Na poště si počkáte i hodinu.]()
Chcete poslat či převzít balíček, dopis či požádat o výpis z rejstříku kontaktního místa CzechPointu na pobočce České pošty? Čekat můžete i více než hodinu. Některé pobočky České pošty totálně zklamaly.
Když se řekne | Michal Obrázek | 4. 3. 2009 | 3 komentáře
![Ideální banka II: věrné klienty banka náležitě odmění]()
Ideální banka si svých klientů patřičně cení. Sestavuje pro každého klienta tzv. Index loajality, podle něhož ho odmění například vyšší úrokovou sazbou u termínovaného účtu. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.
Když se řekne | Michal Obrázek | 2. 3. 2009 | 3 komentáře
![Ideální banka I: videobankéř poradí, co s penězi]()
Internetbanking ideální banky nabízí videokonzultace i sjednání osobní schůzky na pobočkách. Ty jsou téměř všude, stejně jako bankomaty, z nichž lze zadarmo vybírat. Tak si představuje budoucnost vítěz soutěže Ideální banka 21. století.
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 1. 2008 | 16 komentářů
![Zážitky z terénu aneb jak jsme nakupovali životní pojištění]()
Klientka, která nemá o životním pojištění ani potuchy a přesto si chce nějaké sjednat, by ve čtyřech ze sedmi námi vybraných pražských poboček pojišťoven moc dobře nenakoupila. Vypovídá o tom sedm příběhů, jak lze koupit a na druhé straně prodat něco, čemu klient nerozumí.
Jak na to | Věra Tůmová | 8. 1. 2008 | 18 komentářů
![Pojišťovny klientům při koupi životního pojištění moc nepomůžou]()
Kdo uvažuje o sjednání životní pojistky, měl by si koupi pořádně promyslet a prostudovat co nejvíce informací. Spoléhat se na to, že v pojišťovnách se vše potřebné dozví od jejich zaměstnanců, totiž většinou nemůže. Ukázal to náš test, v němž jsme se pokusili sjednat životní pojištění v sedmi pražských pobočkách vybraných pojišťoven.
Akcie | Pavel Slavík | 4. 12. 2007 | 2 komentáře
![Akcie: Německo i Amerika na růstové vlně]()
Pražská burza přerušila sérii čtyř klesajících týdnů v
řadě. Index PX v pátek zavíral na 1 774,10 bodech, což
znamená lehké posílení o 0,35 %.
Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů
![Bez poplatků. No konečně.]()
Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.
Banky | Věra Tůmová | 26. 11. 2007
![České banky na internetu dohánějí Evropu]()
Velké tuzemské banky připravují modernizaci aplikací internetového bankovnictví. Kromě správy účtu bude možné brát si přes internet půjčky či investovat do podílových fondů. Banky rovněž slibují větší komfort při užívání a lepší bezpečnost.
Podílové fondy | Roman Stuchlík | 22. 11. 2007 | 2 komentáře
![Superlevné indexové fondy v ČR chybí]()
Základem investičního úspěchu je nízká nákladovost investičních produktů, tvrdí zastánci indexových fondů. V ČR zatím levných „indexovek“ na výběr moc není. Situaci zachraňuje jen KBC.
Analýza | Petr Fejtek | 19. 11. 2007
![Fondy: Nervózní očekávání nadílky]()
Přestože do fondů přišla jen třetina miliardy, dosáhly nákupy smíšených, akciových a zajištěných více než dvojnásobné výše 700 milionů korun. Přes 350 milionů totiž opět uprchlo z peněžního trhu a dluhopisových fondů.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
![Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení]()
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Platební karty | Milan K. Osvaag | 8. 8. 2007 | 12 komentářů
![Platnost platební karty ohlídá bankomat]()
Na konec platnosti platební karty většinou upozorní bankomat, email nebo výpis z účtu. Kdo chce automatické obnovování karty zrušit, musí si hlídat lhůty, v nichž to lze učinit. Jinak zaplatí další roční poplatek.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Cestování | Michal Pravda | 25. 6. 2007 | 1 komentář
![DOVOLENÁ 2007: Co dělat, když v zahraničí onemocníte, ztratíte doklady nebo peníze]()
Bez cestovního pojištění se musí cestovatel připravit na placení poplatků u lékaře. Když ztratí nebo mu ukradnou peníze, může si je nechat poslat specializovanými firmami.
Dítě | Kateřina Boušová | 21. 3. 2007
![Děti a peníze: jak to jde dohromady?]()
Jakým způsobem rodiče v Americe, Africe, Evropě nebo na Dálném východě učí svoje děti finanční zodpovědnosti? Které děti se učí utrácet a které naopak investovat? V jakém věku dětí rodiče s finanční výchovou začínají? Ve které zemi děti dostávají kapesné, aniž by "hnuli prstem", a které děti si naopak musejí každou "korunu" zasloužit?
Články | Josef Janda | 13. 12. 2006 | 5 komentářů
![Jak "finanční poradci" lákají obětní beránky]()
V České republice zuří lítý boj mezi jednotlivými poradenskými firmami, které využívají nejrozmanitější způsoby a techniky pro získání klienta. Jaké chování a postupy finančních poradců či zprostředkovatelů finančních produktů mohou být signálem, že "něco není v pořádku"?
Články | Dana Chytilová | 23. 11. 2006
![Zabezpečí vaše peníze pojištění platební karty proti jejímu zneužití?]()
Má cenu pojistit si platební kartu proti zneužití? Můžete si právě k té vaší pojištění sjednat? Nebo už dokonce pojištění obsahuje? A víte, že od příštího roku bude jedna banka ručit za vaše peníze, aniž byste si pojištění vůbec pořizovali? Nejen toto se dozvíte v našem článku.
Články | Roman Stuchlík | 3. 10. 2006
![Podílové fondy a riziko zpronevěry aneb co když to někdo ukradne?]()
Riziko zpronevěry je u investic do otevřených podílových fondů sníženo na minimum. Zásluhu na tom má oddělení majetku investora od majetku investiční společnosti. Šance, že se peníze "někde ztratí", se blíží nule. Čím to je? Co se stane, když se investiční společnost, broker či depozitář dostanou do ekonomických problémů? A jak je možné, že u některých obchodníků s cennými papíry lidé přišli o peníze?
Články | Kateřina Boušová | 17. 8. 2006
![Co všechno nabízí státní podpora bydlení?]()
Kupujete nemovitost, chystáte se stavět či rekonstruovat a sháníte peníze? Nebo už bydlíte, ale chybí vám peníze na provoz domácnosti? Připravili jsme pro vás přehled státních podpor, které můžete získat a poradíme vám i jak je získat. Dozvíte se, jaké podmínky musíte splnit, kolik vám stát na bydlení půjčí (případně formou příspěvku na bydlení "věnuje") a co pro to musíte udělat.
Články | Dana Chytilová | 19. 4. 2006
![Na nákupy s úvěrovou kartou a s rozumem]()
Koupili jste si něco třeba k Ježíšku na splátky? Počítejte s tím, že se vám již brzy ve schránce objeví takzvaná nákupní úvěrová karta. Ta bývá často zaměňována s kartou kreditní, na rozdíl od ní má však více nevýhod. Jaké konkrétně se dočtete dál.
Články | Dana Chytilová | 31. 3. 2005
![Pozor na finanční podvodníky, triků mají spoustu]()
Zvolili jste jako podpisový vzor podpis, který běžně používáte? Pak podle České bankovní asociace ulehčujete podvodníkům zneužití vašich osobních údajů. Na pobočkách bank vám však neporadí, že vybrat odlišný podpisový vzor může být mnohem bezpečnější. Jaké další bezpečnostní triky byste měli znát?
Články | Ivan Špirakus | 13. 10. 2004
![Rating zajišťoven: poněkud jiná káva]()
Většina pojišťoven v ČR má jen tzv. pi (public information) rating, nechová se tedy ke klientům příliš otevřeně. Při volbě svého zajištění však pojišťovny rating příslušné zajišťovny striktně vyžadují a dokonce se jím často chlubí. Přečtěte si, co se stalo jedné z největších zajišťoven na světě, jako varování před podceňováním významu plnohodnotného ratingu.