Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti

Kvíz | Petr Kučera | 28. 11. 2021

Proč byl u Schillerové Finfo? Ukažte své znalosti
+23

Ministři se mění, ale ty nejdůležitější postavy zůstávají. Nemaskujte vědomosti a vyzkoušejte si kvíz!

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami

Rozhovor | Pavla Adamcová | 8. 2. 2024

Řetězce zkoušejí, co jim projde, říká právnička o kouzlení se slevami
+22

Řada obchodníků stále nepočítá slevy tak, jak by podle už rok platných unijních pravidel měla. Cenovkami často matou zákazníky. „Ta vynalézavost je neuvěřitelná,“ říká v rozhovoru Veronika Odrobinová, advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton.

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?

Co se děje | Ondřej Tůma | 9. 11. 2010

Trefil se T-Mobile s Chuckem Norrisem do černého?
+22

Společnost T-Mobile se letos rozhodla změnit ve své předvánoční reklamní kampani stávající marketingovou strategii. Může se jí ale drahá kampaň s americkým hercem Chuckem Norrisem vyplatit?

Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná

Co si o tom myslíte | Gabriel Pleska | 12. 3. 2015 | 14 komentářů

Odevzdejte prachy! Podprahová reklama už nebude zakázaná
+22

V jednom odstavci tohoto textu jsou slova poskládaná tak, že jejich první písmena dají dohromady název oblíbené cukrovinky. Po přečtení článku, kliknutí na Líbí a jeho odeslání na Facebook se zvednete a v nejbližší sámošce strčíte do košíku aspoň pět kousků. Ať jste tlustý na tři prsty.

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME

Analýza | Juraj Urbančík | 3. 5. 2013

Firmy pražské burzy očima Klubu investorů: CME
+22

Sledujete Novu, znáte slovenskou Markízu? Nejen tyto vysílací kanály patří do portfolia nadnárodní skupiny CME, která operuje na mediálním trhu střední a východní Evropy. A otravujou vás reklamní přestávky? Jen nečekejte, že reklamní byznys nese tučné zisky a společnost se topí v penězích. Opak je pravdou, společnost má pořádné dluhy. Její akcie jsou vysoce volatilní, trend dlouhodobě klesající. Dojde ke zvratu?

Bez poplatků. No konečně.

Komentář | Patrik Nacher | 28. 11. 2007 | 6 komentářů

Bez poplatků. No konečně.
+21

Odpůrci vysokých bankovních poplatků dostali konečně, co chtěli. Polská mBanka nabízí vedení účtu i transakce zdarma. Úspěšná ovšem bude, jen pokud přiměje konzervativní Čechy opustit jistotu svých bank a svěřit své peníze dravé konkurenci.

Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách

Kvíz | Gabriel Pleska | 25. 6. 2023

Změnily tvář, poznáte je? Kvíz o značkách a firmách
+20

Firmy mění identitu jako lidi: buď chtějí být víc in, začít nový život, nebo něco strašně pokazily. Nebo je někdo koupí – to už u lidí tolik nebývá, rozhodně ne u nás. A v našem kvízu půjde o firmy, které známe právě z Česka.

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek

Co se děje | Petr Kučera | 3. 11. 2021 | 13 komentářů

Banka snížila úrok na spoření dřív, než slíbila. Klienti mají šanci na doplatek
+17

Podle finančního arbitra bylo oznámení na webu banky o nesnížení úroku natolik konkrétní, že ho lze považovat za veřejný příslib, který má přednost před všeobecnými obchodními podmínkami.

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit

Co se děje | Petr Kučera, Veronika Hejná | 26. 10. 2022 | 2 komentáře

Konec falešných recenzí. E-shopy musí ukázat, proč jim věřit
+17

Pravidla pro uživatelské recenze i hodnocení zboží a služeb na internetu se zpřísní. Weby by měly vysvětlit, jak ověřují, že je píšou skuteční zákazníci. Za falešná hodnocení jim bude hrozit trest.

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 30. 9. 2008 | 7 komentářů

Flexibilní hypotéka, která netančí, jak vy pískáte
+17

Komerční banka oživila v podzimní reklamní kampani Flexibilní hypotéku. Upozorňuje na její hlavní výhodu, totiž možnost úpravy splátek. Ačkoli to není z reklamních textů zřejmé, je to výhoda jen pro někoho. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní

Analýza | Jan Stuchlík | 2. 7. 2009 | 9 komentářů

Na kult spotřeby doplácejí ti nejméně majetní
+17

Spoření je pro trpělivé, dnes ale chtějí všichni všechno hned a na dluh. Této logice podléhají v Evropě i Americe čím dál víc lidé s nízkými příjmy. Díky úvěrům si mohou aspoň chvíli připadat bohatí. Jenže jen do doby, než jim splátky přerostou přes hlavu.

Na Slovensku mají všechno větší

Články | Tomáš Skřivánek | 20. 2. 2002

Na Slovensku mají všechno větší
+16

Možná ne úplně všechno, ale problémy s obchodníky ve stylu tuzemské KTP Quantum určitě. Vždyť každý z trojice největších slovenských problémů vybral minimálně pětkrát více peněz než tuzemská "jednička" – krachující KTP.

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly

Analýza | Jakub Balada | 27. 11. 2023 | 1 komentář

Kdo počítá slevy férově a kdo ne. Black Friday poprvé s novými pravidly
+16

Zákon o ochraně spotřebitele od letoška zpřísnil. Kouzlení se slevami by mělo být těžší. Jak to vypadá v praxi, ukazuje nová analýza Hlídače shopů. Zaměřila se na slevy během letošního Black Friday.

Feministky (zase) ubližují hezkým holkám z chudých rodin!

Komentář | Petr Hampl | 25. 3. 2013 | 30 komentářů

Feministky (zase) ubližují hezkým holkám z chudých rodin!
+15

Zatímco dcera dojičky nebude schopna soutěžit s dcerou ministryně v cílevědomosti ani analytických schopnostech, bez větších problémů se jí vyrovná ve schopnosti rozepnout si na blůzičce knoflík navíc. To vysvětluje, proč se mezi bohatými a vzdělanými tak často setkáme s názorem, že žena nemá být vnímána jako sexuální objekt. A pomůže nám to také lépe pochopit Sexistické prasátečko.

Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky

Sloupek | Michal Kašpárek | 29. 11. 2013 | 25 komentářů

Sexistické prasátečko konečně vysvětlené i pro křupáky
+15

Nikdy není pozdě na to pochopit, proč někomu vadí sex v reklamách nebo že anticena není trest smrti ukamenováním.

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 18. 8. 2017 | 4 komentáře

Očima expertů: Fotbalista za šest miliard! Nemravné?
+15

Zbláznili se majitelé klubu Paris Saint-Germain, když za brazilskou hvězdu Neymara zaplatili astronomickou částku takřka šesti miliard korun? Může se jim to ekonomicky vyplatit, nebo měli i jinou motivaci? A jsou přestupní a platové částky ve vrcholovém sportu ještě smysluplné?

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys

Rozhovor | Ondřej Tůma | 10. 3. 2012 | 12 komentářů

Skrz.cz: Z víkendového koníčku milionový byznys
+15

V rozhovoru s Petrem Kováčikem, ředitelem serveru Skrz.cz, se dozvíte, jak fungují agregátory slev. Proč se nechce nechat slevovými stránkami zatáhnout do jejich vlastních bojů. A kam se bude tento byznys v nejbližší době ubírat.

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst

Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 9. 2011 | 5 komentářů

Daniel Köppl: Nejde jen neustále růst
+14

Mediální expert Daniel Köppl je pověstný svými kritickými názory. Servítky si nebral ani v našem rozhovoru. Lidé z médií a marketingu, zadavatelé reklamy – na nikom nezůstala nit suchá.

Úročení na spořících účtech potichu klesá

Co se děje | Věra Tůmová | 8. 1. 2009 | 12 komentářů

Úročení na spořících účtech potichu klesá
+14

Úrokové sazby u spořících účtů klesají. Úročení přes tři procenta nabízejí jen menší banky a družstevní záložny. Další pokles nelze vyloučit vzhledem k očekávanému snižování klíčových sazeb České národní banky.

Ošidné vánoční štěstí na splátky

Jak na to | Táňa Chadrabová | 17. 12. 2007 | 8 komentářů

Ošidné vánoční štěstí na splátky
+14

Vánoce jsou za dveřmi a banky i splátkové společnosti si mnou ruce. Zadlužovat se kvůli dárkům sice příliš prozíravé není, ale kdo to bez úvěru nevydrží, měl by alespoň pořádně počítat a před podpisem si pečlivě přečíst úvěrovou smlouvu.

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji

Co reklama neřekla | Věra Tůmová | 23. 10. 2008 | 14 komentářů

Nenaleťte balónům! Úspory u LBBW nerostou nejrychleji
+13

LBBW se v reklamní kampani holedbá, že na nabízeném spořícím účtu zhodnotí úspory klientů nejrychleji ze všech bank. Na trhu jsou ale i výnosnější účty. Rozhodli jsme se proto, že reklamu uvedeme na pravou míru.

Jak uspokojit Miloše, aneb stavební spořitelny chodí brzy

Články | Petr Vykoukal | 4. 9. 2000

Jak uspokojit Miloše, aneb stavební spořitelny chodí brzy
+13

Uvažujete o stavbě domu a při jeho financování chcete kromě hypotéky využít i stavebního spoření. Běžná situace, kterou řeší stále více lidí. Jaké jsou možnosti, jsme zjišťovali v testu obchodních zástupců.

Ušetřete na bankovních poplatcích: zrušte papírový výpis

Články | Martin Zika | 8. 9. 2006

Ušetřete na bankovních poplatcích: zrušte papírový výpis
+10

Platba za papírový výpis z účtu patřila k nejkritizovanějším položkám bankovních sazebníků. Některé banky už ale konečně umožňují papírový výpis zrušit a objednat si elektronický. Díky tomu můžete odlehčit lesům i spalovnám a sobě ušetřit desítky korun za rok. Která banka vám dovolí zrušit papírový výpis? Kdo nabízí podobu elektronickou, za jakých podmínek a kolik za to po vás bude chtít?

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?

Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 1. 2024 | 1 komentář

Musk, Pavel i ČEZ. Nahlásit podvodné reklamy nepomáhá. Co dělat?
+10

YouTube i sociální sítě zahltily podvodné reklamy, které zneužívají tváře celebrit i známých firem a lákají uživatele na velké peníze. Provozovatelé se brání, že blokace je obtížná. Na jejich efektivnějším odstraňování ale budou muset rychle zapracovat.

Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 3. 2024 | 1 komentář

Novou banku podpoří Pokáč, účty už sjedná i online
+9

Nová Partners Banka spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Takzvaným ambasadorem se stal písničkář Pokáč, který pro kampaň složil písničku.

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu

Co se děje | Petr Kučera | 21. 3. 2023

Pokuta pro CZC. Pirátská reklama narazila u soudu
+9

Sleva na externí disky pro pirátské filmy? Velký e-shop prý zaskočilo, že někdo chápe kampaň jinak, než ji zamýšlel.

Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic

Komentář | Michal Kašpárek | 15. 7. 2011 | 5 komentářů

Ekonomie pozornosti aneb strčte si „Dobrý den, máte rád přírodu?“ do špic
+9

Rozdáváte svou pozornost na potkání kdejaké konině a čekáte to samé od ostatních lidí? Chyba. Vždyť jde o jeden z nejvzácnějších zdrojů. Nepřemýšlejte nad pozorností jako nad nekonečnou rolí toaletního papíru, ale jako nad penězi.

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...

Sloupek | Petr Žabža | 2. 9. 2010 | 4 komentáře

Finanční vzdělávání: Kozel zahradníkem...
+8

Včerejšek rozhodně nebyl pro investory pohybující se na akciových trzích jedním z těch lepších – všechny hlavní indexy se posunuly o jedno až dvě procenta níže, včetně toho „našeho“ tady v Praze. Důvody k radosti aby jeden pohledal, „blbá nálada“ se šířila po burzách jako oblak dýmu.

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…

Články | Simona Ely Plischke | 18. 12. 2002

Vánoce, Vánoce přicházejí, zaplaťte, přátelé…
+8

Podle různých odhadů nás letos Vánoce stojí méně než loni. Koruna sílí a konkurence na trhu obsah nákupních košů zlevňuje také. Naše peněženka ale i tak hubne a hubne. Cenu nakoupených dárků známe, ale víme také, na kolik nás přijde všechno to "okolo"?

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 31. 7. 2023

I to se může stát. Air Bank spouští novou kampaň
+8

Air Bank po dvanácti letech výrazně mění styl své marketingové komunikace. Popichování mezi dvojicí bankéřů a porovnávání s tradičními bankami vystřídá od 1. srpna nový komunikační koncept s názvem I to se může stát. 

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services