Reklama

Reklama je nástroj či forma komunikace ke zvýšení prodeje daného výrobku nebo služby. Může propagovat obchodní značku nebo nápad. Jejím cílem je přesvědčit cílovou skupinu a oslovit ji, případně vzbudit zájem si daný produkt zakoupit. Dále vytváří vztahy mezi zákazníkem a firmou.

Reklama může mít mnoho forem, od fyzické formy (letáky, billboardy, tištěné inzeráty v novinách, atd.) po online propagaci (internetový banner, reklama na sociálních sítích). Z ekonomického hlediska je reklama důležitou součástí ekonomiky daného subjektu, protože pomáhá tvořit zisky, budovat povědomí o značce nebo odlišovat danou firmu od konkurence.

Další články na téma reklama najdete na Finmag.cz.

Pro pana Aleše ...

Články | Filip Holba | 6. 12. 2000

-12

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!

Články | Lukáš Půda | 19. 12. 2000

Nemáte na to? Přijďte, rádi vás obsloužíme!
-13

Zákazníci nakupující na úvěr nejsou nijak diskriminováni a většinou dostanou od pracovníků prodejny dostatek informací jak o výrobku, tak i o možnostech splácení. Je to pro ně totiž klient jako každý jiný - zvyšuje jim tržbu. Protože však informace podávají právě pracovníci prodejen a ne zaměstnanci splátkových společností, často se úroveň poskytnutých informací výrazně liší.

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo

Aktuality | Petr Kučera | 20. 9. 2021 | 23 komentářů

Raiffeisenbank mění tvář. Má nové oblíbené slovo
-13

Raiffeisenbank dnes startuje nový komunikační koncept, jehož klíčovým motivem je odpověď Samozřejmě. Zároveň opouští dosavadní „černobílou“ komunikaci, nová kampaň bude barevná a zaměřená na širší cílovou skupinu.

Brouzdám si a vydělávám

Články | Jindřich Hlaváč | 5. 4. 2001 | 1 komentář

Brouzdám si a vydělávám
-14

Otevřu e-mail a vysype se na mě obvyklá dávka nevyžádaných reklamních mailů. Mezi nimi i jeden, který nabízí peníze skoro za nic – za surfování. "To už tady bylo!", řeknu si a chystám se ho smazat. Červíček pochybnosti mi ale nedá, co když na tom něco je?

Muž v pozadí obchodu

Články | Zdeněk Fekar | 18. 5. 2001

Muž v pozadí obchodu
-16

Před lety ministryně zrušila prý neperspektivní výzkumný ústav. Jeden z tehdy propuštěných mužů dnes už deset let stojí v čele firmy, kterou zájem o obchod docela slušně živí. Ministryně tehdy zřejmě zapomněla, že obchod, to jsou především - peníze.

Právní normy hájící zájmy spotřebitele

Články | redakce Peníze.CZ | 17. 3. 2004

-18

Kolik kliků stojí mobil

Články | Aleš Hejna | 17. 5. 2001

Kolik kliků stojí mobil
-22

Na internetu se objevuje nová konkurence papírových a kovových peněz - virtuální měny. K čemu slouží, co umožňují a jaké jsou jejich výhody či nevýhody? Vytlačí z oběhu ošahané pětikorunové mince?

Zajíc v pytli

Články | Tomáš Janča | 22. 5. 2001

Zajíc v pytli
-23

Člověk by si řekl, že když jde někam nakupovat, tak se jednoduše podívá na cenovku a podle ní se rozhodne, zda se mu vyplatí zaplatit obchodníkem požadované peníze za nabízenou věc. Při investování do podílových fondů ovšem buďte obezřetní a nemyslete si, že zaplacením propagovaných poplatků jste z obliga.

Jdeme si pro tebe, český kliente

Články | Petr Vykoukal | 11. 12. 2001

Jdeme si pro tebe, český kliente
-25

Většina zahraničních bank, které přišly na český trh začátkem devadesátých let, se zpočátku soustředila na podnikovou klientelu. Čas však změnil českého klienta a tím i jeho atraktivitu pro tyto původně "korporátní" banky.

Platový průzkum II.

Články | Petr Vykoukal | 14. 5. 2003

Platový průzkum II.
-27

Pracujete v oblasti marketingu, reklamy a PR? Nebo vás prostě zajímá, jak jsou u nás pozice v tomto oboru odměňovány či co mají lidé na konkrétních postech přesně na starosti? Tyto informace najdete v druhé části našeho průzkumu.

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč

Články | Tisková zpráva | 24. 3. 2005 | 1 komentář

Internetová reklama vloni dosáhla 760 miliónů Kč
-27

Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů na základě průzkumu trhu internetové reklamy odhadla, že celkový hrubý obrat internetové reklamy v roce 2004 dosáhl 760 miliónů Kč. Letos odhaduje růst na přibližně 36 %. Tím v roce 2005 hrubý obrat internetové reklamy zřejmě překoná 1 miliardu Kč.

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek

Co se děje | Zdeněk Bauer | 2. 5. 2021 | 11 komentářů

Pokuta za sexistickou reklamu. Soud vydal přelomový rozsudek
-27

Pokud firma využije v reklamě nahé ženské tělo bez jakékoliv souvislosti se svou činností, může to být v rozporu s dobrými mravy. Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu od krajského živnostenského úřadu.

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci

Aktuality | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024

Obleč se jako včelař. Penny láká na slevu v netradiční akci
-27

Penny láká na poněkud netradiční slevu. Kdo v pondělí 20. května přijde na prodejnu řetězce oblečený ve včelařském oblečení, dostane cukr krystal bílý za sníženou cenu 14,90 koruny místo 26,90 koruny.

Investiční pornografie

Články | Tomáš Janča | 2. 5. 2001

Investiční pornografie
-31

Určitě si vybavíte nejednu zprávu v médiích či přímo nějakou reklamní kampaň, která vám slibovala rychlé a přitom bezpečné zhodnocení peněz. Finanční newspeak takové konání výstižně nazývá investiční pornografií.

Irák už není vodítkem vývoje

Články | David Petráček | 14. 4. 2003

Irák už není vodítkem vývoje
-34

Kapitálové trhy byly po dlouhé době ovlivňovány více makroekonomickými daty a firemními zprávami než informacemi z bojiště.

Už nebude jedničkou

Články | Petr Vykoukal | 4. 5. 2001

Už nebude jedničkou
-40

Stavební spoření je dobrý produkt, shodují se obchodní zástupci. Jedním dechem však dodávají, že v prodejích ho začínají dohánět další státem protěžovaní konkurenti – penzijní připojištění a životní pojistky.

Penzijní připojištění už zná většina Čechů

Články | Petr Vykoukal | 7. 11. 2001

Penzijní připojištění už zná většina Čechů
-41

Podle průzkumu Taylor Nelson už o možnosti penzijního připojištění slyšelo 85 procent dospělých. Pro 59 procent zájemců o penzijní připojištění není důležitá novela zákona zlepšující podmínky tohoto produktu.

www.jsemzavodou.cz

Články | Martin Jaroš | 16. 11. 2000

www.jsemzavodou.cz
-42

Pěkná řádka Američanů i Čechů už zbohatla na obchodech se zajímavými internetovými adresami jako www.autos.com či www.epodpis.cz . Na podobnou exotickou investici vám stačí pár stokorun, přičemž během několika let se můžete dočkat třeba tisícinásobného zhodnocení. Musíte ovšem přijít opravdu včas...

A přece se točí…

Články | Leoš Bárta | 28. 6. 2002

A přece se točí…
-49

Podle mého názoru zatím nejzajímavější internetovou prezentaci v oblasti investičních společností přináší další část třetího kola soutěže Best Web 2002. Tentokrát nás čeká hodnocení webu OB Invest. Můžete souhlasit, ale můžete mít také zcela jiný názor…

S majáčkem v záhlaví

Články | Leoš Bárta | 4. 7. 2002

S majáčkem v záhlaví
-54

Třetí kolo soutěže Best Web 2002 věnované investičním společnostem se blíží ke svému závěru. Předposlední hodnocenou prezentací jsou www stránky společnosti ŽB Trust. No vážně, přijměte opět naše pozvání a zkuste hodnotit s námi všechny její klady a zápory.

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!

Články | redakce Peníze.CZ | 22. 11. 2001

Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!
-67

Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 29. 8. 2013 | 34 komentářů

Příšery ze střední: necháme vykrvácet vaše peněženky a doženeme vaše děti k šílenství
-68

Je mi patnáct. Mám úžasnej zabijáckej styl, ideální postavu do světa módy… A jednu vadu. Občas se mi – v té nehorší situaci – uvolní stehy. Jednou mi při nacvičování s týmem roztleskávaček ulítla do davu ruka. Jmenuju se Frankie Steinová. Necháme s kámoškama ze střední vykrvácet vaši peněženku. A doženem vaši dceru k šílenství.

Billa mění logo i vzhled prodejen. Má i nový slogan

Aktuality | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2024 | 1 komentář

Billa mění logo i vzhled prodejen. Má i nový slogan
-72

Obchodní řetězec Billa mění komunikaci směrem k zákazníkům a spolu s tím také svůj design. Nová identita řetězce se nese v duchu aktuálního trendu – zdravého životního stylu a přírodního designu.

Spotřebitelské úvěry bez mlžení

Články | Lukáš Půda | 6. 4. 2001

Spotřebitelské úvěry bez mlžení
-75

V prvním čtení dnes budou poslanci projednávat vládní návrh zákona o spotřebitelských úvěrech. Pokud jej parlament schválí, nebude pro společnosti poskytující tyto úvěry již tak jednoduché nalákat nové klienty. Postavení spotřebitelů se totiž výrazně zlepší.

Vítězství 'o prsa'

Články | Zdeněk Fekar | 20. 4. 2001

Vítězství 'o prsa'
-97

První šampión našeho seriálu putování krajinou tuzemských finančních webů je znám. Zlatou medaili si z pětice největších bank vybojovala Bank Austria Creditanstalt. Dostane zlato i od čtenářů serveru Peníze.CZ?

O chladné královně

Články | Leoš Bárta | 12. 10. 2001

O chladné královně
-111

V oblasti leasingu osobních a užitkových vozů na českém trhu jednoznačně dominuje CAC Leasing. Proto začínáme další kolo hodnocení marketingových aktivit na internetu právě touto společností. Přeji „lízingovkám“ hodně zdaru a snahu o nápravu. Bude vůbec co napravovat?

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky

Články | Kristýna Havligerová | 17. 9. 2004

Platební karty již 'pomáhají' vybrat obchodníky
-113

Slevy a bonusy, motivace k nákupu dražších výrobků nebo odlišení různých skupin zákazníků. To vše představují věrnostní programy, které na platebních kartách nabízejí banky v partnerství s obchodníky. Jak taková spojenectví fungují?

Benzina končí. Polský vlastník přejmenuje i zbytek sítě

Aktuality | Petr Kučera | 10. 8. 2023 | 1 komentář

Benzina končí. Polský vlastník přejmenuje i zbytek sítě
-139

Přejmenování čerpacích stanic Benzina výrazně zrychlí. Do konce letošního roku ponese název Orlen a logo orla už téměř 90 procent této sítě, oznámila dnes skupina Orlen.

Fondy: z prázdnin do zajištěných kolejí

Články | Petr Fejtek | 15. 3. 2004

Fondy: z prázdnin do zajištěných kolejí
-153

Prodeje fondů minulý týden citelně zabrzdily. Snad to způsobily prázdniny, snad se lidé chystají na růst cen a zvyšují likvidní rezervy.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services