Reklamace dovolené: Pár dobrých rad
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Další články na téma reklamace najdete na Finmag.cz.
Seřadit podle: čtenosti | chronologicky | hodnocení
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Jak na to | Petra Dlouhá | 16. 11. 2015 | 7 komentářů
Moucha na talíři. Jiné suroviny, než slibovali. Příliš slané, málo teplé. Propečené místo krvavého. Pivo pod míru. Sekt místo šampaňského. Čekáte věčnost. Číšník drzoun. Sami si účtují spropitné. Stačí říct, že mi to prostě nechutná? Co můžete reklamovat v restauraci? A jak na to? Ptáme se právníka.
Jak na to | Věra Tůmová | 15. 9. 2009 | 7 komentářů
Recese dlužníkům nepřeje. I ti poctiví, kteří se nyní mohou dostat do potíží se splácením kvůli ztrátě zaměstnání či nemoci. Banky navíc přestávají být benevolentní a s vymáháním neotálejí. Vždy se proto vyplatí s nimi raději spolupracovat.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 4. 1. 2012 | 52 komentářů
Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2024
ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.
Články | redakce Peníze.CZ | 10. 1. 2007 | 7 komentářů
Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?
Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 2. 2024
Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?
Co reklama neřekla | Petra Dlouhá | 15. 12. 2016 | 1 komentář
Předvánoční nákupy vrcholí, nápor reklamy je větší než jindy. Nafukovat a přehánět se v reklamě může, aspoň do jisté míry. Ale co když vyloženě lže? Víme, kde si stěžovat. A čeho se domůžete…
Jak na to | Monika Veselíková | 11. 4. 2017 | 12 komentářů
Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.
Jak na to | Pavla Adamcová | 18. 6. 2024
Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře
Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 4. 2024
Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.
Jak na to | Gabriel Pleska | 2. 5. 2023
I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.
Jak na to | Petra Dlouhá | 8. 8. 2017
Nebyli jste spokojení se zájezdem? Přečtěte si, co všechno můžete reklamovat a jak na to, abyste se domohli náhrady.
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 31. 8. 2023
Než poprvé nakoupíte na neznámém e-shopu, začněte úplným základem: Jsou na něm věrohodné kontakty na provozovatele? A podívejte se na recenze. K dispozici jsou i seznamy podvodných e-shopů.
Když se řekne | Pavla Adamcová | 24. 6. 2024 | 4 komentáře
Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 5. 2015 | 27 komentářů
Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku či dítě, obojí mít nemůžou. Pro řadu z nich to byl impulz začít víc nakupovat na firmu. Jenže pozor: při nákupu na IČO přicházíte o ochranu, kterou zákon zaručuje spotřebitelům.
Co reklama neřekla | Jana Divinová | 29. 8. 2023 | 1 komentář
Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?
Jak na to | Petra Dlouhá | 24. 7. 2018
Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.
Co se děje | Monika Veselíková | 3. 12. 2018 | 21 komentářů
Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.
Jak na to | František Mašek | 4. 3. 2010 | 251 komentářů
V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením
Co se děje | Veronika Hejná | 8. 12. 2022 | 2 komentáře
Zákonná záruka za jakost končí. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici při reklamaci vady. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře
Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.
Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.
Stránka 6/6