Jak na to | dTest | 30. 7. 2023
![Reklamovat můžete i bez účtenky. Ale pozor na zboží z druhé ruky]()
Mnoho spotřebitelů nezná všechna svá práva při reklamaci zboží nebo služeb. Často ji vzdávají kvůli tomu, že nemůžou najít papírový doklad o nákupu – takzvanou účtenku. Ta přitom k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nutná.
Jak na to | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024
![Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte]()
Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2023
![Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz]()
Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?
Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů
![Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.]()
Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se vám peníze vrátí.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 6. 2018 | 3 komentáře
![5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě]()
Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?
Jak na to | Ondřej Tůma | 24. 11. 2014 | 34 komentářů
![Nákupy v zahraničních e-shopech. Jak na DPH a clo]()
Nakupuje snad letos Ježíšek na cizozemských internetových stránkách? Poradíme mu, jak pozná bezpečný zahraniční e-shop od stránek, které ho chtějí připravit o peníze, a vysvětlíme, jak se vyhne placení DPH a clu.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
![Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad]()
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře
![Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte]()
Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.
Co se děje | Petr Kučera, Jana Divinová | 14. 11. 2022
![Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní]()
Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.
Co se děje | Pavla Adamcová | 25. 1. 2024
![Objednáte zboží a e-shop volá s pojištěním. Na co si dát pozor]()
Prodloužená záruka, pojištění proti krádeži a rozbití. Na první pohled lákavé doplňky k nákupu, se kterými velké e-shopy neváhají zákazníka oslovit třeba i po telefonu. Smí si to dovolit? A co si ohlídat, abychom neplatili zbytečně?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 7. 7. 2016 | 6 komentářů
![Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to]()
Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.
Publicistika | Jana Divinová | 18. 1. 2022 | 9 komentářů
![Postavili jim dům na jílu. Vlhké zdi skončí u soudu]()
Stavba domu na klíč může být skvělým řešením pro ty, kdo nemají chuť, znalosti ani schopnosti pustit se do toho sami. Stavebníci ale po sobě mohou zanechat skryté vady. Tady je ponaučení ze dvou příběhů s rozdílným koncem.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 24. 5. 2011 | 29 komentářů
![Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz]()
Tak a dost! Tady si z vás snad někdo dělá legraci! Nejradši byste toho šizuňka hnali k soudu! Kdybyste na to ovšem měli. Peníze a žaludek. A kdybyste vůbec věděli, jak se to dělá. Možná jste si včas měli sjednat pojištění právní ochrany.
Jak na to | Petr Kučera | 25. 12. 2022 | 5 komentářů
![Jak vrátit nevhodný dárek? Tady je návod]()
I zboží, které nemá žádné objektivní vady, můžete vrátit. Někdy to jde hodně snadno, jindy hůř. Poradíme.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
![Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka]()
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Aktuálně.cz | ČTK, Jiří Hovorka | 4. 8. 2013 | 52 komentářů
![Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli]()
Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.
Seriál | Vladimír Zuzák | 29. 7. 2015
![Prodáváme byt: Jak se dohodnout na férových sankcích]()
Kolik by vám měl kupující zaplatit za prodlení s úhradou kupní ceny a kolik byste měli platit zase vy jemu, když nemovitost pozdě předáte? Aniž byste malovali čerta na zeď, sankce a pokuty rovnou zakotvěte v kupní smlouvě.
Jak na to | Veronika Skálová | 9. 9. 2009
![Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou]()
Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají peníze vrátit od své banky.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
![Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem]()
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.
Co se děje | Veronika Hejná | 3. 2. 2020 | 51 komentářů
![Dvouletá záruka má skončit. Spotřebitelé si přesto polepší]()
Konečně bude jasno: Dvouletá lhůta není záruční, ale jenom reklamační. Na druhou stranu se zdvojnásobí doba, kdy je spotřebitel v lepší pozici. A stoupnou i požadavky na kvalitu zboží.
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů
![Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů]()
V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou zlepšovat.
Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů
![Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad]()
Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
![Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení]()
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů
![Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?]()
Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.
Co se děje | Petr Kučera | 8. 1. 2023
![Změny při nákupech. Nová pravidla pro slevy, záruku, recenze i vrácení zboží]()
Triky se slevami mají skončit, stejně jako přihazování nechtěných položek do nákupního košíku. Zpřísní se pravidla pro recenze, jasnější bude i lhůta na dodání zboží. Spotřebitelé získají lepší postavení při reklamaci vad, na druhou stranu už nemají zneužívat e-shopy jako bezplatné půjčovny. To jsou nejvýznamnější změny, které od 6. ledna přinesla novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
![Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu]()
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny.
Jak na to | František Mašek | 21. 6. 2011 | 9 komentářů
![Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!]()
Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete ustoupit, doporučení je však jasné: písemně! Jinak ve sporu o pár stovek můžete skončit i s exekucí na krku.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
![Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd]()
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
![Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.]()
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Co se děje | Petr Kučera | 9. 3. 2023
![Vyhrajete spor s bankou, přesto přijdete o peníze. Teď klienti posílí]()
Snaha vyřešit spor s firmou levně a rychle u mimosoudní instituce může klienta paradoxně připravit o víc peněz i času, než čeká. Vylepšit to má novela, kterou schválili poslanci.