Články | Lucie Šťastná | 8. 8. 2001
![Přišli jste o peníze? Co s tím?]()
Podle informací na výpisu z účtu došlo k výraznému a nečekanému úbytku peněz na vašem kontě. Při podrobnější kontrole zjistíte, že tuto situaci spáchala Vaše vlastní karta. Jak se to mohlo stát? Kde může být problém a co máte dělat, se vám pokusíme vysvětlit v dalším díle našeho seriálu o kartách.
Jak na to | Monika Veselíková | 9. 8. 2016 | 5 komentářů
![Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka]()
Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.
Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře
![Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?]()
Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.
Jak na to | Věra Tůmová | 18. 2. 2008 | 3 komentáře
![Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat]()
Výpis z účtu dostává do schránky stále ještě většina klientů tuzemských bank. Při vyřizování na přepážce dostanou další doklad. Za pár let to je pěkná kupa. Někdo vše vyhazuje, jiný skladuje léta. Hned se jich zbavit, ale není zrovna moudré.
Články | Jindřich Hlaváč | 27. 8. 2001 | 10 komentářů
![Jak na České dráhy]()
Je čas výletů a dovolených a tak se může stát, že na cestu vlakem se vydají i ti, kteří této dopravy během roku vůbec nevyužívají.
Články | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2007
![Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy]()
Víte, jak probíhá platba platební kartou po technické stránce? Jak banky řeší reklamace související s platbou kartami? Proč je dobré si vzhled karty z obou stran okopírovat? Proč podpis na kartě odlišit od vašeho podpisového vzoru u banky nebo proč nenosit kartu vedle mobilního telefonu? Víte, jak si zapsat PIN, když už si jej musíte poznamenat? Toto a mnohé další prozradí poslední díl seriálu o kartách.
Když se řekne | Gabriel Pleska | 17. 3. 2023
![Peníze nevracíme, zboží zpátky nebereme. Když e-shop tvrdí, že není e-shop]()
Kromě e-shopů existují ještě všelijaké nákupní galerie a online tržiště. Rozdíl nemusí být k rozpoznání na první pohled, prý je ale důležitý: galerie a tržiště nemají žádnou odpovědnost, obchod jen zprostředkovaly. Tak takhle tedy ne!
Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře
![Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat]()
Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.
Co se děje | Petra Dlouhá | 26. 3. 2012 | 45 komentářů
![Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!]()
Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?
Články | Jiří Šedivý | 8. 6. 2005 | 1 komentář
![Finanční arbitr: on-line škodu klienta zaplatí banka]()
Banky uzavíraly smlouvy, rozhodovaly podle svého, kroutily hlavou v případě reklamací. Pod tíhou rozhodnutí finančního arbitra musejí ale nyní uznat, že jejich pravda není pravdou tak absolutní. Internetové bankovnictví není 100% bezpečné a banky se nesmějí realitě vyhýbat! O své peníze snad ale nadále přicházet nemůžeme.
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 22. 3. 2023
![Právo na opravu. Už nejen pračky a lednice, projděte si nový návrh]()
Už dva roky platí pravidla, která mají vést k tomu, aby lidé a firmy nevyhazovali porouchané přístroje, ale nechali je raději opravit. Týkají se ale zatím jen větších spotřebičů, praček, myček, ledniček, vysavačů a monitorů (včetně televizí).
Co reklama neřekla | Michal Kašpárek | 10. 6. 2013 | 76 komentářů
![Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek]()
Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.
Aktuality | Jiří Hovorka | 6. 10. 2021
![Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu]()
Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.
Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů
![Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce]()
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů
![Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně]()
Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.
Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023 | 1 komentář
![Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda]()
Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.
Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů
![Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit]()
Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.
Jak na to | Michaela Divišová | 23. 4. 2014 | 5 komentářů
![Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla]()
Přišla vám faktura za energie s astronomickým nedoplatkem? Zdá se vám účtovaný odběr elektřiny a plynu přemrštěný? Braňte se! Jak na reklamaci vyúčtování či měřidla?
Co se děje | dTest | 16. 4. 2022 | 4 komentáře
![Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají]()
Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.
Co se děje | Olga Skalková | 12. 11. 2021 | 4 komentáře
![Banky zrychlí reklamaci chybně poslaných plateb z účtu]()
Klienti dostanou jednodušší možnost, jak požádat banku o vrácení peněz, které omylem poslali někomu jinému. Přibývá také nástrojů na omezení takových chyb.
Jak na to | Věra Tůmová | 21. 9. 2009 | 9 komentářů
![Podepsali jste ručení k úvěru? Hlídejte si dlužníka!]()
Pokud jste před lety pomohli známému či kamarádovi a zaručili jste se mu za úvěr, může se z vás snadno v nynější recesi stát dlužník. Stačí, aby známý či kamarád ztratil práci a přestal půjčku splácet.
Články | Dana Chytilová | 5. 9. 2005
![Co když banka zamítne reklamaci výpisu?]()
Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
![Jak si cestovky pohrávají s klienty]()
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
![Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou]()
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 19. 6. 2015 | 43 komentářů
![Očima expertů: Věříte na kurvítko?]()
Koupíte si počítač, pračku nebo televizi a přístroj přestane pár měsíců po uplynutí záruční doby fungovat. Měli jste jen smůlu, nebo váš spotřebič na předčasný odchod někdo předem naprogramoval? Ptáme se odborníků.
Články | redakce Peníze.CZ | 6. 10. 2006
![Události uplynulého měsíce: září]()
Uteklo vám v září něco z našeho denního zpravodajství? Víte, co se událo v oblasti bankovnictví, daní, bydlení, investování a dalších? Jste si jisti, že jste nepropásli některou z povinností vůči státu? Nahlédněte do výběru zářiových událostí.
Jak na to | Ondřej Tůma | 16. 6. 2015 | 5 komentářů
![Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři]()
Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.
Cestování | Michal Pravda | 20. 6. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Nedali vám správný pokoj? Trvejte na lepším]()
Když poskytované služby neodpovídají těm, které si klient zaplatil, měl by je reklamovat na místě u delegáta a opatřit si důkazy pro pozdější jednání s cestovní kanceláří. Na kompenzaci mají nárok i cestující, kterým se zpozdil let, nebo jejich letadlo vůbec neodstartovalo.
Jak na to | Lukáš Zelený | 13. 12. 2016 | 2 komentáře
![Šest dobrých rad dTestu: Nákupy dárků online]()
Na co si dávat pozor při nakupování vánočních dárků na internetu, radí vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
![Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?]()
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?