Reklamace

Další články na téma reklamace najdete na Finmag.cz.

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

Jak na to | Petr Kučera | 2. 4. 2010 | 1 komentář

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji
+4

Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly

Aktuality | Pavla Adamcová | 20. 1. 2024

V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly
+10

Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.  

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů

Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů

Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů
+56

Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím najaté vymahačské firmy. Aniž by Patrikovi o dluhu řekla.

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát
+3

Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním styku, který platí od 1. listopadu 2009.

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte

Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů

Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte
+80

I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?

Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 10. 2014

Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?
+11

Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně opotřebované produkty. Stát se rozhodl zakročit a v pracovním návrhu novely občanského zákoníku prosazuje zpřísnění pravidel.

Kurvítko nevymontuješ

Komentář | Michal Kašpárek | 27. 2. 2015 | 21 komentářů

Kurvítko nevymontuješ
+58

Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt

Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 2. 5. 2013 | 59 komentářů

Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt
+268

Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?

Rozhovor | Ondřej Tůma | 31. 5. 2011 | 4 komentáře

Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?
+26

95 % smluv o nákupu nemovitosti je napsaných tak, že kupující budou mít s reklamací problémy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz Petr Němeček, majitel firmy, jež pomáhá čerstvým či budoucím majitelům nemovitostí reklamace u developerů a stavitelů uplatňovat.

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu

Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů

Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu
+53

Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy může zákazník do čtrnácti dnů, ale neměl by si tuto možnost plést s reklamací.

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky
+3

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?

Co se děje | Jana Poncarová | 15. 5. 2019 | 4 komentáře

Stížností na dodavatele energií rekordně přibylo. Jak řešit nejčastější problémy?
+41

Špatně spočítaná faktura, nesmyslně vysoké sankce nebo komplikace při výpovědi smlouvy. To jsou typické příklady potíží s dodavateli energií. Na rozdíl od předchozích let se lidé nebojí ozvat. Loni si jich stěžoval rekordní počet. Má to vůbec smysl?

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat
+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není

Rozhovor | Ondřej Tůma | 24. 10. 2015 | 21 komentářů

E-shop může mít každý, ale vydělat velké peníze snadné není
+34

„Mít dobrý internetový obchod je mnohem větší dřina, než si původně představovalo třicet tři a půl tisíce z celkových třiceti sedmi tisíc e-shopů,“ říká v rozhovoru šéf Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?

Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů

Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?
+72

Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?
+16

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat
+7

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Drahé tři týdny

Články | Petr Vykoukal | 30. 1. 2003

Drahé tři týdny
+13

Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?

Analýza | Zbyněk Kuběj | 28. 1. 2016 | 3 komentáře

Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?
+7

Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona

Rozhovor | Ondřej Tůma | 23. 8. 2014

Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona
+9

„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

Jak na to | František Mašek | 12. 4. 2010

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.
+4

Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku

Jak na to | dTest | 23. 6. 2020

Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku
+12

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj
+3

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

Jak na to | František Mašek | 5. 5. 2010 | 2 komentáře

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.
+4

Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Co se děje | Petra Dlouhá | 9. 1. 2012 | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali
+18

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.

Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009

PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.
+9

Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu všechny trvalé příkazy k úhradě či svolení k inkasu.

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad

Co se děje | Jiří Hovorka | 25. 11. 2019 | 2 komentáře

Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad
+131

Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
+15

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele

Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 4. 2015 | 31 komentářů

Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele
+214

Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích
+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services