Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře
![Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích]()
Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.
Co se děje | Petra Dlouhá | 4. 8. 2011 | 12 komentářů
![Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!]()
Zvýšení dolní sazby DPH z 10 na 14 procent, bychom od ledna pocítili všichni. Ti, kteří se chystají stavět, však zejména. Sníženou sazbou se totiž daní i stavební práce. Chcete se zdražení vyhnout a zaplatit firmě letos dopředu? Přijdete o nejsilnější zbraň proti šlendriánu stavitele.
Jak na to | Petra Dlouhá | 11. 5. 2011 | 17 komentářů
![Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!]()
„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.
Jak na to | Monika Veselíková | 27. 7. 2018 | 1 komentář
![Nákupy online. Jakým e-shopům se raději vyhnout?]()
V Česku je něco kolem čtyřiceti tisíc internetových obchodů. Ne všechny ale hrají fér. Dodržování zákonných povinnosti pravidelně kontroluje Česká obchodní inspekce. Jaké jsou nejčastější prohřešky a kde raději nenakupovat?
Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
![Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů]()
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.
Články | Kateřina Boušová | 3. 5. 2006
![Státní podpora: stavební spořitelny už s připisováním neotálejí]()
Kdy vám na účet stavebního spoření přijdou zálohy státní podpory? Jak si připsání můžete zkontrolovat, když banky neposílají výpis? Jak a kdy případně reklamovat? Na jak vysokou podporu máte nárok a jak ji získat? Které stavební spořitelny jsou sdílné a které údaje o datu připisování tutlají?
Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021
![Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál]()
Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.
Seriál | Vladimír Zuzák | 13. 5. 2015 | 11 komentářů
![Prodáváme byt: Jak kontrolovat práci realitky]()
Za tutéž provizi získáte od různých realitních kanceláří naprosto odlišné služby. Trvejte na tom, že makléř musí udělat víc než najít zájemce o koupi.
Co se děje | Ondřej Tůma | 30. 8. 2011 | 16 komentářů
![Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit]()
Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.
Jak na to | Petra Dlouhá | 7. 11. 2012 | 23 komentářů
![Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů]()
Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
![Reklamace už nemusí skončit jen u soudu]()
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.
Životní situace | Jan Stuchlík | 26. 6. 2007
![ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí]()
Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.
Články | redakce Peníze.CZ | 22. 11. 2001
![Z redakční pošty: (Ne)Důvěřujte profesionálům!]()
Chystáte se koupit starší automobil v bazaru? Ale prosím ... poslyšte neuvěřitelný příběh, který se stal ... V srpnu 2001 jsem si vyhlédl v autobazaru AAA AUTO PRAHA, ulice Dopraváků automobil Mitsubishi Pajero Sport v ceně 679 tisíc korun.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 12. 2015 | 1 komentář
![Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům]()
Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 7. 2015 | 11 komentářů
![Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít]()
Jak v Praze vybrat taxík a neproluftovat peněženku víc, než je nutné? Pár dobrých rad.
Jak na to | Ondřej Tůma | 19. 11. 2013 | 2 komentáře
![Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!]()
Vánoce za rohem a na nákup dárků není čas. Geometrickou řadou roste počet Čechů, kteří budou dárky pořizovat na internetu. Poznáte bezpečný e-shop? Dokdy můžete objednávat zboží, abyste ho určitě měli do Štědrého dne? A jak postupovat v případě reklamace? Víme a poradíme.
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
![Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?]()
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Co se děje | František Mašek | 11. 8. 2010 | 8 komentářů
![Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?]()
Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.
Články | Petr Vykoukal | 12. 9. 2002
![Účet 'skoro' zadarmo]()
Nově představená služba eBanky integrující bankovní služby do freemailu Seznamu má některé "šokující" parametry - vedení účtu je zdarma, výpis je za tři devadesát. Bližší pohled do sazebníku ale ukazuje, že i některé jiné ceny jsou šokující, tentokrát svojí velikostí. Přesto existují možnosti, ke kterým můžete tento účet využít a přitom ani tolik nezaplatit.
Články | Stanislav Andrejs | 29. 5. 2002
![Prodloužení záruční doby se blíží]()
Od nového roku by v České republice měl začít platit novela občanského zákoníku, která má dle vzoru Evropské unie zavést podstatně delší záruční doby, a to 24 měsíců. Bude tato novela přínosem pro běžného zákazníka?
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
![Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?]()
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů
![PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.]()
Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
![Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?]()
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů
![Kdo vydělá na lednových slevách]()
Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007
![Pozor na nákupy po telefonu]()
Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 8. 9. 2014 | 9 komentářů
![Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací]()
Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.
Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář
![Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu]()
Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 11. 2019
![Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů]()
V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.
Jak na to | Lukáš Zelený | 11. 8. 2015 | 3 komentáře
![Pět rad od dTestu: Jak neuvíznout v síti pouličních prodejců]()
Parfémy, elektroniku, oblečení, hodinky, ale i předplatné kosmetických balíčků či tarif u mobilního operátora. To všechno vám na ulici podbízivě vnucují prodejci, kteří nekompromisně útočí na vaši peněženku. Poradíme jak se nenechat napálit.