Když se řekne | Petr Kučera | 12. 10. 2022 | 1 komentář
![Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky]()
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící web se špatnou češtinou, bez kontaktu na provozovatele, s podezřele nízkými cenami a podobnými varovnými znaky. Proto snadno zmate i průměrného spotřebitele.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 3. 2017 | 77 komentářů
![Reklamace v roce 2017: Průvodce krok za krokem]()
Peníze.cz přinášejí přehledný návod, jak reklamovat v roce 2017. Kdo nechce ve sporu s obchodníkem tahat za kratší konec, potřebujte znát svá práva. U nás najdete vše podstatné na jednom místě.
Jak na to | Petra Dlouhá | 31. 3. 2016 | 42 komentářů
![Reklamace v roce 2016: Jak na to, abyste uspěli. A co si nenechat líbit]()
Když se na zboží objeví v záruční době vada, můžete ho reklamovat. Přečtete si, na co máte právo a jaké triky obchodníci zkoušejí. Reklamujte správně. A nenechte se nachytat.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 2. 5. 2013 | 59 komentářů
![Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt]()
Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 4. 2015 | 31 komentářů
![Reklamace 2015: Manuál chytrého spotřebitele]()
Lednička nechladí, v mobilu podezřele rachotí, žralok na teniskách po prvním tréninku… Chystáte se reklamovat? Pročtěte si reklamační manuál krok za krokem. Poradíme, jak na to.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 6. 2018 | 39 komentářů
![2018: Jak reklamovat a nepohořet]()
Chcete reklamovat? Potřebujete reklamovat? Musíte reklamovat? A víte, na co máte právo?
Co se děje | Monika Veselíková | 3. 12. 2018 | 21 komentářů
![Pozor na Český mincovní obchod, varuje ČOIka]()
Objednáte jednu minci, přijdou dvě. Do měsíce další a spolu s nimi faktura na několik tisíc. Takové jsou praktiky Českého mincovního obchodu. Česká obchodní inspekce proto radí obloukem se prodejci vyhnout.
Co se děje | Petr Kučera | 22. 4. 2021 | 21 komentářů
![Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí zaplatit škodu]()
Česká pošta ztratila vzácný prsten, reklamaci neuznala. Zákazníka se zastal až Český telekomunikační úřad: Podnik odpovídá i za špatné rady svých zaměstnanců nebo za to, že při sjednání zásilky do zahraničí nemají aspoň základní znalost angličtiny.
Jak na to | František Mašek | 4. 3. 2010 | 251 komentářů
![Jak reklamovat boty, abyste uspěli]()
V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením
Jak na to | Monika Veselíková | 11. 4. 2017 | 12 komentářů
![Nákupy na AliExpress: Jak na registraci, placení i DPH a clo]()
Komu nestačí nabídka tuzemských e-shopů, může se poohlédnout za hranicemi. Díky nízkým cenám má řada lidí v oblibě zejména nejrůznější čínské obchody. Mezi nimi je na předním místě gigant AliExpress. Poradíme, jak na něm nakupovat i jak se vypořádat s platbou DPH a cla.
Co se děje | Jiří Hovorka | 25. 11. 2019 | 2 komentáře
![Nepodepsal dodatek, ale službu využíval dál. Spor s operátorem rozsekl úřad]()
Klient převzal nové zařízení a souhlasil tak se změnou tarifu. Neznamená to ale, že by automaticky souhlasil i s přiloženým dodatkem ke smlouvě.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 4. 1. 2012 | 52 komentářů
![Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající]()
Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?
Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů
![Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně]()
Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce cenu posudku zaplatit.
Co reklama neřekla | Jana Divinová | 29. 8. 2023 | 1 komentář
![Vyplatí se nakupovat naslepo? Jak fungují nedoručené balíčky a mystery boxy]()
Myslíte, že by dneska mohl být váš šťastný den? Tak si kupte balíček, který se Amazonu nebo Aliexpressu nepodařilo dodat. Je nerozbalený, nikdo neví, co v něm je. A třeba to bude terno. Nebo taky bezcenný šunt. Co pak?
Očima expertů | Ondřej Tůma | 19. 6. 2015 | 43 komentářů
![Očima expertů: Věříte na kurvítko?]()
Koupíte si počítač, pračku nebo televizi a přístroj přestane pár měsíců po uplynutí záruční doby fungovat. Měli jste jen smůlu, nebo váš spotřebič na předčasný odchod někdo předem naprogramoval? Ptáme se odborníků.
Co se děje | Jiří Hovorka | 20. 9. 2019 | 46 komentářů
![Pošta ztratila sběratelskou zásilku, škodu platit nechtěla. Ale musí, rozhodl úřad]()
Ne každá známka má sběratelskou hodnotu. Pošta doplatila na nepřesný výklad svých vlastních podmínek.
Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů
![Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.]()
Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se vám peníze vrátí.
Jak na to | Lukáš Zelený | 26. 5. 2015 | 27 komentářů
![Čtyři rady od dTestu: Nákupy na IČO a reklamace]()
Osoby samostatně výdělečně činné dostaly před dvěma roky na vybranou: buď si do daňového přiznání vyčíslí výdaje procentní paušální částkou, nebo dostanou slevu na manžela/manželku či dítě, obojí mít nemůžou. Pro řadu z nich to byl impulz začít víc nakupovat na firmu. Jenže pozor: při nákupu na IČO přicházíte o ochranu, kterou zákon zaručuje spotřebitelům.
Co se děje | Jiří Hovorka | 17. 10. 2019 | 20 komentářů
![Pošta ručí za špatné rady zaměstnanců. Musí nahradit škodu, rozhodl úřad]()
Úřad se zastal muže, kterému pracovnice pošty doporučila poslat zlatý dukát za 8000 Kč jako Balík do ruky. Když se ztratil, podnik platit nechtěl.
Jak na to | Petra Dlouhá | 26. 4. 2016 | 6 komentářů
![Nové triky šmejdů. A rady, co dělat, když naletíte]()
I když se řada obcí snaží udělat podomnímu prodeji přítrž – jednoduše ho zakázaly – fígle nepoctivců stále padají na úrodnou půdu. Takzvaní šmejdi v Česku řádí dál. Přinášíme přehled triků, na které byste si měli dát pozor. A rady, jak postupovat, když se necháte oblafnout.
Co se děje | Petra Dlouhá | 26. 3. 2012 | 45 komentářů
![Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!]()
Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů
![Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?]()
Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.
Co se děje | Veronika Hejná | 21. 1. 2020 | 16 komentářů
![Právo na opravu se blíží. Za spotřebiče můžete ušetřit tisíce]()
Nová pravidla mají už v příštím roce prodloužit život spotřebičů a ušetřit peníze spotřebitelů. Na rozsáhlejší vylepšení si ale ještě počkáme.
Co se děje | Petr Kučera, Jana Divinová | 14. 11. 2022
![Konec e-shopů jako bezplatných půjčoven. Pravidla pro vrácení zboží zpřísní]()
Nová úprava má pomoct provozovatelům e-shopů. Míří proti zneužívání práva na odstoupení od smlouvy. Podmínky pro vyzkoušení zboží se přiblíží kamenným prodejnám.
Když se řekne | Veronika Hejná | 6. 8. 2020
![Prodloužená záruka? Pozor, co vlastně kupujete]()
Prodloužená záruka ke zboží – to zní lákavě. Někdy vám ji obchodník dává zadarmo jako součást nákupu, jindy si ji můžete přikoupit jako volitelný nadstandard. Na co si dát pozor, ať neplatíte zbytečně?
Co se děje | Veronika Hejná | 24. 2. 2021 | 4 komentáře
![Právo na opravu přichází. Zázraky ale nečekejte]()
Od března začínají platit nová pravidla Evropské komise, která zaručují opravitelnost domácích spotřebičů. Praktické dopady poznají spotřebitelé zřejmě až za dva roky. A například u mobilů mají zatím dál smůlu.
Jak na to | Tomáš Smolík | 24. 8. 2021 | 3 komentáře
![Reklamace, nebo vrácení zboží? Pravidla a časté chyby]()
Jak správně reklamovat či vrátit zboží? Na co si dát pozor při nákupu v e-shopu a případných pozdějších problémech? Tady je aktuální návod.
Komentář | Michal Kašpárek | 27. 2. 2015 | 21 komentářů
![Kurvítko nevymontuješ]()
Jak chcete někoho odsoudit za zlý úmysl, když ho dovede obratem vysvětlit jako úmysl dobrý ?
Jak na to | Petra Dlouhá | 1. 6. 2016 | 8 komentářů
![Reklamace dovolené: Pár dobrých rad]()
Když od cestovky dostanete něco jiného, než slibovala – a než jste zaplatili – ozvěte se. Poradíme, jak správně reklamovat zájezd.
Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů
![Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů]()
Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím najaté vymahačské firmy. Aniž by Patrikovi o dluhu řekla.