Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 6. 2018 | 3 komentáře
![5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě]()
Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?
Rozhovor | Věra Tůmová, Jan Stuchlík | 21. 4. 2008
![Finanční arbitr bude silnější a více vidět]()
Nechceme jen více moci, ale usilujeme i o možnost místo autoritativních verdiktů zprostředkovávat smírné řešení sporů mezi bankovními klienty a bankami, říká nový finanční arbitr František Klufa.
Jak na to | Věra Tůmová | 18. 2. 2008 | 3 komentáře
![Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat]()
Výpis z účtu dostává do schránky stále ještě většina klientů tuzemských bank. Při vyřizování na přepážce dostanou další doklad. Za pár let to je pěkná kupa. Někdo vše vyhazuje, jiný skladuje léta. Hned se jich zbavit, ale není zrovna moudré.
Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů
![Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná]()
Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.
Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů
![Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd]()
Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře
![Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko]()
Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 7. 7. 2016 | 6 komentářů
![Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to]()
Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.
Jak na to | Monika Veselíková | 9. 8. 2016 | 5 komentářů
![Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka]()
Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.
Seriál | Vladimír Zuzák | 13. 5. 2015 | 11 komentářů
![Prodáváme byt: Jak kontrolovat práci realitky]()
Za tutéž provizi získáte od různých realitních kanceláří naprosto odlišné služby. Trvejte na tom, že makléř musí udělat víc než najít zájemce o koupi.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 24. 5. 2011 | 29 komentářů
![Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz]()
Tak a dost! Tady si z vás snad někdo dělá legraci! Nejradši byste toho šizuňka hnali k soudu! Kdybyste na to ovšem měli. Peníze a žaludek. A kdybyste vůbec věděli, jak se to dělá. Možná jste si včas měli sjednat pojištění právní ochrany.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
![Jak si cestovky pohrávají s klienty]()
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Články | redakce Peníze.CZ | 10. 1. 2007 | 7 komentářů
![Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit]()
Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?
Co se děje | Petra Dlouhá | 9. 1. 2012 | 7 komentářů
![Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali]()
Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.
Jak na to | Petr Kučera | 28. 12. 2009
![Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok]()
Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože nemá žádné objektivní vady.
Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 7. 2015 | 11 komentářů
![Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít]()
Jak v Praze vybrat taxík a neproluftovat peněženku víc, než je nutné? Pár dobrých rad.
Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019
![Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou]()
Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.
Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář
![Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat]()
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.
Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023 | 1 komentář
![Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda]()
Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.
Co se děje | dTest | 16. 4. 2022 | 4 komentáře
![Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají]()
Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.
Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře
![Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat]()
Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
![Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd]()
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Jak na to | Petra Dlouhá | 24. 7. 2018
![Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké]()
Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.
Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017
![Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?]()
Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.
Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 2. 2024
![Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět]()
Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře
![Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma]()
Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.
Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů
![Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?]()
Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.
Jak na to | Ondřej Tůma | 16. 6. 2015 | 5 komentářů
![Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři]()
Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře
![Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích]()
Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.
Co se děje | Petr Kučera | 10. 4. 2024
![Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři]()
Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.
Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2024
![ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou]()
ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.