Reklamace

Další články na téma reklamace najdete na Finmag.cz.

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 6. 2018 | 3 komentáře

5 tipů dTestu: Co dělat se zbožím poškozeným při přepravě
+21

Možná si vzpomenete, jak vás pobouřilo video se zaměstnancem přepravní společnosti, který vykládá balíky z dodávky, jako kdyby trénoval hod kládou na skotské hry. Co dělat, když vám z obchodu dojde balíček s poškozeným zbožím?

Finanční arbitr bude silnější a více vidět

Rozhovor | Věra Tůmová, Jan Stuchlík | 21. 4. 2008

Finanční arbitr bude silnější a více vidět
+21

Nechceme jen více moci, ale usilujeme i o možnost místo autoritativních verdiktů zprostředkovávat smírné řešení sporů mezi bankovními klienty a bankami, říká nový finanční arbitr František Klufa.

Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat

Jak na to | Věra Tůmová | 18. 2. 2008 | 3 komentáře

Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat
+20

Výpis z účtu dostává do schránky stále ještě většina klientů tuzemských bank. Při vyřizování na přepážce dostanou další doklad. Za pár let to je pěkná kupa. Někdo vše vyhazuje, jiný skladuje léta. Hned se jich zbavit, ale není zrovna moudré.

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná

Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů

Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná
+20

Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd

Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů

Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd
+20

Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko

Když se řekne | Petra Dlouhá | 6. 9. 2017 | 3 komentáře

Reklamace zboží z druhé ruky: Horko těžko
+20

Koupíte půl roku starý mobil nebo televizi. „Ještě v záruce, přidám platný záruční list,“ vyzdvihuje člověk, který přístroj prodává. Jenže záruční list u zboží z druhé ruky nemusí být nic platný, až půjdete reklamovat, nejspíš pohoříte.

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to

Když se řekne | Petra Dlouhá | 7. 7. 2016 | 6 komentářů

Na co si stěžovat u finančního arbitra. S čím pomůže. A jak na to
+20

Když máte jako spotřebitel konflikt s finanční institucí a nedaří se ho po dobrém urovnat, nemusíte hned spěchat k soudu. Je tu ještě jedna možnost: mimosoudní řešení u finančního arbitra. Víte, s čím pomůže a jak podnět správně podat? Poradíme.

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka

Jak na to | Monika Veselíková | 9. 8. 2016 | 5 komentářů

Zamítnutá reklamace, nedodané zboží. Spory s obchodníkem pomůže řešit ČOIka
+19

Reklamujete, jste v právu, jenže obchodník trvá na tom, že peníze nevrátí, zboží nevymění. Od února už není jediným řešením soud – pomocnou ruku nabízí Česká obchodní inspekce. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je zdarma a navíc by mělo být rychlejší. Poradíme, s čím se na ČOIku obracet a taky jak návrh správně podat.

Prodáváme byt: Jak kontrolovat práci realitky

Seriál | Vladimír Zuzák | 13. 5. 2015 | 11 komentářů

Prodáváme byt: Jak kontrolovat práci realitky
+19

Za tutéž provizi získáte od různých realitních kanceláří naprosto odlišné služby. Trvejte na tom, že makléř musí udělat víc než najít zájemce o koupi.

Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz

Když se řekne | Ondřej Tůma | 24. 5. 2011 | 29 komentářů

Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz
+19

Tak a dost! Tady si z vás snad někdo dělá legraci! Nejradši byste toho šizuňka hnali k soudu! Kdybyste na to ovšem měli. Peníze a žaludek. A kdybyste vůbec věděli, jak se to dělá. Možná jste si včas měli sjednat pojištění právní ochrany.

Jak si cestovky pohrávají s klienty

Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů

Jak si cestovky pohrávají s klienty
+19

Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit

Články | redakce Peníze.CZ | 10. 1. 2007 | 7 komentářů

Platební karty: jaká zneužití číhají a jak se jim bránit
+18

Víte, že podle zákona máte nárok na vrácení peněz, pokud nesouhlasíte se zaúčtovanou platbou bez přítomnosti platební karty, tedy na internetu? Jak v takovém případě postupovat? Proč se vám při platbě kartou Maestro či MasterCard může stát, že vám obchodník naúčtuje k částce nákupu i přirážku? Víte, že žádná banka nepřijala zásady ČNB k vydávání platebních karet?

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali

Co se děje | Petra Dlouhá | 9. 1. 2012 | 7 komentářů

Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali
+18

Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok

Jak na to | Petr Kučera | 28. 12. 2009

Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok
+18

Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože nemá žádné objektivní vady.

Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít

Jak na to | Petra Dlouhá | 14. 7. 2015 | 11 komentářů

Po Praze taxíkem? Sedmero dobrých rad, jak se nenechat odřít
+18

Jak v Praze vybrat taxík a neproluftovat peněženku víc, než je nutné? Pár dobrých rad.

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou

Jak na to | Lukáš Zelený | 25. 7. 2019

Jak reklamovat zájezd: Rady pro spor s cestovkou
+18

Peklíčko místo pohodové dovolené? A může za to cestovka? Poradíme, na co dávat bacha už dopředu. A především, co dělat, když na nepříjemnosti se zájezdem dojde.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 25. 2. 2020 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle mají fungovat
+18

Soudit se s velkou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší než doteď. Pomoc má přinést novinka, kterou včera podpořila vláda.

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda

Co se děje | Petr Kučera | 17. 8. 2023 | 1 komentář

Hromadné žaloby se blíží. Takhle budou fungovat, řekla vláda
+18

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele od příštího roku jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají

Co se děje | dTest | 16. 4. 2022 | 4 komentáře

Pozor na Viagogo. Stížnosti na prodejce vstupenek přibývají
+17

Právní poradna dTestu se setkává s opětovným nárůstem stížností lidí, kteří se marně domáhají objednaných vstupenek i vrácení peněz.

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat

Seriál | Vladimír Zuzák | 5. 11. 2014 | 3 komentáře

Kupujeme byt: Novostavba je zboží, které můžete reklamovat
+17

Nový, právě postavený ještě neznamená ani kvalitní, ani bezchybný. Aspoň ne v případě českých novostaveb. Vaše radost, že developerský projekt dospěl do úspěšného konce, by neměla vyhrát nad zdravým rozumem. Při podpisu smlouvy, kontrolách výstavby i při předání bytu myslete na zadní vrátka k odstraňování vad a případným reklamacím. A pozor na dobu trvání záruční lhůty.

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd

Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů

Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd
+16

Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké

Jak na to | Petra Dlouhá | 24. 7. 2018

Ztracený, zpožděný nebo zničený kufr. Odškodné může být vysoké
+16

Vystoupíte z letadla a kufr nikde. Co dělat, když vám letecká společnost ztratí zavazadlo? A co když ho poškodí nebo doručí pozdě? Odškodné se vyplácí až do 1220 eur. Poradíme.

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?

Jak na to | Monika Veselíková | 12. 7. 2017

Nákupy na dálku: Objednáte vcelku, doručí na kusy. Jak na reklamaci?
+16

Na koho se obrátit, když vám z internetového obchodu přivezou poškozené zboží? Odpovídá za vadu prodejce, nebo přepravní společnost, a musíte balíček reklamovat, nebo stačí odstoupit od smlouvy? Poradíme.

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět

Jak na to | Pavla Adamcová | 15. 2. 2024

Zaplatili jste, ale zboží z e-shopu nepřišlo. Jak dostat peníze zpět
+16

Objednáte, zaplatíte a do tří dnů máte zboží doma. Tak vypadá ideální nákup na internetu. Jenže ne vždycky to jde takhle hladce. Jak se bránit, když prodejce nedoručí předem zaplacenou objednávku?

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 22. 3. 2015 | 3 komentáře

Neuznali vám reklamaci? Bránit se můžete bez soudu a zdarma
+15

Nová varianta řešení spotřebitelských sporů má být rychlejší a levnější. Oproti současnému stavu zahrne všechny oblasti.

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?

Jak na to | Petra Dlouhá | 21. 7. 2015 | 43 komentářů

Můj seznam stížností: Hledá se adresát. Kam s nimi?
+14

Seznam stížností se vrší. Jenže co s nimi? Kde se domoct zastání? Poradíme. Tedy přinejmenším, pokud jde o stížnost na instituci či obchodníka, který vás podfouknul, očesal, vyždímal… prostě připravil o nervy a peníze.

Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři

Jak na to | Ondřej Tůma | 16. 6. 2015 | 5 komentářů

Šest dobrých rad, které vám pomůžou vybrat zájezd k moři
+14

Přečtěte si, kdy se vyplatí letět z Německa, jakým způsobem se vyhnout špatně pojištěné cestovní kanceláři, ve kterých měsících je nejvýhodnější letět k moři a pár dalších dobrých rad, jak se nespálit při výběru dovolené.

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích

Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 3. 2019 | 2 komentáře

Pár dobrých rad dTestu. Nejčastější omyly při reklamacích
+14

Reklamace patří k nejdůležitějším spotřebitelským právům. Pravidla pro uplatňování takzvaných práv z vadného plnění však nejsou jednoduchá a zákazníci v nich často tápou. Přečtete si, s jakými omyly se nejčastěji setkáváme ve spotřebitelské poradně dTestu a jak si v takových situacích správně poradit.

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři

Co se děje | Petr Kučera | 10. 4. 2024

Hromadné žaloby jsou tu. Takhle budou fungovat, potvrdili senátoři
+14

Soudit se s nepoctivou firmou může být pro běžné spotřebitele jednodušší než dnes. Pomoct jim má takzvané hromadné řízení. Jeho podmínky v Česku ale nakonec budou takové, že lidem příliš nepomůže, namítají kritici.

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou

Aktuality | Petr Kučera | 23. 5. 2024

ČSOB vylepší pojištění nákupu, když platíte kreditkou
+14

ČSOB od července změní některé podmínky pro pojištění ochrany nákupu a prodloužené záruky, které nabízí jako součást služeb ke kreditní kartě.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services