Když se řekne | Martin Horvát | 6. 5. 2022 | 4 komentáře
![Zaměstnanec způsobil škodu klientovi. Po kom chtít náhradu?]()
Při plnění pracovních úkolů může zaměstnanec způsobit škodu nějaké třetí osobě – typicky zákazníkovi, klientovi nebo dodavateli svého zaměstnavatele. Na koho se má poškozený obrátit s nárokem na náhradu škody? Jasnější odpověď nedávno přinesl Nejvyšší soud.
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 15. 6. 2014 | 2 komentáře
![Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty]()
Krajský soud v Brně ve sporu s řetězcem Kaufland uznal argumenty České obchodní inspekce.
Články | Petr Vykoukal | 30. 1. 2003
![Drahé tři týdny]()
Ztratit platební kartu je nepříjemné. A že ještě horší je o tom nějakou dobu nevědět, se přesvědčil jeden z našich čtenářů. O záchranu alespoň části šestimístné sumy, která mu stihla za tři týdny zmizet z účtu, se marně snaží již více než rok.
Jak na to | Věra Tůmová | 2. 11. 2009 | 2 komentáře
![PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát]()
Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním styku platný od 1. listopadu 2009.
Jak na to | Michaela Divišová | 23. 4. 2014 | 5 komentářů
![Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla]()
Přišla vám faktura za energie s astronomickým nedoplatkem? Zdá se vám účtovaný odběr elektřiny a plynu přemrštěný? Braňte se! Jak na reklamaci vyúčtování či měřidla?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 8. 9. 2014 | 9 komentářů
![Šedý dovoz: Za nízkou cenu platíte problémy s reklamací]()
Kupujete ledničku. Vyberete značku i typ a hledáte na internetu nejvýhodnější nabídku. Jeden e-shop ji nabízí podstatně levněji než konkurence. Než po lákavé nabídce skočíte, zbystřete. Může jít o zboží ze šedého dovozu; v téhle lednici si měl původně chladit kokos Filipínec. A to se nemusí vyplatit – zvlášť, když se chladnička porouchá a budete muset reklamovat.
Jak na to | Lukáš Zelený | 11. 8. 2015 | 3 komentáře
![Pět rad od dTestu: Jak neuvíznout v síti pouličních prodejců]()
Parfémy, elektroniku, oblečení, hodinky, ale i předplatné kosmetických balíčků či tarif u mobilního operátora. To všechno vám na ulici podbízivě vnucují prodejci, kteří nekompromisně útočí na vaši peněženku. Poradíme jak se nenechat napálit.
Jak na to | dTest | 23. 6. 2020
![Jak reklamovat auto. Pozor na kratší záruku]()
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží, v době 24 měsíců od převzetí. Stejně je tomu i při koupi automobilu. V některých případech ale může prodejce záruku omezit.
Co se děje | Petr Kučera | 1. 8. 2019 | 2 komentáře
![Ublížila ti velká firma? Přidej se! Jak budou fungovat hromadné žaloby]()
Soudit se s velkou firmou bude pro běžné lidi jednodušší než teď. Pomoc má přinést novinka, známá hlavně z amerických filmů: hromadné žaloby. Ministerstvo dokončilo kompromisní návrh. Podívali jsme se, co nakonec přináší.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 10. 10. 2014
![Očima expertů: Zkrátit čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží zakoupeného na internetu?]()
Plážový písek ve foťáku, nafukovací člun od mořské soli. Internetové obchody si stěžují, že jim zákazníci v rámci čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od smlouvy stále častěji vrací viditelně opotřebované produkty. Stát se rozhodl zakročit a v pracovním návrhu novely občanského zákoníku prosazuje zpřísnění pravidel.
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Jak na to | Gabriel Pleska | 2. 5. 2023
![Nepřevzít dobírku z e-shopu se může prodražit. Co s tím?]()
I když si nepřevezmete dobírku z e-shopu, nákup pořád platí. Jestliže chcete vrátit zboží bez udání důvodu, musíte to obchodníkovi jasně říct. Jinak po vás pořád může chtít peníze za zboží a dokonce i nějaké navíc.
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2023
![Dovolenou zkazil požár. Kdy máte nárok na vrácení peněz]()
Musí vám cestovka vrátit peníze, pokud zájezd předčasně ukončila evakuace kvůli požáru? A co dělat, když jste se na řecký ostrov Rhodos nebo do jiné postižené oblasti teprve chystali?
Aktuality | Pavla Adamcová | 20. 1. 2024
![V dětských bundách byla škodlivá chemie. Dřív normy splňovaly]()
Ve více než polovině z 32 dětských bund a kombinéz, zakoupených v sedmi evropských zemích, byly škodlivé věčné chemikálie PFAS. Zjistila to studie spolku Arnika.
Kvíz | Věra Tůmová | 11. 11. 2009
![Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se]()
Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti v našem kvízu. Po jeho vyplnění se ihned dozvíte správné odpovědi i odkaz na více informací.
Jak na to | Ondřej Tůma | 13. 11. 2014
![Kupujete dárky na internetu? Poradíme, jak se vyhnout problémům]()
Loni Češi utratili při předvánočních nákupech na internetu přes 18,5 miliardy korun. Letos by to mělo být ještě o tři miliardy víc. Poradíme vám, jak se orientovat v nabídkách tisíců českých e-shopů, na co si dávat pozor, abyste neskočili podvodníkům na špek a jak správně vracet a reklamovat doručené zboží.
Seriál | Vladimír Zuzák | 29. 7. 2015
![Prodáváme byt: Jak se dohodnout na férových sankcích]()
Kolik by vám měl kupující zaplatit za prodlení s úhradou kupní ceny a kolik byste měli platit zase vy jemu, když nemovitost pozdě předáte? Aniž byste malovali čerta na zeď, sankce a pokuty rovnou zakotvěte v kupní smlouvě.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 23. 8. 2014
![Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona]()
„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.
Jak na to | Ondřej Tůma | 19. 11. 2013 | 2 komentáře
![Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!]()
Vánoce za rohem a na nákup dárků není čas. Geometrickou řadou roste počet Čechů, kteří budou dárky pořizovat na internetu. Poznáte bezpečný e-shop? Dokdy můžete objednávat zboží, abyste ho určitě měli do Štědrého dne? A jak postupovat v případě reklamace? Víme a poradíme.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
![Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!]()
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů
![Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů]()
V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou zlepšovat.
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009
![PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.]()
Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu všechny trvalé příkazy k úhradě či svolení k inkasu.
Jak na to | Věra Tůmová | 21. 9. 2009 | 9 komentářů
![Podepsali jste ručení k úvěru? Hlídejte si dlužníka!]()
Pokud jste před lety pomohli známému či kamarádovi a zaručili jste se mu za úvěr, může se z vás snadno v nynější recesi stát dlužník. Stačí, aby známý či kamarád ztratil práci a přestal půjčku splácet.
Co se děje | Ondřej Tůma | 30. 8. 2011 | 16 komentářů
![Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit]()
Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.
Co se děje | Jan Pekař | 7. 12. 2007
![Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent]()
Česko nevyužije možnost, aby se i z prodeje nových velkých bytů a domů platila snížená sazba daně z přidané hodnoty. Na nové úpravě DPH ovšem mohou vydělat podnikatelé, kteří mají provozovnu v bytových domech.
Jak na to | Lukáš Zelený | 22. 12. 2015 | 1 komentář
![Co s nevhodnými dárky: dTest radí obdarovaným i dárcům]()
Ježíšky o Štědrém večeru děsí jen jediná noční můra – že se obdarovávaným nebude dárek líbit nebo že ho dostane od jiného Ježíška. Co s nechtěnými a nadbytečnými dary?
Analýza | Zbyněk Kuběj | 28. 1. 2016 | 3 komentáře
![Web je temné místo plné nástrah. Pojistíte se proti nim?]()
Kdo chvíli stál, již stojí opodál, praví klasik. I v jádru konzervativní instituce, jakými jsou pojišťovny, se čas od času snaží ukázat, že kráčejí s dobou. ČSOB Pojišťovna například právě uvedla na trh „pojištění internetových rizik“. Je to nástroj, který se stane v prosíťované době nezbytností, nebo spíš jen o marketingové gesto, kterým pojišťovna demonstruje, jak je in? Anebo něco mezi?
Aktuality | Petr Kučera | 25. 11. 2019
![Spotřebiče musí vydržet déle. Hledají se stovky opravářů]()
V Česku chybějí desítky až stovky opravářů domácích spotřebičů. Upozornilo na to Sdružení výrobců domácích spotřebičů v ČR APPLiA CZ.
Články | Jasna Sýkorová | 14. 1. 2003
![Elektronické peněženky nevěří na svou záchranu]()
Placení přes internet nebylo do letošního ledna samostatně právně ošetřeno. Nový zákon o platebním styku však stále vyvolává více otázek, než nabízí řešení. Především co se týče povinnosti bank uhradit škody při zneužití platební karty a budoucnosti mikroplatebních systémů typu I Like Q nebo Monetka.
Články | Dana Chytilová | 5. 9. 2005
![Co když banka zamítne reklamaci výpisu?]()
Našli jste chybu na výpisu z účtu? Reklamujte danou transakci. Ale co když banka vaši námitku neuzná? Kromě času stráveného dokazováním vás reklamace může stát i pár stovek korun. Nevzdávejte to ale hned v "prvním kole", zkusit totiž můžete ještě kolo druhé, ombudsmana banky či finančního arbitra.