Když se řekne | Pavla Adamcová | 24. 6. 2024 | 4 komentáře
![Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat]()
Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky.
Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023
![Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat]()
Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.
Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021
![Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál]()
Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.
Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007
![Pozor na nákupy po telefonu]()
Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.
Co se děje | Světlana Rysková | 1. 4. 2010 | 3 komentáře
![Jak vás obchody klamou při výprodejích]()
Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.
Jak na to | Petr Kučera | 2. 4. 2010 | 1 komentář
![Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji]()
Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.
Jak na to | František Mašek | 12. 4. 2010
![Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.]()
Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.
Jak na to | František Mašek | 5. 5. 2010 | 2 komentáře
![Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.]()
Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
![Reklamace už nemusí skončit jen u soudu]()
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.
Aktuality | Petr Kučera | 5. 8. 2020 | 2 komentáře
![ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy]()
Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře
![Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka]()
Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?
Jak na to | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024
![Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte]()
Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.
Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 6. 2024 | 3 komentáře
![Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce]()
Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě, že jejich produkt přestane fungovat.
Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022
![Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky]()
Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.
Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019
![Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj]()
Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
![Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace]()
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Články | Michal Hazi | 15. 6. 2002 | 1 komentář
![Problematické Tricky Českého Telecomu]()
Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly přijímat.
Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
![Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů]()
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.
Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře
![PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát]()
Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním styku, který platí od 1. listopadu 2009.
Jak na to | František Mašek | 27. 12. 2010
![Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!]()
Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?
Články | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2007
![Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy]()
Víte, jak probíhá platba platební kartou po technické stránce? Jak banky řeší reklamace související s platbou kartami? Proč je dobré si vzhled karty z obou stran okopírovat? Proč podpis na kartě odlišit od vašeho podpisového vzoru u banky nebo proč nenosit kartu vedle mobilního telefonu? Víte, jak si zapsat PIN, když už si jej musíte poznamenat? Toto a mnohé další prozradí poslední díl seriálu o kartách.
Aktuality | Jiří Hovorka | 6. 10. 2021
![Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu]()
Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.
Jak na to | Pavla Adamcová | 18. 6. 2024
![Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění]()
Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.
Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 12. 2017
![dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem]()
I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
![Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?]()
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 13. 5. 2010 | 1 komentář
![Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše]()
Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?
Komiks | redakce Peníze.CZ | 10. 8. 2014
![O chvilinku]()
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář
![Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu]()
Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů
![PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.]()
Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu.
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
![Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.]()
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.