Reklamace

Další články na téma reklamace najdete na Finmag.cz.

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat

Když se řekne | Pavla Adamcová | 24. 6. 2024 | 4 komentáře

Právo na opravu se blíží. Projděte si, jak má fungovat
+7

Nová evropská směrnice, která upravuje takzvané právo na opravu, má prodloužit životnost spotřebních výrobků. Zavádí řadu povinností pro výrobce i práva pro spotřebitele. Máme odpovědi na časté otázky.

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat

Co se děje | Veronika Hejná | 26. 1. 2023

Hromadné žaloby se blíží. Nový plán, jak mají fungovat
+7

Soudit se s nepoctivou firmou bude pro běžné spotřebitele jednodušší. Pomoct jim mají hromadné žaloby. Jejich výsledná podoba v českém právu ale má být slabší, než se dříve plánovalo.

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál

Aktuality | Petr Kučera | 19. 10. 2021

Mallpay dá k nákupu delší záruku a pojištění, ruší paušál
+6

Tříletá záruka a pojištění proti krádeži nebo rozbití nákupu. Platební služba Mallpay přichází s dalším vylepšením své karty. A místo čtyř „tarifů“ nově nabízí jenom dva – oba zdarma.

Pozor na nákupy po telefonu

Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007

Pozor na nákupy po telefonu
+5

Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.

Jak vás obchody klamou při výprodejích

Co se děje | Světlana Rysková | 1. 4. 2010 | 3 komentáře

Jak vás obchody klamou při výprodejích
+5

Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji

Jak na to | Petr Kučera | 2. 4. 2010 | 1 komentář

Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji
+4

Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.

Jak na to | František Mašek | 12. 4. 2010

Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.
+4

Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.

Jak na to | František Mašek | 5. 5. 2010 | 2 komentáře

Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.
+4

Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.

Reklamace už nemusí skončit jen u soudu

Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů

Reklamace už nemusí skončit jen u soudu
+4

Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy

Aktuality | Petr Kučera | 5. 8. 2020 | 2 komentáře

ČOI varuje před nabíječkou baterií z Moravy
+4

Nabíječka baterií Emos Smart 4/N8168S může znamenat pro spotřebitele vážné bezpečnostní riziko. Při zapojení do elektrické zásuvky a dotyku uživatele může dojít k zásahu elektrickým proudem. Upozornila na to Česká obchodní inspekce.

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 5. 2019 | 2 komentáře

Oškubali vás? Jak reklamovat kadeřníka
+4

Jaké máte možnosti, když se výsledek práce kadeřníka liší od vašich představ? Co když vadu odhalíte až doma? Jak je to se zárukou? A co dělat, když vás zraní?

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte

Jak na to | Pavla Adamcová | 17. 5. 2024

Jak reklamovat problémovou dovolenou. Na návrat domů nečekejte
+4

Neproběhla vysněná dovolená podle vašich představ? Poradíme, kdy můžete dostat své peníze zpět a jak při reklamaci efektivně postupovat.

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce

Co se děje | Pavla Adamcová | 11. 6. 2024 | 3 komentáře

Právo na opravu přichází. Jak vám pomůže a co znamená pro výrobce
+3

Opravy porouchaných výrobků mají být snadnější a výhodnější než výměna za nové. Europoslanci schválili takzvané právo spotřebitele na opravu. To určuje povinnosti výrobců v případě, že jejich produkt přestane fungovat.

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky

Když se řekne | Jana Divinová | 25. 7. 2022

Kupujete dům? Na tyhle vady si dejte pozor. Máme fotky
+3

Stavební inspektoři radí, na jaké technické vady si dát pozor při koupi rodinného domu. Než půjdete na prohlídku nemovitosti, prohlédněte si je ve fotogalerii.

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj

Aktuality | Petr Kučera | 17. 7. 2019

Zpožděný let a poškozený kufr? Vaše práva zjistí nový nástroj
+3

Češi si můžou ode dneška rychle a snadno přímo na letišti zjistit, na co mají právo v případě zrušení nebo zpoždění letu a při problémech se zavazadly. Oznámilo to Evropské spotřebitelské centrum, které na svém webu spustilo Letecký kalkulátor vašich práv.

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace

Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře

Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace
+3

Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.

Problematické Tricky Českého Telecomu

Články | Michal Hazi | 15. 6. 2002 | 1 komentář

Problematické Tricky Českého Telecomu
+3

Telecom již čtrnáct dní nabízí zasílání SMS a e-mailů z veřejných telefonních automatů. Od začátku však tuto službu provází problémy. Některé automaty dokonce nové karty Trick odmítaly přijímat.

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů

Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře

Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů
+3

Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát

Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře

PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát
+3

Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním styku, který platí od 1. listopadu 2009.

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!

Jak na to | František Mašek | 27. 12. 2010

Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!
+2

Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy

Články | redakce Peníze.CZ | 12. 1. 2007

Platební karty: jednoduché a účinné rady a tipy
+2

Víte, jak probíhá platba platební kartou po technické stránce? Jak banky řeší reklamace související s platbou kartami? Proč je dobré si vzhled karty z obou stran okopírovat? Proč podpis na kartě odlišit od vašeho podpisového vzoru u banky nebo proč nenosit kartu vedle mobilního telefonu? Víte, jak si zapsat PIN, když už si jej musíte poznamenat? Toto a mnohé další prozradí poslední díl seriálu o kartách.

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu

Aktuality | Jiří Hovorka | 6. 10. 2021

Platbu kartou od spořitelny můžete reklamovat v mobilu
+2

Klienti České spořitelny dostali snadnější možnost, jak reklamovat platbu kartou. Nově to mohou udělat online přímo v mobilní aplikaci George. Dosud mohli platby reklamovat prostřednictvím e-mailu, osobně na pobočce nebo telefonátem na klientské centrum.

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění

Jak na to | Pavla Adamcová | 18. 6. 2024

Zkazili vám radost z dovolené? Kdy máte nárok na odškodnění
+2

Některé problémy během zájezdu mohou být natolik zásadní, že vám zkazí zážitek z celé dovolené. Pak můžete požadovat slevu a k tomu ještě částku odpovídající způsobené újmě. Poradíme, jak na to.

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem

Jak na to | Lukáš Zelený | 27. 12. 2017

dTest radí: Co s nevhodným vánočním dárkem
+1

I Ježíšek se někdy splete a netrefí se do přání či vkusu obdarovaného. Nebo dokonce projeví donebevolající roztržitost a přinese jeden dárek dvakrát. Jak omyly božího nemluvněte napravit?

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?

Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010

Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?
+1

Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše

Aktuálně.cz | Petr Kučera | 13. 5. 2010 | 1 komentář

Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše
0

Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?

O chvilinku

Komiks | redakce Peníze.CZ | 10. 8. 2014

O chvilinku
0

Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu

Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář

Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu
-1

Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.

PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.

Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů

PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.
-1

Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu.

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.

Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře

Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.
-2

I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.

Převodník měn

Prohození měn

Rozšířená verze kalkulačky

Interaktivní grafiky

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Jakou kartu teď dostanete? Podívejte se na přehled podle bank

Galerie platebních karet, které banky v Česku nabízejí k účtům. Chtěli byste raději vesmírně...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů
Partners Financial Services