Rozhovor | Ondřej Tůma | 23. 8. 2014
![Michal Šmída: V Česku chybí opravdová podnikatelská ikona]()
„Pořád je tu patrný takový ten negativní postoj ke slovu podnikatel. Je to přežitek z devadesátých let. Mladí lidé tu ale nejsou tolik motivovaní k tomu, aby po vysoké škole zkusili něco svého a nešli rovnou do nějakých větších firem a korporací,“ říká v pokračování našeho rozhovoru Michal Šmída, ředitel společnosti Twisto.
Jak na to | Petra Dlouhá | 19. 8. 2014 | 6 komentářů
![Dovolená jako špatný vtip. Jak správně reklamovat zájezd]()
Transfer z letiště trval o hodinu víc, animační program o dva dny míň, hotelu chyběla hvězdička, na pláž to byla pěkná štreka, a místo jemného písečku – kameny. Dostali jste od cestovky něco jiného, než slibovala? Reklamujte zájezd. Od letoška je to snazší než dřív. Poradíme, jak na to.
Aktuálně.cz | Kateřina Vokurková | 10. 8. 2014 | 3 komentáře
![Cestovní kanceláře: Lidi si vymýšlejí reklamace]()
Nový občanský zákoník zavedl institut náhrady za újmu z narušené dovolené a řadu dalších novinek. Firmy hlásí první zkušenosti.
Komiks | redakce Peníze.CZ | 10. 8. 2014
![O chvilinku]()
Hlavně vytrvalost, jinak se vaše sny nikdy nevyplní!
Aktuálně.cz | Tomáš Fránek | 15. 6. 2014 | 2 komentáře
![Soud potvrdil: Za triky se slevami hrozí obchodům vyšší pokuty]()
Krajský soud v Brně ve sporu s řetězcem Kaufland uznal argumenty České obchodní inspekce.
Jak na to | Michaela Divišová | 23. 4. 2014 | 5 komentářů
![Účtování energií: Reklamujeme faktury a měřidla]()
Přišla vám faktura za energie s astronomickým nedoplatkem? Zdá se vám účtovaný odběr elektřiny a plynu přemrštěný? Braňte se! Jak na reklamaci vyúčtování či měřidla?
Když se řekne | Petra Dlouhá | 13. 3. 2014 | 22 komentářů
![Reklamace 2014. Zkracuje se záruční doba na půl roku?]()
Nový občanský zákoník, účinný od ledna, se dotýká tisíce a jedné životní situace. Nová pravidla dostala i ta, které se obvykle vyhýbáme jak čert kříži: reklamace. Co přesně se od ledna změnilo? Na co máte nárok? Odpovědi přinášíme ve spolupráci s právní poradnou dTestu.
Jak na to | Ondřej Tůma | 19. 11. 2013 | 2 komentáře
![Budete kupovat dárky přes internet? Nespalte se!]()
Vánoce za rohem a na nákup dárků není čas. Geometrickou řadou roste počet Čechů, kteří budou dárky pořizovat na internetu. Poznáte bezpečný e-shop? Dokdy můžete objednávat zboží, abyste ho určitě měli do Štědrého dne? A jak postupovat v případě reklamace? Víme a poradíme.
Aktuálně.cz | ČTK, Jiří Hovorka | 4. 8. 2013 | 52 komentářů
![Inspektoři hledali největší hřích autobazarů. Našli]()
Česká obchodní inspekce provedla v posledních týdnech dvě mimořádné kontroly autobazarů a prodejců drahých kamenů. Výsledky obou jsou podle jejího ředitele Vladimíra Velčovského fatální.
Co reklama neřekla | Michal Kašpárek | 10. 6. 2013 | 76 komentářů
![Neurorestart: Předražené hrnce pro váš mozek]()
Jiří Vokáč Čmolík je šarlatán a firma Inner Winner výdělečná sekta.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 2. 5. 2013 | 59 komentářů
![Spotřeba se nesmí zastavit! Každé zboží má naprogramovanou smrt]()
Prvně zapnete nový notebook – drahý kousek, možná jediná extravagance, již jste svému vcelku skromnému životu dopřáli. Připojíte tiskárnu, právě vybalenou z originální krabice. A postavíte na kávu – v čerstvě pořízeném kávovaru. Neslyšitelné odtikávání jepičích životů tří přístrojů začíná. Konstruktéři jim předprogramovali smrt. Co si o tom myslíte?
Co se děje | Petra Dlouhá | 30. 4. 2013 | 21 komentářů
![Mýty o reklamacích a velké změny od roku 2014: konec záručních lhůt?]()
Reklamace. Zážitek, kterému se chcete obloukem vyhnout? Radši reklamujte, dokud je čas! A buďte rádi, že na to zatím máte nárok. V roce 2014 se pravidla přiostří. Přečtěte si nejčastější mýty o reklamacích. A začněte se chystat na příští rok. Víte, co nás čeká?
Jak na to | Petra Dlouhá | 7. 11. 2012 | 23 komentářů
![Jak sehnat kvalitního řemeslníka: internetové srovnávače fachmanů]()
Chystáte se bourat a přestavovat? Nebo potřebujete jen přidělat pár skobiček a sami si na tlučení a vrtání netroufáte? Nic jednoduššího než se obrátit na profesionála… Jenže: jak profesionála, šikovného a poctivého řemeslníka, na kterého je spoleh a nevezme vás na hůl, najít? Poradíme.
Jak na to | Ondřej Tůma | 25. 7. 2012 | 6 komentářů
![Dovolená jako z hororu? Poradíme, jak reklamovat zájezd]()
Dovolená u moře představuje pro řadu z nás vrchol léta. Ne vždy ale dopadne podle našich představ. Poradíme vám, na co nezapomenout při sepisování smlouvy a jakým způsobem můžete zájezd u cestovní kanceláře reklamovat.
Co se děje | Petra Dlouhá | 26. 3. 2012 | 45 komentářů
![Oblíbený trik prodejců: Koupili jste si „módní obuv“? Na reklamaci zapomeňte!]()
Velká změna ve slovníku! Dřív byla obuv totéž co boty. Když dnes koupíte „módní obuv“, nedostanete botu, kupujete značkový suvenýr do vitríny! Nevěříte? Zkuste „módní obuv“ reklamovat, až se vám po pár týdnech rozpadne. Budou s vámi hotovi raz dva – snad jste si nemysleli, že módní obuv můžete normálně nosit?
Co se děje | Petra Dlouhá | 9. 1. 2012 | 7 komentářů
![Sleva, nebo „sleva“? Známe triky, které na vás obchodníci nachystali]()
Češi z předvánočního nákupního šílenství plynule přešli do šílenství povánočního. Už na Štěpána jsme se znovu prodírali mezi regály a zápasili o svou kořist. Lovecká sezóna milovníků výprodejů je v plném proudu. Není ale sleva jako sleva. Nenechte se napálit.
Když se řekne | Jindřich Hradecký | 4. 1. 2012 | 52 komentářů
![Koupě ojetého vozu: za co (a jak dlouho) ručí prodávající]()
Špatně sepsané kupní smlouvy, vmanévrování do nevýhodných situací při reklamaci. Na druhou stranu stočené tachometry coby paradoxní výhoda. Záruky na ojetá auta mají svá specifika, kterými se od garancí na nové vozy odlišují. Jak a v čem? Co si pohlídat? A nač si dát pozor?
Co se děje | Ondřej Tůma | 30. 8. 2011 | 16 komentářů
![Cesta z ráje: letenky se můžou pořádně prodražit]()
Cesta z exotické dovolené jako zlý sen – vyprávět o tom můžou čeští turisté, jimž byl zrušen let z Madagaskaru a jejich letecký dopravce a později i zprostředkující společnost je nechali na holičkách. Vrácení peněz za nevyužité letenky se marně domáhají i po více než čtyřech měsících od návratu.
Co se děje | Petra Dlouhá | 4. 8. 2011 | 12 komentářů
![Zaplatit stavební firmě kvůli zvyšování DPH ještě letos? Buď ušetříte statisíce, nebo proděláte miliony!]()
Zvýšení dolní sazby DPH z 10 na 14 procent, bychom od ledna pocítili všichni. Ti, kteří se chystají stavět, však zejména. Sníženou sazbou se totiž daní i stavební práce. Chcete se zdražení vyhnout a zaplatit firmě letos dopředu? Přijdete o nejsilnější zbraň proti šlendriánu stavitele.
Co se děje | Klára Šponerová | 12. 7. 2011 | 2 komentáře
![Last minute: vyplatí se letos čekat do poslední minuty?]()
Začíná období dovolených, boj cestovních kanceláří o klienty vrcholí. Jednou z hlavních zbraní je označení last minute. Na poslední chvíli si tak můžete objednat dovolenou až o desítky procent levnější oproti stálé nabídce. Jsou skvělé last minute ceny konečné, nebo je v tom tradičně nějaký háček?
Jak na to | František Mašek | 21. 6. 2011 | 9 komentářů
![Exekuce. Pozor na jazyk, i ústní smlouva platí!]()
Co je psáno, to je dáno. Což neznamená, že na co lejstro není, to neplatí. Podle zákonů (psaných i nepsaných) je právoplatná i ústní smlouva, i po telefonu uzavřená. Když od ní chcete ustoupit, doporučení je však jasné: písemně! Jinak ve sporu o pár stovek můžete skončit i s exekucí na krku.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 31. 5. 2011 | 4 komentáře
![Reklamace novostavby je boj! Jak se vyzbrojit?]()
95 % smluv o nákupu nemovitosti je napsaných tak, že kupující budou mít s reklamací problémy, říká v exkluzivním rozhovoru pro Peníze.cz Petr Němeček, majitel firmy, jež pomáhá čerstvým či budoucím majitelům nemovitostí reklamace u developerů a stavitelů uplatňovat.
Když se řekne | Ondřej Tůma | 24. 5. 2011 | 29 komentářů
![Pojištění právní ochrany může ušetřit spoustu peněz]()
Tak a dost! Tady si z vás snad někdo dělá legraci! Nejradši byste toho šizuňka hnali k soudu! Kdybyste na to ovšem měli. Peníze a žaludek. A kdybyste vůbec věděli, jak se to dělá. Možná jste si včas měli sjednat pojištění právní ochrany.
Jak na to | Petra Dlouhá | 11. 5. 2011 | 17 komentářů
![Je reklamace vaší noční můrou? Probuďte se z ní!]()
„Světla svítí, stěrače stírají...“ Nesmrtelná scéna z filmu Vrchní, prchni. Ale co když stěrače nestírají, vysavač nesaje a nové luxusní botky se rozpadají? A vy jste se kvůli nim minulý měsíc pěkně plácli přes kapsu. Dává prodejce ruce pryč? Vymlouvá se? Bojujte za svá práva! Poradíme vám, jak na to.
Jak na to | František Mašek | 27. 12. 2010
![Chcete vrátit nebo vyměnit vánoční dárek? Schovejte si originální obal!]()
Vánoce jsou za námi a můžeme se těšit z dárků. Pokud se vám některý nelíbí, můžete ho samozřejmě zkusit vrátit. U darů zakoupených přes internet to není žádný problém, pokud byl zakoupen v klasickém obchodě, může to být složitější. Víte, na co máte při vrácení daru nárok?
Jak na to | redakce Peníze.CZ | 5. 10. 2010
![Jak se domoci odškodnění za zkaženou dovolenou?]()
Řada Čechů jezdí na dovolenou na podzim. Někdy během ní zažijí nemilé překvapení, například v podobě horšího ubytování, než mají ve smlouvě. Jak se domoci svých práv?
Co se děje | František Mašek | 11. 8. 2010 | 8 komentářů
![Ceny ojetých automobilů jsou prý na dně. Proč toho nevyužít?]()
Chcete si koupit ojetý automobil? Pak je tu nejspíš ta pravá chvíle. Jejich ceny stagnují a jsou již možná na dně. Pro orientaci nabízíme přehled průměrných cen nejprodávanějších modelů ve velkých autobazarech.
Jak na to | František Mašek | 16. 6. 2010 | 2 komentáře
![Nelíbí se vám hotel nebo služby delegáta? Stěžujte si hned na místě.]()
I když se snažíte důkladně prověřit cestovní kancelář, u níž si kupujete zájezd, někdy se jeho reklamaci nevyhnete. Hlavní pravidlo zní, vše se pokuste reklamovat už na místě.
Jak na to | František Mašek | 31. 5. 2010
![Hledáte dobrý internetový obchod? Podívejte se, zda má spotřebitelský audit]()
Nenaletět podvodníkům, nebo vyhnout se zbytečným potížím, může být, hlavně u obchodů přes internet, obtížné. Jedno z vodítek, jak si mezi nimi správně vybrat, nabízí Spotřebitelský audit obchodních podmínek od Sdružení obrany spotřebitelů.
Aktuálně.cz | Petr Kučera | 13. 5. 2010 | 1 komentář
![Za nezaviněné zdržení vám cestovka nemusí hradit vše]()
Na co máte nárok, když s cestovní kanceláří uvíznete v nepokoji zmítaném Řecku o pár dnů déle, než jste čekali?