Jak na to | František Mašek | 5. 5. 2010 | 2 komentáře
![Čtěte obaly na potravinách! Ušetříte čas a někdy i zdraví.]()
Přinést domů meruňkový nebo ananasový kompot s prošlou dobou trvanlivosti stojí zbytečné rozčilování. Přitom stačí pozorně číst údaje na zakoupených potravinách. Ty trvanlivé je možné do osmi dnů reklamovat.
Jak na to | František Mašek | 12. 4. 2010
![Nakupujete v zahraničí online? Máte stejná práva jako při nákupech doma.]()
Řadu věcí koupíte levněji v zahraničí. Od loňska máte i při těchto nákupech přes internet stejná práva, jako byste nakupovali v Česku. Pokud se při reklamaci dostanete do potíží, pomůže vám Evropské spotřebitelské centrum.
Jak na to | Petr Kučera | 2. 4. 2010 | 1 komentář
![Příjemná změna: Nevýhodné smlouvy se zbavíte rychleji]()
Obrana proti neférovým jednáním obchodníků není snadná. A to ani po té, co některé jejich praktiky jsou od roku 2000 zakázané a podle občanského zákoníku neplatné. Letos ale získají spotřebitelé další zbraně.
Co se děje | Světlana Rysková | 1. 4. 2010 | 3 komentáře
![Jak vás obchody klamou při výprodejích]()
Anketa Sdružení obrany spotřebitelů odhalila, že se spotřebitelé při nakupování zlevněného zboží setkávají s řadou klamavých praktik. Nejvíce účastníků uvedlo, že obchodník vydával zboží za zlevněné, ale slevu pak ve skutečnosti neposkytl.
Jak na to | František Mašek | 4. 3. 2010 | 251 komentářů
![Jak reklamovat boty, abyste uspěli]()
V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením
Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů
![Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.]()
Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se vám peníze vrátí.
Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
![Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů]()
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.
Jak na to | Petr Kučera | 28. 12. 2009
![Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok]()
Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože nemá žádné objektivní vady.
Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář
![Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu]()
Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad, jak je co nejvíce omezit.
Kvíz | Věra Tůmová | 11. 11. 2009
![Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se]()
Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti v našem kvízu. Po jeho vyplnění se ihned dozvíte správné odpovědi i odkaz na více informací.
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009
![PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.]()
Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu všechny trvalé příkazy k úhradě či svolení k inkasu.
Jak na to | Věra Tůmová | 4. 11. 2009
![PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů]()
Pokud si budete chtít od 1. listopadu zřídit příkaz inkasu, budete muset nově nastavit horní limit pro takto odcházející platby. Pokud už příkaz k inkasu máte, banky vám budou stanovení horního limitu doporučovat. Kdo tak neučiní, některé banky to udělají za něj.
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů
![PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.]()
Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu.
Jak na to | Věra Tůmová | 2. 11. 2009 | 2 komentáře
![PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát]()
Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním styku platný od 1. listopadu 2009.
Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře
![PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát]()
Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním styku, který platí od 1. listopadu 2009.
Jak na to | Věra Tůmová | 21. 9. 2009 | 9 komentářů
![Podepsali jste ručení k úvěru? Hlídejte si dlužníka!]()
Pokud jste před lety pomohli známému či kamarádovi a zaručili jste se mu za úvěr, může se z vás snadno v nynější recesi stát dlužník. Stačí, aby známý či kamarád ztratil práci a přestal půjčku splácet.
Jak na to | Věra Tůmová | 15. 9. 2009 | 7 komentářů
![Co lze čekat od banky, když přestanete splácet úvěr]()
Recese dlužníkům nepřeje. I ti poctiví, kteří se nyní mohou dostat do potíží se splácením kvůli ztrátě zaměstnání či nemoci. Banky navíc přestávají být benevolentní a s vymáháním neotálejí. Vždy se proto vyplatí s nimi raději spolupracovat.
Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů
![Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů]()
Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím najaté vymahačské firmy. Aniž by Patrikovi o dluhu řekla.
Jak na to | Veronika Skálová | 9. 9. 2009
![Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou]()
Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají peníze vrátit od své banky.
Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů
![Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu]()
Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy může zákazník do čtrnácti dnů, ale neměl by si tuto možnost plést s reklamací.
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů
![Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů]()
V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou zlepšovat.
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
![Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?]()
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let. Věříte, že pak cestovky budou ke klientům vstřícnější? Podělte se o názor a přečtěte si mínění ostatních.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
![Jak si cestovky pohrávají s klienty]()
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům cestovní pojištění, neuznávají reklamace či manipulují s cenami.
Rozhovor | Věra Tůmová, Jan Stuchlík | 21. 4. 2008
![Finanční arbitr bude silnější a více vidět]()
Nechceme jen více moci, ale usilujeme i o možnost místo autoritativních verdiktů zprostředkovávat smírné řešení sporů mezi bankovními klienty a bankami, říká nový finanční arbitr František Klufa.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
![Reklamace už nemusí skončit jen u soudu]()
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele, nebo rozhodčího soudu.
Jak na to | Věra Tůmová | 18. 2. 2008 | 3 komentáře
![Bankovní doklady hned nevyhazujte, můžete je potřebovat]()
Výpis z účtu dostává do schránky stále ještě většina klientů tuzemských bank. Při vyřizování na přepážce dostanou další doklad. Za pár let to je pěkná kupa. Někdo vše vyhazuje, jiný skladuje léta. Hned se jich zbavit, ale není zrovna moudré.
Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů
![Kdo vydělá na lednových slevách]()
Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele nedovoluje.
Co se děje | Jan Pekař | 7. 12. 2007
![Rozhodnuto. Luxus za 19, sociální bydlení za 9 procent]()
Česko nevyužije možnost, aby se i z prodeje nových velkých bytů a domů platila snížená sazba daně z přidané hodnoty. Na nové úpravě DPH ovšem mohou vydělat podnikatelé, kteří mají provozovnu v bytových domech.
Banky | Věra Tůmová | 3. 12. 2007 | 8 komentářů
![Hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek začíná]()
Dny předvánočního shonu si mohou lidé zpestřit hlasováním o nejabsurdnější bankovní poplatek. Soutěž, která je rok od roku populárnější, bude mít díky nováčkovi tuzemského trhu, polské mBank, s nulovými poplatky ještě pikantnější nádech.
Povinné ručení | Věra Tůmová | 8. 11. 2007 | 13 komentářů
![Jak změnit pojišťovnu u povinného ručení]()
Sazebníky pro povinné ručení na další rok jsou už u většiny pojišťoven známé. Kdo chce přejít za výhodnější nabídkou k jiné pojišťovně, musí si dát pozor, aby podal výpověď pojistky u původní pojišťovny nejpozději šest týdnů před výročním datem jejího sjednání.