Aktuality | Petr Kučera | 5. 6. 2020 | 65 komentářů
![Vlakem k moři za nejnižší cenu, slibuje RegioJet]()
Cena jízdenek na přímý vlak společnosti RegioJet do Chorvatska má začínat už na 590 korunách. To je výrazně méně, než za kolik tam před lety jezdily České dráhy, nebo i autobus RegioJetu.
Co se děje | Monika Veselíková | 13. 8. 2018 | 26 komentářů
![Prvního září zlevňuje jízdné na vlaky a autobusy. O kolik a pro koho?]()
Senioři a studenti budou od září jezdit levněji. Rozdíl dopravcům zaplatí stát. Kdo konkrétně má na slevu nárok, jak ji dopravci prokázat a kde platí?
Recenze | Petr Kučera | 13. 12. 2020 | 25 komentářů
![Jednotná jízdenka na vlak startuje. Proč si ji nekoupit]()
S ročním zpožděním a řadou omezení startuje jednotná jízdenka, kterou ministerstvo dopravy nazvalo hezky česky OneTicket. Přípravu měl na starosti státní podnik Cendis – ten, který před pár dny spustil e-shop na elektronické dálniční známky. OneTicket sice funguje, ale...
Co se děje | Petr Kučera | 14. 9. 2020 | 19 komentářů
![Kdo jezdí často, přijde o odškodné za zpoždění. Odměna za věrnost podle ČD]()
S netradiční marketingovou inovací přišly České dráhy. Zatímco firmy si obvykle nejvíc cení stálých zákazníků, dopravce jim podmínky zhoršil.
Co se děje | Petr Kučera | 31. 10. 2019 | 30 komentářů
![Chaos s jízdenkami na vlak. Stát vydal návod, chystá skryté zdražení]()
Kraje chtějí mít hlavní slovo, ale nemluví spolu. Hrozící chaos probudil i ministerstvo: Na šesti stranách stručně vysvětluje, že za problémy nemůže a jednotný tarif připravilo tak rychle, jak dokázalo.
Rozhovor | Ondřej Tůma | 15. 10. 2016 | 3 komentáře
![Šéf ČTÚ: Operátoři stavějí dálnice, ale pustí na ně jenom škodovky stodvacítky]()
Otevřený rozhovor s šéfem Českého telekomunikačního úřadu Jaromírem Novákem o tom, co Česku schází k tomu, aby se mohlo stát středoevropským lídrem v digitálních technologiích, o tom, že balíček s pětisty megabajty dat je dnes výsměch, o absenci čtvrtého operátora a o prolobovaných legislativních úpravách, které tlačí spotřebitele do kouta.
Rozhovor | Martin Vlnas | 11. 6. 2011 | 10 komentářů
![Radim Jančura: Pendolino je nešťastný vlak]()
„Celkem na chod státu přispíváme stovkami milionů korun ročně. Při představě, že třicet procent z toho někdo rozkrade, se mi dělá zle. Pokud to tak půjde dál, jednou uteču a půjdu daně platit někam, kde se vynaloží efektivně,“ říká Radim Jančura v závěrečné části exkluzivního rozhovoru.
Komentář | Michal Kašpárek | 4. 8. 2017 | 7 komentářů
![Evropská jízdenková loterie]()
Ostuda sjednocené Evropy: obstarávání lístků na mezistátní vlaky je pořád peklo.
Rozhovor | Martin Vlnas | 4. 6. 2011 | 9 komentářů
![Radim Jančura: Dokud nám budou vládnout hlupáci, s podnikáním neseknu]()
„Zatím investujeme do charity druhého řádu – veřejné dopravy. Většina toho, co vyděláme, jde teď na vlaky. Věřím ale, že za pět, deset let bychom mohli celý roční zisk odevzdávat na charitativní projekty,“ říká Radim Jančura, stoprocentní majitel skupiny Student Agency.
Aktuality | Petr Kučera | 25. 6. 2020 | 1 komentář
![RegioJet přidá vlaky do Chorvatska, pojedou denně]()
Společnost RegioJet zvyšuje počet vlakových spojů do Chorvatska a Slovinska. Od 11. července do budou jezdit denně až do konce prázdnin.
Co se děje | Petra Dlouhá | 28. 7. 2011 | 12 komentářů
![Žluté autobusy jedou do boje! Mail jako důkaz predátorského dumpingu?]()
„Agresivní bolševník“ a „zloděj s predátorskými manýry“. Podobně nevybíravými přídomky častoval v médiích Alexej Litvin Radima Jančuru. Válka obou mužů se táhne roky. Zdálo se, že pomalu utichá. Teď však spor mezi Asianou a Student Agency opět hřímá. Na stole ho má soud.
Komentář | Pavel Jégl | 4. 11. 2019 | 16 komentářů
![Nerušit! Vláda maká, vylepšuje slevy na jízdné]()
Sociální dávky berou v železniční a autobusové dopravě nejen senioři a junioři, ale také – dopravci.
Co se děje | Petr Kučera | 29. 7. 2019 | 19 komentářů
![Žluté autobusy bez stevardů. Změny se nebojte, uklidňuje RegioJet]()
RegioJet v těchto týdnech postupně ruší svou velkou výhodu, která mu kdysi (ještě pod názvem Student Agency) pomohla k ovládnutí dálkové autobusové dopravy v Česku. A která mu poslední dva roky pomáhala zvládat boj s nadnárodním dravcem – zelenými autobusy Flixbusu.
Když se řekne | Petra Dlouhá | 21. 6. 2016 | 15 komentářů
![Zpoždění vlaku: Na jaké odškodné máte nárok. Srovnání dopravců]()
Vlak se zpozdí nebo nejede vůbec. Nefunguje klimatizace nebo topení. Kdy máte nárok na odškodné? Co je povinné a jaké kompenzace za nepříjemnosti vyplácejí České dráhy, RegioJet a Leo Express dobrovolně, nad rámec zákonných povinností?
Očima expertů | Gabriel Pleska | 16. 2. 2018 | 7 komentářů
![Očima expertů: Dědečkové a studenti vlakem zdarma. Ostatní to platí]()
Budou děti, studenti a senioři jezdit vlakem zadarmo? Co by to znamenalo pro komfort cestujících a co pro železnici? V anketě zkoumáme nápad ministra dopravy Dana Ťoka.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 12. 7. 2012 | 26 komentářů
![České dráhy: Stop zpožděným a zaplivaným vlakům. Rok rekordních modernizací! Co si o tom myslíte?]()
Chvátám, chvátám, nemám chvíli klid, já tam, já tam dávno už mělo být. Připomíná vám tahle písnička cestování vlakem? Nenechte se mýlit. České dráhy šly do sebe. Jezdí prý stále víc načas a z miliardových ztrát se loni vyškrábaly do zisku. Nálepku molochu a darmožrouta ale setřást nedokázaly. Co s nimi dál?
Aktuality | Petr Kučera | 20. 11. 2022
![Odškodnění za zpoždění vlaku dostanete snadněji. České dráhy mírní pravidla]()
Cestující, kteří si koupili jízdenku Českých drah elektronicky a jejich spoj má větší než hodinové zpoždění, nově dostanou odškodnění automaticky. O vrácení peněz už tedy nemusí žádat.
Co se děje | Petr Kučera | 14. 12. 2019 | 19 komentářů
![Pojede to jinak. Největší vlaková změna za poslední roky je tu]()
Pro různé dopravce i kraje začnou platit jiné tarify a pravidla, jízdenky si pokaždé koupíte jinde a jinak. Na víc než stu nádraží přitom prodej jízdenek končí.
Rozhovor | Martin Vlnas | 14. 8. 2012 | 8 komentářů
![Štěkáme. Karavana jde dál. Matěj Hollan o čachrech kolem stěhování brněnského nádraží]()
Na desítky miliard by přišel přesun brněnského vlakového nádraží. Brňané by na něm asi nevydělali. Až na ty, z jejichž pozemků by se rázem staly zlaté doly. Jejich napojení na místní politiky asi nepřekvapí. Matěj Hollan z občanského sdružení Brnění poodkrývá souvislosti.
Když se řekne | Monika Veselíková | 23. 8. 2018 | 2 komentáře
![Zpoždění vlaku? Do hodiny odškodnění nečekejte]()
Kdy má cestující nárok na odškodné za zpoždění vlaku nebo rozbitou klimatizaci? Kolik dělá a jak o něj požádat? Peníze.cz přináší přehled podmínek jednotlivých dopravců.
Co se děje | Jiří Lojda | 11. 8. 2014 | 1 komentář
![Odškodnění za zpoždění vlaku? Dalších pět let v pravěku!]()
Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.
Jak na to | Petr Kučera | 14. 6. 2019 | 1 komentář
![Ve vlaku nejde klimatizace. Řekněte si o odškodnění!]()
Před tropickým horkem se můžete schovat třeba i do vlaku. Těch s klimatizací je čím dál víc. Někdy ale nemáte na výběr a prostě musíte do vozu, který je starší než vy. Co dělat, když celou cestu protrpíte?
Aktuality | redakce Peníze.CZ | 15. 6. 2023 | 1 komentář
![Letní neomezená jízdenka pro vlaky Českých drah už je v prodeji]()
I letos České dráhy nabízejí Jízdenku na léto. Za cenu od 1190 do 1990 korun můžete v létě cestovat ve vlacích Českých drah týden nebo čtrnáct dní bez omezení. Předprodej jízdenek začal dnes, cestovat se na ně dá mezi 1. červencem a 31. srpnem.
Články | Stanislav Volek | 17. 5. 2002
![Mezinárodní hospodářská krize (1836-1838)]()
Velká hospodářská krize, která navštívila v druhé polovině třicátých let 19. století některé evropské země i USA, byla v tomto století jednou z nejhorších. Bylo to hned několik faktorů v různých zemích, které vedly nakonec ke kolapsu.
Články | Petr Vykoukal | 19. 6. 2001
![Ve čtvrtek se rozhodne o české burze]()
312 milionů korun může získat LIMART při uzavření objednávek investorů. Rozhodne se tak o osudu prvního pokusu domácí firmy vstoupit na pražskou burzu. Na úspěchu nebude mít vliv jen prvotní zájem o novou emisi, ale také to, jak se bude s akciemi firmy obchodovat v budoucnu. Z podniku na stříhání plechů se tak stává možný spasitel (ale i možný terminátor) českého kapitálového trhu.
Když se řekne | Michal Kašpárek | 14. 10. 2011 | 9 komentářů
![Spolujízda je dvakrát rychlejší a levnější než vlaky. Málokdo o ní ale ví]()
Jak z auta udělat jeden z nejlevnějších a k přírodě nejšetrnějších dopravních prostředků? Nacpat ho spolujezdci. Na českém internetu s tím pomáhá hned několik služeb.
Aktuality | Petr Kučera | 2. 6. 2020 | 1 komentář
![České dráhy obnoví prodej místenek. Další omezení trvají]()
České dráhy obnovují prodej vnitrostátních místenek a rezervací míst pro přepravu kol. Ode dneška jde rezervovat místa do vlaků na devíti dálkových linkách, místa v ostatních spojích bude možné zarezervovat od půlnoci z úterý na středu.
Co si o tom myslíte | Petra Dlouhá | 21. 2. 2013 | 21 komentářů
![Daň z deště. Co si o tom myslíte?]()
Byla to hlavní zpráva týdne pro všechny kanály. Přesto jste ji možná nezaznamenali. Nešlo totiž o kanály televizní, ale o opravdové kanály, o ty, které při poklesu tlaku zápachem oznamují, že se blíží déšť. Ovšem pozor! Vám by ta zpráva mohla tlak naopak pořádně zvednout.
Očima expertů | Ondřej Tůma | 17. 6. 2011 | 10 komentářů
![Očima expertů: Stávkovat? Ano, ale proti čemu?]()
Byla včerejší stávka llegitimní? Naši experti říkají, že ano. Byla však dobře odůvodněná? Na to mají Tomio Okamura, Pavel Kohout, Jiřina Šiklová, Markéta Šichtařová a další odborníci jinačí názory...
Rozhovor | Ondřej Tůma | 11. 8. 2012 | 4 komentáře
![Leoš Novotný: Svět investičního bankovnictví je vzrušující. A naprosto zvrácený]()
Ve světě velkých financí uspěl už jeho otec, bývalý majitel koncernu Hamé. V našem exkluzivním rozhovoru se přesvědčíte, že jablko nespadlo daleko od stromu. Leoši NOVOTNÉMU ale přišlo investiční bankovnictví příliš povrchní, tak se radši pustil do vlastních projektů. Jeden z nich brzy vyrazí na naše železnice.