Otázka dne | František Mašek | 12. 10. 2010 | 1 komentář
![Kolika ojetým autům byly letos v Česku stočeny tachometry?]()
Počet podvodů se stáčením tachometrů ojetých automobilů se proti loňsku mírně zvýšil. Víte, kolik jich bylo letos takto upraveno od ledna do konce září? Tipněte si a dozvíte se více!
Kvíz týdne | redakce Peníze.CZ | 5. 3. 2010
![Kolik stojí znalecký posudek na poškozené boty?]()
Četli jste v uplynulém týdnu pozorně články na Peníze.cz? Vyzkoušejte si v našem kvízu, co všechno jste si zapamatovali. Po jeho vyplnění se dozvíte správné odpovědi.
Jak na to | František Mašek | 4. 3. 2010 | 251 komentářů
![Jak reklamovat boty, abyste uspěli]()
V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci...
Jak na to | František Mašek | 24. 2. 2010 | 27 komentářů
![Neuznali vám reklamaci? Obraťte se na znalce.]()
Při rozhodování o oprávněnosti reklamací na rozlepené boty, vady textilu, nebo jiných výrobků, vám může pomoci soudní znalec. Za posudek musíte zaplatit, ale při úspěšné reklamaci se...
Jak na to | František Mašek | 19. 2. 2010 | 4 komentáře
![Reklamovat můžete i zboží z podomních prodejů]()
Reklamace vadného zboží mohou být v době recese, kdy řadě prodejen výrazně klesl obrat, snazší. Spotřebitelům nahrává i silná konkurence a možnost řešit spory mimosoudní cestou.
Jak na to | Petr Kučera | 28. 12. 2009
![Chcete vrátit vánoční dárek? Víme, na co máte nárok]()
Věnovali jste vašemu blízkému krásný dárek a zjistili, že už má doma úplně stejný? Nebo jste prostě špatně odhadli jeho vkus? Přečtěte si, jak můžete vrátit zboží prodávajícímu, přestože...
Jak na to | Věra Tůmová | 10. 12. 2009 | 1 komentář
![Jak bezpečně nakupovat dárky na internetu]()
Češi letos budou nakupovat vánoční dárky na internetu více než kdykoliv před tím. Ušetří tím čas i peníze. S nakupováním na internetu je spojeno i několik rizik. Přinášíme osm rad,...
Kvíz | Věra Tůmová | 11. 11. 2009
![Znáte svá práva při jednání s bankou? Otestujte se]()
Četli jste na Peníze.cz pozorně články o tom, jak se vás dotknou změny související s novým zákonem o platebním styku, který v Česku platí od 1. listopadu 2009? Vyzkoušejte si své znalosti...
Jak na to | Věra Tůmová | 9. 11. 2009
![PŘEHLEDNĚ: Změňte si banku. Je to konečně mnohem pohodlnější.]()
Změnit banku můžete nyní podstatně snadněji než dříve. A to minimálně u dvanácti tuzemských bank. Stačí si otevřít nový účet a říct nové bance, aby za vás převedla z původního účtu...
Jak na to | Věra Tůmová | 4. 11. 2009
![PŘEHLEDNĚ: Příliš velké inkaso můžete reklamovat jen do osmi týdnů]()
Pokud si budete chtít od 1. listopadu zřídit příkaz inkasu, budete muset nově nastavit horní limit pro takto odcházející platby. Pokud už příkaz k inkasu máte, banky vám budou stanovení...
Jak na to | Věra Tůmová | 3. 11. 2009 | 5 komentářů
![PŘEHLEDNĚ: Máte účet v bance? Tady jsou změny, které byste měli znát.]()
Od listopadu lze zrušit bankovní účet zdarma, trvá-li déle než jeden rok. To v Česku většina bank už umožňuje. Nově ale musí každý měsíc klienta zdarma informovat i o pohybech na účtu....
Jak na to | Věra Tůmová | 2. 11. 2009 | 2 komentáře
![PŘEHLEDNĚ: Peníze dostanete na účet rychleji a další lhůty, které byste měli znát]()
Peníze z banky do banky budou od listopadu putovat minimálně o den kratší dobu než dosud. Naopak pozor si budete muset dát při placení daní, odvodů a úvěrů. Říká to nový zákon o platebním...
Jak na to | Věra Tůmová | 29. 10. 2009 | 2 komentáře
![PŘEHLEDNĚ: Změny, které byste jako držitelé platebních karet měli znát]()
Zablokujete-li kartu kvůli ztrátě, nebudete za to od listopadu nic platit. To je jedna ze změn, které se dotknou majitelů i vydavatelů platebních karet díky novému Zákonu o platebním...
Jak na to | Věra Tůmová | 15. 9. 2009 | 7 komentářů
![Co lze čekat od banky, když přestanete splácet úvěr]()
Recese dlužníkům nepřeje. I ti poctiví, kteří se nyní mohou dostat do potíží se splácením kvůli ztrátě zaměstnání či nemoci. Banky navíc přestávají být benevolentní a s vymáháním neotálejí....
Co se děje | Věra Tůmová | 14. 9. 2009 | 28 komentářů
![Jak banka na věrného klienta poslala vymahače dluhů]()
Deset let má pan Patrik účty u Raiffeisenbank a na nich desetitisíce korun. Přesto mu banka naúčtovala neoprávněně poplatky za spořící účet a jejich zaplacení pak vymáhala prostřednictvím...
Jak na to | Veronika Skálová | 9. 9. 2009
![Krok za krokem: Požádejte banku o vrácení platby kartou]()
Tisícům lidí zůstala doma po krachu aerolinek SkyEurope náhle bezcenná letenka. Těm, kdo ji zakoupili přes internet a zaplatili kartou, svitla naděje po výzvě aerolinek, ať si nechají...
Jak na to | Eva Sovová | 18. 8. 2009 | 23 komentářů
![Triky a taktiky podomního prodeje a jak se jim bránit]()
Některé zboží se dá v Česku koupit jen formou podomního prodeje. Toto nakupování má ale svá rizika. Zákazník, který podlehne šarmu a obchodním taktikám agenta může koupit něco, co třeba...
Co se děje | Věra Tůmová | 15. 5. 2009 | 59 komentářů
![Nákupy na internetu: Kdy lze vrátit zboží bez udání důvodu]()
Nákupy na internetu bývají pro zákazníky výhodné, a to nejen kvůli ceně. E-shopy mají i další výhody. Snadno lze vrátit nechtěné zboží či reklamovat poškozené. Odstoupit od smlouvy...
Jak na to | Věra Tůmová | 23. 4. 2009 | 13 komentářů
![Jak banky řeší stížnosti a reklamace klientů]()
V některých tuzemských bankách si klienti stěžují rok od roku více. Není to však podle bankéřů kvůli krizi či špatným službám. Spíše jde o různé podněty, díky kterým se banky mohou...
Co si o tom myslíte | redakce Peníze.CZ | 13. 11. 2008 | 4 komentáře
![Dá se v Česku snadno reklamovat zájezd?]()
Reklamovat v Česku zájezd bývá obtížné a získat za nekvalitní služby náhradu bývá ještě složitější. Pomoci by mělo dodržování mezinárodního kodexu, který v Evropě platí už dvacet let....
Jak na to | Miroslav Zeman | 18. 9. 2008 | 1 komentář
![Polijete se jogurtem? Obchod vás odškodní.]()
Přejeli vám nohu paletou se zbožím, roztrhli jste si v supermarketu kabát o hranu regálu? Žádejte odškodné. Hypermarket s tím počítá.
Co se děje | Táňa Chadrabová | 20. 6. 2008 | 14 komentářů
![Jak si cestovky pohrávají s klienty]()
Přetrvávající stížnosti na nekalé praktiky cestovních kanceláří a agentur přimělo Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby si posvítilo na nejpoužívanější triky. Jak cestovky nutí klientům...
Jak na to | Táňa Chadrabová | 10. 3. 2008 | 6 komentářů
![Reklamace už nemusí skončit jen u soudu]()
Od dubna se spotřebitelé nebudou muset bránit proti nepoctivým obchodníkům pouze u soudu. Začne fungovat systém, kdy se lze svých práv domoci levněji a rychleji buď s pomocí zprostředkovatele,...
Jak na to | Táňa Chadrabová | 15. 1. 2008 | 9 komentářů
![Kdo vydělá na lednových slevách]()
Slevy v řádu desítek procent, které lákají zákazníky do obchodů k lednovým výprodejům, bývají mnohdy nepravdivé. Prodejci zkoušejí i další triky, které zákon na ochranu spotřebitele...
Životní situace | Táňa Chadrabová | 6. 11. 2007 | 4 komentáře
![Jak se vyhnout podvodníkům v internetových aukcích]()
Každý rok roste počet lidí, kteří nakupují v internetových aukcích. Sice tam na ně většinou čeká nižší cena než v obchodě, ale mohou se setkat s nespolehlivými prodejci. Nepříjemným...
Životní situace | Táňa Chadrabová | 17. 8. 2007 | 32 komentářů
![Při reklamování zboží buďte tvrdí. Zákon je na vaší straně]()
Když prodejce nehodlá přijmout reklamaci vadného zboží, nechte si zpracovat znalecký posudek. Vyjde sice na pár set korun, ale když znalec zjistí, že reklamace je oprávněná, musí prodejce...
Životní situace | Táňa Chadrabová | 13. 8. 2007
![Pozor na nákupy po telefonu]()
Při koupi zboží mimo kamenný obchod může spotřebitel vrátit zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů. To ovšem znamená, že vracené zboží musí být do dvou týdnů fyzicky přítomno u prodejce.
Životní situace | Ladislav Čumba | 11. 7. 2007
![Zboží z prodejních zájezdů lze vrátit do čtrnácti dnů]()
Sedmdesátiletá důchodkyně si na předváděcím zájezdu koupila sadu hrnců za sedm tisíc korun. Po návratu zjistila, že by za ně v běžném obchodě dala ani ne polovinu. Může s tím něco udělat?
Cestování | Michal Pravda | 2. 7. 2007
![DOVOLENÁ 2007: Při reklamaci zájezdu pomohou fotografie vad a nedostatků]()
Vrátili jste se z dovolené, která nebyla zcela podle vašich představ? Pokud za vaši nespokojenost může cestovní kancelář, zájezd reklamujte. Máte na to tři měsíce od jeho skončení.
Životní situace | Jan Stuchlík | 26. 6. 2007
![ESC: Účinná pomoc při potížích s nákupem v zahraničí]()
Spotřebitelé, kteří se cítí poškozeni obchodníkem z některé členské země Evropské unie, se mohou snáze domoci svých práv prostřednictvím Evropského spotřebitelského centra.